DISKUZE K ČLÁNKU Komisaři podali vysvětlení ohledně souboje Norrise a Verstappena, McLaren uvedl, proč nechal Landa jet

Závěr GP USA přinesl déletrvající souboj dvou největších rivalů této sezóny. Vyvrcholil v 52. kole, kdy v zatáčce 12 po vzájemném souboji oba vyjeli mimo trať a Norris se dostal dopředu. Následovalo vyšetřování a penalizace. Jaké bylo pozadí této diskutované akce?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Komisaři podali vysvětlení ohledně souboje Norrise a Verstappena, McLaren uvedl, proč nechal Landa jet

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 21.10.2024 22:23 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasovali 3 lidé) 21.10.2024 14:11
Podstatným omylem je hned první věta v podaném… »
» Duncan66 (Hlasoval 1 člověk) 21.10.2024 20:11
Uplne zbytecne to cele prekrucujes. Zadne cary a… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.150.XXX
    Takze FIA, říká ze Lando se snažil předjet Maxe, který ho vytlačil. Ale nebudeme trestat Maxe za bránění predjeti, ale Landa za to, že s Maxem závodil, když oba byly díky Maxovu vytlačení mimo trať.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    194.212.104.XXX
    Podstatným omylem je hned první věta v podaném vysvětlení, resp. jedno zcela zásadní slovíčko.
    Lando totiž na apexu nebyl na úrovni Maxe JEŠTĚ, ale naopak JIŽ. Na rovince jej totiž předjel a jen standardní prasácké brzdění Maxe bez šance se vejít na trať jej posunula na apexu zpět před Landa.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Tome, musím poněkud oponovat - jestliže jej předjel na rovince, tak to automaticky neznamená, že i na apexu byl JIŽ na jeho úrovni. V tomto místě brzdilo plno pilotů také později, i když samozřejmě ne stylem Verstappen. Je to pořád dokola, dokud nebudou pravidla tak průkazná a jednoznačná, aby se nedala zpochybnit, tak zkrátka budou podobné debaty a dohady.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kaša

    Kaša

    82.142.123.XXX
    Aha, takže pravidla si můžeme vyložit různě, ale komisaři se rozhodli využít pravidel které ochraňují Maxe .... jak překvapivé! 18
    Asi by se tedy měla zapracovat zmínka že když jezdec využije pozdních brzd na dostání se před soupeře před apexem, a přitom se neudrží na trati, že jeho výhoda se nuluje .... co takhle? Jde vidět že Maxím má své prasárny dobře vymyšlené a skuliny v pravidlech k nim výborně nastudované!
    Stejně ale pořád mohli komisaři dojít k jiným závěrům .... jen asi nebyla "snaha"! 02

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Ahoj Kašo,
      bohužel kdybychom do pravidel dali něco o pozdním brzdění, tak se blížíme šílenosti, že se na trati namalují čáry vymezující to či ono a .... sbohem závodění. Tím nemíním dělat komukoli advokáta. Smyslem závodění je vymyslet věci tak, abych byl o půlkrok či čtvrtkrok před soupeřem. Jestliže Emil využívá skulin v pravidlech, pak se chová stejně jako druhdy Colin Chapman nebo Ayrton Senna, i to je základ závodění. Viz Portugalsko 1991 - jediný Senna věděl, že na voze nelze vykonávat činnost v tzv. straight line, tedy rychlém pruhu. Mansell byl tehdy diskvalifikován, i když žádnou výhodu nedostal, naopak opětovné nasazení neutaženého kola ho hodně zdrželo...
      Jak jsem psal jinde - jeden tábor jásá, druhý nadává - tak to u fanoušků bude vždy. Jen si říkám, jestli jsme tohle řešili v sedmdesátých letech...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        Duncan66

        89.103.166.XXX
        Uplne zbytecne to cele prekrucujes. Zadne cary a konec zavodeni by nenastal. Proste pilot musi brzdit tak, aby projel normalne po trati. Kdyz vytlaci soupere tak, ze sam skonci mimo trat je posuzovani kdo byl drive na apexu naprosta idiocie. Je prece logicke, ze tam bude vzdycky ten, kdo pujde pozdeji na brzdy a nedobrzdi vcas, protoze se tam vriti vyssi rychlosti. Takove pravidlo protezuje krivaky a zmrdy, jako je Max.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.150.XXX
        To je ale prece nesmysl. Stačí pravidla nastavit tak, že jezdci mohou brzdit kde chtějí, ale musí se udrží na trati, a neznemožnit setrvání na trati ostatním jezdcům.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lando Norris cítil po závodě křivdu a s ním i celý tým (ilustrační foto)

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě: Spokojenost u Ferrari, McLaren nesouhlasí s trestem

Lewis Hamilton bude chtít na tento závodní víkend velmi rychle zapomenout

Ferrari získalo double, ovšem ve stínu vyhroceného duelu Verstappen-Norris

Kick Sauber není schopen se stále pozitivně „nakopnout“ (ilustrační foto)

GP USA: PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - Norris tone v nadšení, Verstappen je maximálně odhodlaný

George Russell svou chybou ovlivnil kvalifikační finále

Russell daroval Norrisovi pole-position, Hamilton neprošel z Q1 + VIDEO

Kevin Magnussen odvedl velmi dobrý výkon a Haas se na domácí půdě může radovat (ilustrační foto)

Verstappen nenašel ve sprintu přemožitele, Norris v samém závěru ztratil bod

Max Verstappen se po přestávce ukázal ve velmi nadějném světle

Verstappen vyhrál důležitou kvalifikaci sprintu, týmové dvojky McLarenu a Red Bullu žalostně selhaly

Carlos Sainz jr. ovládl jediný americký trénink

Jediný trénink v Austinu je kořistí Ferrari, McLareny působily poněkud mdle

Red Bull opět pod drobnohledem komisařů

Red Bull přiznal, že se kvůli němu zpřísňují pravidla. Podle McLarenu podváděl

Charles Leclerc s Ferrari SF-24

Ferrari i před závodem v USA pomýšlí na titul: "Stále je všechno ve hře"

Dočká se Lewis Hamilton u Ferrari kýženého 8. titulu?

"Hamiltona bych do Ferrari nebral, talentem je Leclerc," říká Binotto

  • Pátek

    • 1. Trénink (20:30- 21:30)
    • 2. Trénink (00:00 - 1:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (19:30 - 20:30)
    • Kvalifikace (23:00)
  • Neděle

    • Závod (21:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama