Počáteční reakce bez bližších informací byly zdrženlivé, hlavní bod, totiž dohoda o snížení cen pohonných jednotek pro zákaznické týmy, prošla na obou stranách. Jednoduše řečeno, každý, do požaduje motor, bude uspokojen.
Návrh, který předložili výrobci Mercedes, Ferrari, Renault a Honda v podstatě eliminuje zavedení nového nezávislého motoru v roce 2017. Všechny zmíněné automobilky se v podstatě rozhodly snížit cenu svých motorů. Podle dostupných informací z původní ceny 20 milionů eur (14,3 mil. $) ročně slevily pro své zákazníky na 12 milionů € (8,6 mil. $). Tento ústupek byl dosažen výměnou za slib, že přeplňované šestiválce zůstanou v platnosti minimálně do sezóny 2020 navzdory tomu, že Ecclestone žádá zcela novou podobu motorů.
Aktuální je také eventualita, že piloti budou mít možnost použít bez dalších penalizací tři převodovky. Toto nařízení by mělo s další úpravou předpisů vstoupit do platnosti v sezóně 2018. Zmíněné návrhy však ještě musí ratifikovat Světová rada motoristického sportu v březnu.
Nicméně se zdá, že první sezónní "mokré" testy v Le Castellet na trati Paul Ricard už se ponesou v poněkud klidnější atmosféře.