DISKUZE K ČLÁNKU F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

Ve světě skandálů, kontroverzí, laciných témat a podivných celebrit se bohužel stále častěji stává, že zapadne zpráva o někom, kdo si rozhodně zasloužil mnohem větší pozornost. To je také případ posledního solidního pilota značky Hesketh.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 25.10.2024 20:52 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovali 2 lidé) 22.10.2024 15:28
Díky Roberte, za článek ve kterém jsi vzpomněl na… »
» RoBertino (Hlasoval 1 člověk) 22.10.2024 15:51
Pokoušel jsem se dohledat, jak to bylo s tím… »
» jumpman (Hlasoval 1 člověk) 23.10.2024 16:33
On ten jiný pocit může pramenit i z neschopnosti… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • PJD

    PJD

    90.179.129.XXX
    Zdarma je možné použít obrázky z Wikipedie ... např.
    https://de.wikipedia.org/wiki/Rupert_Keegan#/media/Datei:Rupert_Keegan_leaves_the_drivers_briefing_at_the_1978_Monaco_GP_(50047323536).jpg
    Stačí jen napsat autora (credit)...v tomto případě Martin Lee

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    109.81.172.XXX
    Díky Roberte, za článek ve kterém jsi vzpomněl na dalšího zesnulého pilota F1.
    Kdysi v osmdesátých letech jsem četl, že se Rupert Keegen měl svézt také v Jonesově Williamsu FW07 a že prohlásil, že je to úplně jiné auto. Rychlejší, lépe ovladatelné prostě jiná liga. A to jezdil ve "stejném" Williamsu FW07 Auroru.
    Už tehdá byly rozdíly mezi auty stejné stáje i stejných typů. A pak se tady člověk dohaduje s tupcema, že není problém pro tým, dát druhému pilotovi horší techniku...
    A ať už se to líbí, nebo nelíbí, tak Hunt dokázal právě v Heskethu, že je TOP pilotem. Tehdá na Heskethu jezdili i jiní piloti, než jsi uváděl, např právě Jones (pozdější mistr světa), Thorsten Palm, Bret Lunger, Alex Ribeiro, Rolf Stommelen, či Harald Erlt. A žádný z nich nedokázal získat jediný bod. Jak jsi správně napsal paralera Keeagena s Huntem byla jen v tom nespoutaném životním stylu. Po prohýřené noci dokázal velmi slušně závodit jen James. A to Hesketh tehdá nebyl kdoví jaké auto a vlastně ani tým. V tom týmu se více užívalo života, než se pracovalo na autě. Ale byla to krásná doba v F1.
    Mnohdy přes třicet aut "na startu" a jelo se o šest bodovaných míst s maximálním bodovým ziskem o 9 bodíků. Dneska ubohých dvacet aut (a to ještě mezi sebe nechtějí moc nikoho pouštět) boduje se polovina pole a maximální body jsou téměř trojnásobné. 18 18 18
    Někdo to považuje za progres, já za pokles... 05

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Pokoušel jsem se dohledat, jak to bylo s tím Williamsem, jenže on jel v původní „nulasedmičce“ a ta už v roce 1980 byla za zenitem. Na Heskethu to zkoušel jednou i Ian Scheckter, ale máš pravdu ve výčtu, že jenom Keegan na něm byl mírně lepší než ti vyjmenovaní (Ertl byl jednou sedmý, ale jen díky diskvalifikaci, takže něco jako Sargeant 03).
      Keegan doplatil také trochu na nové řády v roce 1979 - koupil si tehdy Lotus 79 a chtěl s ním jet evropskou část - a dost možná by se zviditelnil. Upřímně, Aurora tolik lidí nezajímala a po dvou letech zkrachovala, odtamtud se vlastně nikdo nikdy nahoru nedostal.
      Souhlasím i s Tvým hodnocením. A opět připomínám, že když není konkurence, tak se zkrátka nepijeme pravou kávu, ale nějakou meltu nebo cikorku. Už jsem to tu psal: konec 80. let, 20 týmů, 40 pilotů a neexistoval nějaký šolich, protože se klidně mohlo stát, že i favorit skončí mimo. Ostatně - takový Onyx měl občas potíže se kvalifikovat, pak v Portugalsku dojel Johansson třetí. Na rozdíl od dneška nešlo nic předpovídat...
      Díky 01

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        109.81.172.XXX
        Já už si to úplně taky nepamatuju. Ale tehdá jsem měl pocit, že v článku Keegen srrovnával "svůj" Williams FW07 se kterým jel Auroru s "testem" v mistrovském autě Alana Jonese, ve kterém se měl možnost svézt. Ale je to fakt už dlouho a ani nejsem schopen říct, kde jsem to tehdá četl. A ano je fakt, že mezi auty Aurory a F1 asi logicky rozdíly byly.
        O Scheckterově bráchovi v Heskethu ani nevím. Toho mám zařazeného v Marchi.11
        Hodnocení? Je jiná doba. Dříve byla odpadnutí kvůli čemukoliv běžným jevem, který nikdo neřešil. Dnes se řeší všechno a odpadnutí kvůli technické závadě (alespoň) u TOP týmů je bráno skoro jako podraz.
        O těch bodech jsem to napsal schválně, protože jsem tu někde četl, že jsi přepočítával nějaké výsledky dnešním bodováním. Nemyslím si, že to je zrovna správné, hledět dnešním systémem na roky minulé. Já mám konzervativní pohled a spíše mi je líto kam F1 spěje, než abych se snažil transponovat roky minulé do současnosti (současným pohledem). Pokud jsem to jen špatně pochopil, tak se omlouvám.
        Vím, že ti stále dlužím fotky ze srazů, ale nejsem schopen v tom svém počitačovém bordelu se přinutit dohledat zbylé roky. 03 18 Tak vydrž. 01

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          95.80.230.XXX
          On ten jiný pocit může pramenit i z neschopnosti si vůz nastavit (viz hodnocení schopností zpětné vazby v článku) a když poté skočí do auta, které mu nastaví někdo jiný, tak si může připadat jako v jiném světě.
          Každopádně máš pravdu, že žádné auto není 100% shodné, přestože se týmy snaží, v současné době ta výkonnostní odchylka bude jistě menš, než to bylo v 80tkách. A jeden příklad který Tě jistě potěší 14 kvalifikace v imole v roce 2002 (snad si ten rok pamatuju dobře) kdy barik držel pole, schumacher ho nebyl schopný porazit, tak na poslední pokus si museli prohodit auta (odinův oblíbený status týmové jedničky zaúřadoval) a schumacher barikův čas překonal o desetinu...
          A samozřejmě opět skvělá práce od robertina 11 11 11

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            109.81.172.XXX
            Schopnost, nebo neschopnost nastavit si auto v tomto případě moc neberu.
            Keegen sedl do pro něho cizího auta. A byla by obrovská náhoda, kdyby jezdecký styl Keegena přesně seděl nastavení Alana Jonese. Nějak se mi tomu nechce věřit. A osobně si myslím, že nastavení auta se dost přeceňuje.. Schumacherova duhá kariéra mě o tom přesvědčila.

            Samozřejmě, že dvě stejná auta nejsou 100% stejná. Na jednom z předešlých srazu jsme to probírali s Jardou (lotusologem) a ten říkal, že mluvil s lidmi od tehdejšího Renault-Lotusu a, že ani dva motory nejsou stejné. Ale že dobře vědí, který motor je lepší. 18 Tak že ano, týmové jedničky jsou a dostávají lepší techniku. Tak to bylo, je a bude. 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              95.80.230.XXX
              s tím nastavením si mě fakt pobavil 12 myslíš si, že je jedno co s autem mechanici udělají? Asi dovedu pochopit, že v současné době, kdy optimální setup vyplivne počítač, je vliv pilota na nastaveni marginální, ale i důvěra a pocit z auta hrají roli při snaze o co nejlepší čas. V 80tkách byli rádi, když jim počítač měřil čas a možná řídil vstřikování paliva, tam ten jezdec měl velký vliv na celkový výkon auta a i proto v těch "dřevních" dobách byli piloti schopní dosahovat zajímavých výsledků i se slabším autem a talent se ukázal i v autě konce pole.
              A Schumacherova druhá kariéra vůbec nebyla o nějakém nastavení auta. Bavili jsme se o tom i v Hříměždicích. Pravidla se hodně změnila a ne dobře pro schumachera, který potřeboval přetáčivé auto a zatáčky projížděl v permanentním smyku, což při jeho druhé kariéře znamenalo, že po půlkole byli hadrelli na odpis a zbytek stintu se musel jen trápit. Schumacher byl zvyklý, že se auto přizpůsobí jemu a ne on autu...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                109.81.172.XXX
                Je fakt, že když auto pilotovi sedne tak, že mu "uvěří", dovolí si s ním jít i za hranu. Tohle samozřejmě vnímám. Na druhou stranu, koncem osmdesátek už hrály počítače a spojení s autem hodně velkou roli. Mechanici od Hondy v McLarenu dokázali s motorem neuvěřitelné věci.

                Ano pravidla se před druhou Schumiho kariérou změnila. A tak vylezla na povrch i pravda, jak to bylo s pneumatikami pro Schumiho. V té době se běžně jezdilo tankovat, tak že stačilo Schumimu, respektive Ferrari dát měkčí pneu a byli hned o sec. rychlejší na kolo oproti ostatním. Ale schumiboys z toho byli na větvi a považovali Schumiho za génia, který vyhraje i s trabantem. Já ho nechci shazovat, byl to top pilot, ale takový zázrak, jaký se z něho dělal? To teda nebyl. A komisaři mu tehdá šli na ruku stejně jako dneska Maxovi. V druhé kariéře už dostával od komisařů nálož.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  95.80.230.XXX
                  chápu že schumachera nemáš rád, ale jeho kvality by jsi uznat měl. V podstatě stanovil co je profesionální přístup k závodění. Takový nějaký základ dal v roce 82 prost, ale schumacher to potlačil ještě o level výš. Dokázal si říct, co od auta potřebuje a dokázal přesvědčit tým, aby mu to dali. Včetně pneumatik. V tom byla jeho síla. Stejně jako v preciznosti a pracovitosti. Jasně senna byl talentovanější, prost zarputilejší a schumacher měl štěstí, že v jeho generaci v podstatě neměl konkurenta, takže má těch 7 titulů, které mu nemůžeš odpustit...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

GP MEXIKA: PROHLÁŠENÍ po závodě

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

GP MEXIKA: Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

GP MEXIKA: PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

GP MEXIKA: Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

GP MEXIKA: Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

GP MEXIKA: Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"FIA bude čelit otázkám, já jsem byl na rozdíl od Maxe za stejný manévr potrestán," nechápe Piastri + VIDEO

Max Verstappen je dle určité části fanoušků protekčním pilotem (ilustrační foto)

Komisaři podali vysvětlení ohledně souboje Norrise a Verstappena, McLaren uvedl, proč nechal Landa jet

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama