ANALÝZA: Hamilton nejrychlejší ve všech sektorech, Wehrlein dosáhl 341,5 km/h

Petr Hlawiczka, 14. května 2016, 17:15 Aktualizováno 15.5.2016, 12:00 Google+

BARCELONA - NEJLEPŠÍ SEKTORY, MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI A STRATEGIE; Co bližšího vyčteme o výkonnosti pilotů a vozů z nejvyšších rychlostí a časů dosažených v jednotlivých sektorech během kvalifikace ve Španělsku? Jaké strategie můžeme očekávat v zítřejší velké ceně?

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 15.05. 13:35) Napište svůj názor
Lewis Hamilton při tréninku v Barceloně

Lewis Hamilton při tréninku v Barceloně | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Velmi technická trať v Barceloně představuje dobrou prověrku pro aerodynamiku vozů, zejména první sektor s rychlou a táhlou třetí zatáčkou, v níž si musí piloti během velké ceny hlídat zejména opotřebení levé přední pneumatiky.

Před čtvrtou zatáčkou začíná druhý sektor obsahující pomalou pátou zatáčku i adrenalinovou, velmi rychlou devátou. Za ní se nachází první DRS zóna a před začátkem třetího sektoru nejnáročnější místo z pohledu brzd.

Třetí sektor je technický, obsahuje středně rychlé a pomalé zatáčky s rychlou poslední zatáčkou a 1 km dlouhou cílovou rovinkou, na níž FIA umístila druhou DRS zónu. Na jejím konci se nachází čidlo pro měření maximálních rychlostí, tzv. speed trap.

Více podrobností o technických výzvách okruhu Circuit de Catalunya naleznete v podrobném přehledu včetně videa zde.

Mapa okruhu v Barceloně

Mapa okruhu v Barceloně | zdroj: Formula1.com

Hamilton od Q2 předváděl výborné výkony - v prostřední části byl o 6 desetiny rychlejší než Rosberg (ten zde zřejmě šetřil své závodní pneumatiky, stejně jako Ricciardo) a v Q3 ho předčil o 0,28 s. Dosáhl nejlepších časů také ve všech sektorech a 52. pole position své kariéry (letos třetí). Nejvíce získal pozdním brzděním v prvním sektoru (maximální rychlost měly oba Mercedesy téměř totožnou), dobrým výjezdem ze 3. i rychlejším průjezdem 9. zatáčky.  Jeho čas byl o 2,6 sekundy rychlejší než loni, tehdy zde ale měkká směs nebyla k dispozici.

Velkým překvapením byla rychlost obou Red Bullů, které předčily Ferrari. Arrivabene jen kroutil hlavou a opakoval, že je něco špatně oproti dopolednímu třetímu tréninku a že se na to budou muset podívat. Vypadalo to na celkovou ztrátu přilnavosti, neztráceli nějak zvlášť v žádné ze zatáček.

Takový vývoj nečekal ani Horner: připustil sice, že Ricciardo možná až do kvalifikace záměrně neukázal Verstappenovi svůj potenciál, ale šéf Red Bullu doufal maximálně v to, že bude bojovat o místo na roštu s Räikkönenem.

Vozy rakouské stáje byly rychlejší v 1. a v 3. sektoru. Verstappen si poměrně rychle zvykl na zcela jiné, menší auto, a zkušenějšímu týmovému kolegovi zdatně sekundoval. V 1. sektoru byl rychlejší, v druhém zajel podobný čas jako Ricciardo, ve třetím ale nabral ztrátu 0,22 s, což je dáno i odlišným nastavením (zvolil méně přítlaku - viz speed trap). Se čtvrtým místem může být ale velmi spokojený - dokazuje, že má opravdu talent. To Kvjat u Toro Rosso na Sainze ztratil 0,8 sekundy. Na pomalejší vůz si hůře zvyká.

Nejlepší sektory kvalifikace na Velkou cenu Španělska 2016

Nejlepší sektory kvalifikace na Velkou cenu Španělska 2016 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Williams byl čtvrtým nejrychlejším vozem dnešní kvalifikace, Bottas na Vettela ztratil necelé 2 desetiny. Přitom nejde o okruh, který by vozu FW38 obzvlášť vyhovoval - spíše se těší na Kanadu a na tratě, kde se volí o něco méně přítlaku. Massa doplatil na chybné načasování svého výjezdu - poprvé se ocitl v provozu, proto nezajel moc dobré kolo, to další pak už nestihl, a tak vypadl už v Q1. To pomohlo k radosti jinému týmu.

McLaren totiž poprvé od navázání partnerství s Hondou v roce 2015 postoupil mezi nejlepších deset (naposledy se mu to povedlo v Abú Zabí 2014, tam ho ale ještě poháněl Mercedes). Alonso dokázal postoupit na úkor Hülkenberga, který byl v Q2 o 11 tisícin sekundy pomalejší. Tým kvůli deficitu motoru věří, že má třetí nejlepší šasi v poli (po Mercedesu a Red Bullu). Nové přední křídlo má pouze Button, do Barcelony totiž stihli vyrobit pouze jedno.

Nejvyšší rychlosti na rovinkách dosahovaly opět Manory - Wehrlein 341,5 km/h. Jejich vůz nedokáže vytvářet tolik přítlaku, což Barcelona trestá, a tak skončili opět jako poslední za Saubery, byť mají k dobru nejvýkonnější pohonnou jednotku. Vozy s motory Mercedesy v tomto hodnocení skončily všechny v první desítce.

Gutiérrez s motorem Ferrari ztrácel 4,9 km/h, Vettel z továrního týmu 7,3 km/h. Verstappen s méně výkonným Renaultem se dostal na 7 příčku (- 6,1 km/h), Kvjat s loňským motorem Ferrari na rovince zaostával o 11,1 km/h, Button s Hondou dokonce o 12,2 km/h. Na cílové čáře to bylo jen o 7 km/h, nejvíce tedy ztrácí v druhé polovině rovinky. Japonský výrobce má stále nejslabší motor v poli, žetony si chystá na větší vylepšení - první by mělo přijít v Kanadě, druhé v Belgii.

Nejvyšší rychlosti kvalifikace (v km/h)

Nejvyšší rychlosti kvalifikace (v km/h) | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Pneumatiky a strategie
Očekává se, že většina zvolí v závodě vypsaném na 66 kol dvouzastávkovou strategii, zřejmě se ale objeví i několik pilotů, kteří vsadí na tři zastávky. Tato strategie je sice rychlejší, v závěru je ale nutné předjíždět piloty, kteří se rozhodnou pouze pro 2 zastávky.

Nejrychlejší dvouzastávková strategie: start na měkkých pneumatikách, přezutí na měkké v 20. kole a na středně-tvrdé v 40. kole. U třízastávkové vypadá ideální načasování s přezutím takto: start na měkké, přezutí na měkké v 16. a v 33. kole, pak na středně-tvrdé v 49. kole.

Pneumatiky dostupné pro Velkou cenu Španělska 2016

Pneumatiky dostupné pro Velkou cenu Španělska 2016 | zdroj: Pirelli

Vytisknout

Diskuze: ANALÝZA: Hamilton nejrychlejší ve všech sektorech, Wehrlein dosáhl 341,5 km/h

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 15.05.2016 13:35 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nico Hülkenberg zatím nenašel správné nastavení pro inovovaný vůz

Force India chce od Hülkenberga lepší výkony, vylepšený vůz sedí více Pérezovi

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  4. Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

  5. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  6. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud