Žádné vánoční svátky a směny po 24 hodin každý den - tak to vypadalo na přelomu loňského a letošního roku v ústředí Hondy v japonské Sakuře. Letos přes zimu nenechali žádnou část svého týmu bez detailního prozkoumání. Cíl je jednoduchý - vyhnout se další sezoně, která by se podobala té z roku 2015. Dle španělského sportovního deníku, 'AS', se ale již dostavily první výsledky těchto nákladů.
Japonské pohonné agregáty by měly disponovat výkonem vyšším až o 164 kW (223 koní)! V Sakuře navíc měli také vyřešit problémy jejich ERS. "Byl jsem v Japonsku na návštěvě," řekl Fernando Alonso pro 'AS' ještě před Vánoci, které jeho tým ale také neslavil, v rámci rozhovoru, který vznikal v hotelu Fairmont Bab Al Bahr v Abú Zabí. "Všichni ti výkonní spolupracovníci Hondy tam byli. To je dobré, protože jsme měli problém, který jsme museli vyřešit, i když to bylo trošku dramatické."
Hlavním řešením Hondy má být přesunutí chladiče energie z rekuperačního systému v rámci pohonné jednotky. V Japonsku prý také zvětšili turbo na úkor ostatních částí pohonné jednotky, které mají minimální dopad. Simulace měly již ukázat, že ERS je teď schopno poskytovat o 120 kW (163 koní) vyšší výkon. Navíc přidejme určité zvýšení výkonnosti spalovacího japonského agregátu, kterému mělo na Mercedes dle nejrůznějších odhadů scházet asi 51 kW (70 koní).
Italské noviny tedy odhadují, že by McLaren-Honda mohl přes zimu posílit až o nějakých 164 kW (223 koní). Pro oba partnery by se jistě jednalo o dodatečný vánoční dárek. Jestli tomu tak opravdu bude, to začneme rozlušťovat už 22. února na prvních předsezonních testech v Barceloně. Jen dodejme, že na aerodynamiku nového monopostu McLarenu dohlížel uznávaný Peter Prodromou, jehož hlavním cílem bylo nalezení vyšší úrovně přítlaku bez zvýšení odporu. Avšak ani ostatní výrobci přes zimu nespí.