Osm z 11 týmů proti zavedení nových vozů od roku 2017, stačit to asi nebude

iM2, 1. dubna 2016, 16:20 Google+

Stále více týmu se obává, že se nová pravidla na rok 2017 nestihnou. A stále méně věří tomu, že větší přítlak je pro F1 tím správným řešením a že tímto opatřením nedojde pouze k promrhání spousty peněz. Jak mají ale přesvědčit Bernie Ecclestonea a FIA?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 01.04. 17:30) Napište svůj názor
Start v Melbourne

Start v Melbourne | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

30. dubna by měla Formule 1 představit další rozhodnutí, které by se mohlo stát vlastním gólem. Do tohoto data by totiž mělo dojít k definitivnímu odsouhlasení širších aut a také širších pneumatik. Nová pravidla už mají mít v podstatě jasnou podobu, chybět má už jen pár detailů jako limit na spotřebu paliva. Aktuálně se zřejmě diskutuje o tom, jestli jej zvýšit na 105 nebo 110 kilogramů v reakci na zvýšený odpor vzduchu, kterému budou širší auta čelit. 

Teoreticky by se tato pravidla měla stát zeleným světlem pro novou generaci monopostů, které by měly být postaveny dle konceptu McLarenu. Pokud Strategická skupina požádá o odklad platnosti nebo o úplné zrušení pravidel, pak by tato nová pravidla mohla Komise Formule 1 při dosažení 18 z 26 hlasů opravdu zrušit. Jeden z účastníků těchto diskusí pro německý 'auto motor und sport' řekl: "Osm z jedenácti týmů je zatím proti zavedení nových aut". 

Nová auta chtějí jen McLaren, Red Bull a Toro Rosso 

A kdo je pro? Měly by to být McLaren, Red Bull a Toro Rosso. Stanovisko McLarenu je jasné. Na tomto konceptu, který upřednostnila FIA a většina ostatních týmů, už nechali spoustu práce. McLaren by také mohl mít výhodu díky svým znalostem týkajícím se nového konceptu. Přesně toho se konkurence obává.

Red Bull sice není rád, že neprošel jejich návrh, ale nový začátek v aerodynamice je lepší jak nic. Toro Rosso má, vzhledem ke svému vlastníkovi zcela logicky, podobný názor. Red Bull z nových pravidel totiž teoreticky může dost profitovat. U týmu jsou totiž přesvědčeni o síle svého aerodynamického oddělení a také jsou si vědomi, že se tato výhoda s vyššími hodnotami přítlaku ještě zvyšuje. Na druhou stranu přítlak nikdy nebude dostatečně velký na to, aby kompenzoval jejich slabiny v podobě slabšího pohonného agregátu Renault.

img-responsive

Jaké monoposty uvidíme příští rok v Austrálii? | foto: Red Bull Content Pool

Spousta peněz za špatné řešení

Samozřejmě aktuálně dominantní Mercedes je už z principu proti jakýmkoliv změnám. A malé týmy nechtějí začínat s čistými listy papíru nejen proto, že by je to stálo moc peněz, ale také proto, že větší týmy stejně mají více možností, a tak drží esa v rukávu. S důkladným prostudováním pravidel navíc stále více začíná převažovat názor, že nová pravidla pro Formuli 1 nejsou správnou cestou.

Lewis Hamilton věří, že vyšší přítlak povede k menšímu množství předjížděcích manévrů a tím i k horším závodům. "Potřebujeme přesně opačnou věc. Menší přítlak, větší mechanický grip a menší váhu." V kvalifikačních pokusech se aktuální vozu už dostávají k rekordům jednotlivých okruhů. Přání jezdců, aby se také závodní časy dramaticky snížily, bude s širšími auty naplněno jen sotva. Automaticky to totiž neznamená, že gumy vydrží déle. 

img-responsive

Dočkáme se tedy nakonec širších vozů, gum a dalších změn? | foto: Red Bull Content Pool

Někteří inženýři se dokonce obávají, že Pirelli nebude schopno vyrobit pneumatiky odpovídající prognostikovaným hodnotám přítlaku. Doposud pro týmy navíc nejsou testovací zmenšeniny gum pro aerodynamické tunely, protože Pirelli ještě nemá s FIA podepsanou novou smlouvu. 

Námitky 8 týmů by ale nakonec přeci jen nemusely stačit. "Protože FIA a Bernie svými hlasy ve Strategické skupině mohou teoretický útok [jednotlivých týmů] zarazit," varuje šéf Mercedesu, Toto Wolff. Otázkou je, jestli jsou Bernie a FIA připraveni postupovat společně. Motivaci ale mají. Ecclestone v minulosti návrh nových pravidel vehementně podporoval. FIA do projektu už investovala 14 měsíců práce a nekonečných jednání. Na příkladu nové kvalifikace jsme ale viděli, že shoda nemusí být vždy úplně jednoduchá...

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Osm z 11 týmů proti zavedení nových vozů od roku 2017, stačit to asi nebude

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 01.04.2016 17:30 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso a Lewis Hamilton před závodem v Abú Zabí

Alonsův návrat? Potvrzení má přijít velmi brzy

Charles Leclerc s Ferrari během 1. tréninku

Ferrari zrychluje vývoj. Část novinek nasadí už v Rakousku

Čtvrteční tiskovka v Bahrajnu

PROHLÁŠENÍ po závodě v Rakousku: Nadšení u McLarenu

Alexander Albon s Red Bullem

Nejrychlejší sektory patří McLarenům, maximální rychlost Red Bullu poháněnému Hondou

Alexander Albon, smutný hrdina úvodního závodu

Úvodní závod s velkou úmrtností, Bottas si pohlídal vítězství

Lando Norris v Rakousku

Nejrychlejší kolo předvedl bronzový Norris, na poslední chvíli tím vystrčil Hamiltona z pódia

Lewis Hamilton během soukromého testu Mercedesu v Silverstone před zahájením sezóny 2020

Hamilton byl na koberečku, trestu se ale vyhnul

Valtteri Bottas během soukromého testu Mercedesu v Silverstone

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Mercedes v laufu, Verstappen se nevzdává

Valtteri Bottas během soukromého testu Mercedesu v Silverstone

První kvalifikace sezony pro Bottase, Ferrari propadlo

Lewis Hamilton během 1. tréninku v Rakousku

Třetí trénink opět pro Mercedes, Latifi boural

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. BOTTAS, 2. LECLERC, 3. NORR... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nico Rosberg s Mercedesem

V Bahrajnu na úvod Rosberg před Hamiltonem, Ferrari ztrácí 1,8 sekundy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Černý Mercedes stíhaný Red Bullem začíná v Rakousku nejrychleji, Ferrari hodně ztrácí

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Mercedes v laufu, Verstappen se nevzdává

  3. První kvalifikace sezony pro Bottase, Ferrari propadlo

  4. Úvodní závod s velkou úmrtností, Bottas si pohlídal vítězství

  5. Druhý trénink v Rakousku: Mercedes nedal soupeřům šanci

  6. Kdo zaujme volné místo u Renaultu? Favority jsou Bottas a Vettel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud