Jinými slovy, Newey je skálopevně přesvědčen, že existence nezávislých motorů je tou cestou, po níž by měla Formule 1 vykročit. Je především znepokojen, že stávající předpisy nahrávají pouze velkým týmům, proto ostatní zúčastnění nemají šanci na vítězství, což je podle něj škodlivý jev.
"Myslím, že nezávislý motor je velmi dobrá volba, protože umožňuje soukromým týmům získat konkurenční pohonnou jednotku za mnohem rozumnější cenu," cituje Neweyho názor Motorsport.com. "Když se ohlédnete do historie, nejlepší časy jsme zažívali v dobách, kdy soukromé týmy měly přístup ke konkurenceschopné jednotce.
Ford Cosworth DFV je toho nejlepším příkladem. Náklady budou rozumnější, ale především bude důležitá dostupnost motoru. Není třeba zdůrazňovat, že v současné době Mercedes a Ferrari svým zákazníkům nenabízejí stejné specifikace, jaké užívají oni. Pokud by o titul měl usilovat jenom Mercedes, nebo možná Ferrari, tak to není způsob, jakým by se měla F1 ubírat."
Výkonnostní vyrovnanost
Odpůrci zavedení nezávislých motorů argumentují tím, že svým výkonem bude těžko konkurovat současným šestiválcovým turbomotorům. Newey se ale domnívá, že důležitějším přínosem by byly pestřejší závody, protože na různých typech tratí by docházelo k výkonnostním výkyvům. "Celá myšlenka nezávislé pohonné jednotky je umožnit malým týmům mít plně konkurenceschopný motor. Pokud není takový agregát nějak omezen předpisy, je jeho výroba snadnou záležitostí. Pak můžeme zkusit dosáhnout vyrovnanosti mezi nezávislými a továrními motory," tvrdí Newey.
"Nezávislé motory budou mít odlišnou charakteristiku, tudíž na některých okruzích mohou mít určitou výhodu, jinde tomu zase bude naopak, ale z hlediska veřejného zájmu to bude lepší situace, protože se můžeme dočkat různých vítězů na odlišných vozech. Formule 1 se tak opět stane nepředvídatelnou," domnívá se Adrian Newey.