Práce na vozech 2017 musí počkat, schází pneumatiky pro aerodynamické tunely

Petr Hlawiczka, 30. března 2016, 06:40 Google+

Týmy Formule 1 musí počkat s vývojem vozů pro sezónu 2017, kdy se chystají velké změny. Scházejí jim širší pneumatiky pro aerodynamické tunely, protože FIA s Pirelli stále nepodepsala smlouvu na další období.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 30.03. 12:28) Napište svůj názor
Model monopostu zmenšený na 60 % v aerodynamickém tunelu

Model monopostu zmenšený na 60 % v aerodynamickém tunelu | foto: Toyota Motorsport GmbH

Sdílejte článek

Pro rok 2017 má F1 cíl zrychlit vozy až o pět sekund na kolo díky zvětšení difuzoru, křídel, širším vozům a pneumatikám, jejichž stopa se má rozrůst na 305 mm vpředu a 405 mm vzadu. Pirelli již má zmenšené vzorky pro aerodynamický tunel, týmům je však neposkytne, dokud s FIA neuzavře smlouvu na další tříleté období (2017 - 2019).

Sportovní ředitel italského výrobce Paul Hembery potvrdil, že pneumatiky pro vývoj v aerodynamických tunelech mají připraveny, do podpisu smlouvy je však nemůžou týmům rozeslat: "Fyzicky je máme připravené. Právě dokončujeme detaily smluv s FIA, pak to musíme učinit s týmy. Také potřebujeme potvrzení konečných pravidel."

Srovnání současného vozu s návrhem pro rok 2017 zepředu

Srovnání současného vozu s návrhem pro rok 2017 zepředu | zdroj: Giorgio Piola

Bez zmenšených pneumatik jsou týmy při návrhu monopostů pro rok 2017 odkázány pouze na počítačové CFD simulace. Ty však stále neposkytují tak věrohodná data jako aerodynamický tunel, kde lze přesně měřit deformace gumy při zátěži.

Bernie Ecclestone sice oznámil dohodu s Pirelli již vloni v Rusku, k podpisu klíčových smluv z neznámých důvodů stále nedošlo. Kvůli neshodám v oblasti technických pravidel (zejména šířky vozů) navíc došlo k odkladu zveřejnění finální verze až na konec dubna.

img-responsive

Testování v aerodynamickém tunelu Mercedesu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Pirelli pak bude potřebovat navíc čas, aby potřebné širší pneumatiky rychle vyvinulo, byť si bude muset zřejmě vystačit pouze s upraveným starším vozem: "Brzy získáme auto. Také máme velmi jasné záruky, že budeme mít k dispozici 12 dnů, snad se dvěma, ale maximálně se třemi auty.

Ideálně bychom rádi nějakou práci odvedli s předchozí generací V8, abychom se mohli věnovat určité koncepční práci. Měníme koncepty, pokud jde o směsi a struktury, což můžete při prvotním pozorování s V8 provést, než se přesunete k hybridní verzi vozu 2017," dodává Hembery.

Vytisknout

Diskuze: Práce na vozech 2017 musí počkat, schází pneumatiky pro aerodynamické tunely

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 30.03.2016 12:28 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

První testy nového Haasu VF-20

Nový start pro Haas - na konci sezóny končí Grosjean i Magnussen

Esteban Ocon s Renaultem RS20 v Barceloně

Šéf Renaultu nepovažuje výsledky Ocona za 'katastrofu,' Alonsův přínos na simulátoru oceňován

Lance Stroll v závodě ve Španělsku

Důvod německé absence Strolla? COVID-19

Práce na voze Sebastiana Vettela

Ferrari kvůli zmrazení vývoje optimismem neoplývá. Na jakou část vozu využije své žetony?

Nico Hülkenberg na Nürburgringu před Sebastianem Vettelem

Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

George Russell na Monze

Nečekaná škatulata na jezdeckém trhu? Odnést je může klenot Mercedesu

Wolff byl kdysi nakloněný spolupráci s Red Bullem

Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

Daniel Ricciardo se svou trofejí za třetí místo na pódiu na Nürburgringu

Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

Lewis Hamilton si dojel pro první místo v závodě na Nürburgringu

Zběsilý vývoj? Ale kdeže, Mercedes už modernizaci letošního vozu „dávno" ukončil

Pohonná jednotka Honda

Mercedes až na 2. místě - Red Bull chce převzít projekt Hondy. Klade si však podmínky

  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Romain Grosjean s Haasem VF-16 při testech v Barceloně

Haas už letos žádná větší vylepšení nechystá, Hamilton varuje před změnami

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nečekaná škatulata na jezdeckém trhu? Odnést je může klenot Mercedesu

  2. Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

  3. "Nové díly pomohly, Ferrari však ještě musí spoustu věcí pochopit," hlásí Leclerc

  4. Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

  5. Zběsilý vývoj? Ale kdeže, Mercedes už modernizaci letošního vozu „dávno" ukončil

  6. Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud