Aston Martin do 9 měsíců pozná, zda dokáže pro Red Bull postavit dostatečně silný motor

Petr Hlawiczka, 23. května 2018, 06:40 Google+

Automobilka Aston Martin si stanovila termín, do kdy chce určit, že dokáže pro Red Bull postavit dostatečně konkurenceschopný motor. Podle jejího výkonného ředitele Andyho Palmera na něm společně s odborníky usilovně pracuje.

Počet komentářů:  50 komentářů (Poslední 26.05. 11:10) Napište svůj názor
Max Verstappen v kvalifikaci ve Španělsku

Max Verstappen v kvalifikaci ve Španělsku | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Její ředitel Andy Palmer svůj vstup do F1 podmiňuje zjednodušením pohonných jednotek, které by měly přijít o motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H). Minulý rok přijalo bývalého motorového šéfa Ferrari Lucu Marmoriniho, jenž již pracuje na studii proveditelnosti.

"Tempo se rozhodně stupňuje. Zatím do cesty nevešlo nic, co by snižovalo pravděpodobnost, do cesty nevešla žádná překážka, proč bychom to nemohli zvládnout, proto se i nadále co nejvíce věnujeme přípravným studiím ve světle toho, jak rozumíme pravidlům, která nejsou detailní. Můžeme se zatím alespoň chopit příležitosti," popisuje Palmer pro Autosport.

"O pravidlech neznáme tu část, která se týká nákladového stropu, a to je integrální součástí našeho rozhodnutí vstoupit či nevstoupit do sportu. Nemáme peníze na to, abychom je spálili. Musí jít o návrat, řekněme přímého sponzoringu, a to je klíčovou součástí rozhodnutí. Očekávám něco jako omezení doby pro testování na dynamometru, nějaký způsob monetárního vlivu na strávený čas," pokračuje šéf Aston Martinu.

img-responsive

Valkyrie - společné dílo Aston Martinu a Red Bullu, na němž se podílel také konstruktér Adrian Newey | foto: Aston Martin

Již nyní sponzorují Red Bull, se kterým vyvinuli hyper-vůz Valkyrie. Nyní se ale automobilka musí sama přesvědčit, že dokáže postavit konkurenceschopný motor, než začne s rakouským týmem jednat o smlouvě.

"Vzhlížíme k roku 2021, takže to je na cestě. Pokud ale nepřekonáme hranici 'Je to OK pro test s Red Bullem,' pak to zřejmě znamená, že nepůjde o konkurenceschopný test. A on konkurenceschopný být musí," uvědomuje si Palmer.

"Před námi je zřejmě 9 měsíců práce, abychom se přesvědčili o jednom či o druhém. Máte simulační nástroje a práci na jednom válci - a to vám poskytuje dost přesnou korelaci mezi světem testování a simulací," domnívá se 54letý Brit.

img-responsive

Dokáže Aston Martin postavit pro náročného zákazníka dostatečně konkurenceschopný motor? | foto: Red Bull Content Pool

Kromě Marmoriniho do svého týmu najal specialisty z Ilmoru a Cosworthu, kteří mu pomáhají s vývojem. "Máme lidi jako je Luka, kteří s námi pracují jako konzultanti a kteří nám pomáhají z medvědí nory. On to dokázal už dříve, je důvěryhodný, hodně tomu rozumí a dokáže nás vést."

"Ale většina motorů na světě se staví s pomocí konzultantů. Máte zástupce Cosworthu, Ricarda, Ilmoru, AVL - takové typy společností. Není to jednoduché a my se na to nedíváme s naivním pohledem 'je to jen motor.' Jsme totiž výrobcem a konstruktérem motoru.

Náš V12 je toho příkladem. Motor Valkyrie je toho příkladem, nezačínáme tedy od nuly. Beru to, že se Honda přesvědčila, jak to je náročné. Ale zároveň můžete začít pozorovat, že se Honda zlepšuje," poukazuje na japonskou automobilku, která se svou pohonnou jednotkou vstoupila do F1 v roce 2015. Svými výkony ale stále zaostává daleko za očekáváními.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Aston Martin do 9 měsíců pozná, zda dokáže pro Red Bull postavit dostatečně silný motor

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 50, poslední 26.05.2018 11:10 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 50 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen ve Velké ceně Brazílie 2018

Chceme v F1 roboty bez emocí? Šéf Red Bullu se Verstappena zastává

Kritický okamžik závodu - o kolo zpět jedoucí Ocon vráží do vedoucího Verstappena

"Verstappen nedokáže udržet emoce pod kontrolou," říká Brawn. "Ocon mě vyprovokoval," hájí se jezdec

Max Verstappen v kolizi s Estebanem Oconem v závodě v Brazílii

Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO

Lewis Hamilton, Toto Wolff a Valtteri Bottas slaví mistrovský titul konstruktéra po závodě v Brazílii

FOTO: Těsné souboje v Brazílii, kolize Verstappena s Oconem a oslavy titul Mercedesu

Lewis Hamilton na pódiu po GP Brazílie 2018

"Nikdy nebudu fanouškem Formule E, je pomalejší než Formule Ford," říká Hamilton

Sebastian Vettel s Ferrari na brazilském okruhu Interlagos

Kam se poděla Vettelova rychlost? Vadný senzor měl dopad na ovladatelnost jeho Ferrari

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pirelli i tentokrát počítá spíše s jednozastávkovými strategiemi

Hyper-měkké pneumatiky podle Sainze povedou k "šílené" kvalifikaci. Padne…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vettel povolán ke komisařům (aktualizováno)

  2. Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "K vážení nás neměli volat," zlobí se Vettel

  4. Jak bude vypadat trať ve Vietnamu, kam F1 zamíří poprvé v roce 2020?

  5. Verstappen "dohrál" incident s Oconem v garáži, FIA ho potrestala

  6. Kam se poděla Vettelova rychlost? Vadný senzor měl dopad na ovladatelnost jeho Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud