Podle Ricciarda schvalují piloti systém Halo, Horner chce přijít s vlastním řešením

Robert RoBertino Pavelka, 19. února 2016, 09:00 Google+

Australský pilot uvedl, že piloti Formule 1 mají zájem o zvýšenou ochranu hlavy už od roku 2017. Systém, nazývaný Halo, který byl představen v loňském roce, podle něj nemá žádné zásadní nevýhody.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 19.02. 21:36) Napište svůj názor
Ricciardo uvádí, že piloti v drtivé míře souhlasí s uzavřeným kokpitem

Ricciardo uvádí, že piloti v drtivé míře souhlasí s uzavřeným kokpitem | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Tvůrci předpisů pro Formuli 1 hodlají vyjít vstříc požadavkům na větší ochranu hlavy už v příštím roce. Činí tak s ohledem na nehody Julese Bianchiho v Grand Prix Japonska 2014 a Justina Wilsona v IndyCar. Debaty ohledně konceptu Halo - ochranném krytu z karbonu skládajícím se ze středového sloupku v přední části kokpitu a dvou ramen kolem hlavy jezdce - byly ze strany pilotů příznivé.

"V "odborové asociaci" GPDA se o této záležitosti hodně diskutovalo, za poslední měsíc jsme si poslali velké množství mailů. Většina z nás koncept schvaluje, bez ohledu na jeho přesnou podobu, protože nám poskytuje větší ochranu hlavy. Je to místo, kde jsme opravdu zranitelní, poslední dva roky se udály dvě tragické nehody, takže pokud se tomuto nebezpečí můžeme vyhnout bez nějaké zásadní úlitby, je to dobrá věc. Pilot tím nic neztrácí, například není méně odvážný nebo tak podobně, všichni můžeme na takové maličkosti vydělat, nikdo nechce vidět další fatální nehodu, takže proč do toho nejít, když můžeme minimilaizovat riziko?" vysvětlil Ricciardo.

Na otázku, zda vnímá nějaké nedostatky systému Halo Australan odvětil: "V podstatě ne. Statická viditelnost je některými návrhy narušena, ale pokud jste v pohybu - jak jsme si to vyzkoušeli u simulací - tak se sice díváte dopředu, ale také hodně na pneumatiky a do zatáček. Zní to možná komplikovaně, ale jízda je něco jiného než statický pohled. Zatím existují jen první návrhy, takže ty se mohou zlepšit, abychom s tímto systémem mohli závodit."

img-responsive

Christian Horner se kloní spíše k variantě baldachýnu | foto: Red Bull Content Pool

Koncept Halo je preferovanou eventualitou ze strany FIA, ale přesná specifikace by měla být připravena koncem tohoto měsíce jako součást balíku změn pravidel pro rok 2017. Šéf týmu Red Bull Christian Horner tento týden uvedl, že i jeho tým předloží návrh na alternativní ochranu prostoru pro jezdce.

"Ochrana hlavy pilota je velmi důležitá. Vytvoříme další eventualitu v podobě baldachýnu nad kokpitem a věříme, že to bude bezpečnější volba než Halo efekt, ale je samozřejmě potřeba tuto variantu ještě otestovat. Snad se to povede dostatečně rychle. Je třeba připravit designovou studii s ohledem na vývojové téma FIA a přesvědčit, že jde o schůdné řešení," vysvětlil Horner a na otázku, zda by tato varianta mohla být hotova do roku 2017, odvětil krátce: "Proč ne?"

Vytisknout

Diskuze: Podle Ricciarda schvalují piloti systém Halo, Horner chce přijít s vlastním řešením

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 19.02.2016 21:36 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Williams FW38

Williams odhaluje jako první nové auto: FW38 + technické specifikace

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud