Renault má na pravidla ohledně motorů specifický názor

Robert RoBertino Pavelka, 7. ledna 2016, 09:55 Google+

Zástupci francouzské automobilky se nebrání změnám týkajících se motorů v několika dalších letech, protože se domnívá, že současné pohonné jednotky "neodpovídají sportovním nárokům".

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Tak jak tu situaci rozsekneme, Christiane? (Abiteboul a Horner)

Tak jak tu situaci rozsekneme, Christiane? (Abiteboul a Horner) | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Renault dal před několika lety jasně najevo, že setrvá v F1 pouze za předpokladu, že budou přijata pravidla týkající se hybridních turbomotorů. Ta vstoupila v platnost v roce 2014. Toto řešení však bylo zpochybněno především kvůli vysokým nákladům. Další důvody vedly ke snaze řešit situaci alternativními motory. Stávající výrobci pohonných jednotek mají čas do 15. ledna, aby předložili své návrhy, jak nastálou situaci řešit.

Generální ředitel Renault F1 Cyril Abiteboul připouští, že současné motory opravdu nemusí být nejlepší cestou kupředu, na druhou stranu odmítá i příliš radiální eventuality. "Hybridní motory jsou důležité nejen pro Renault, ale pro všechny ostatní výrobce motorů. Když se podíváte na produktové řady většiny značek, tak tu najdete hybridní prvky na všech vozech."

Abiteboul se dále zamýšlí nad vývojem motorů v F1. "Co se týče konkrétních úprav, jejich důležitosti, neměli bychom je přeceňovat. Nejsem docela přesvědčen, že předpisy týkající se motorů jsou zcela vhodné pro daný účel, pro model moderního agregátu F1. Mluvím o show, o nákladech pro výrobce, o ceně pro tým, o hluku, provozuchopnosti a tak dále a tak dále. Nelze pominout ani sportovní prvky s tím vším spojené. Máme systém žetonů, což je velmi matoucí, systém penalizací, což je to samé, zkrátka si nemyslím, že to je nějak geniální systém," pokračuje ředitel Renaultu.

"S ohledem na to, co jsem řekl, bude třeba všechno přepsat, změnit, co je třeba změnit, stanovit, co je potřeba opravit, nebo se pokusit přijít s něčím docela novým? Nejsem si vůbec jist. Problém je, že se snažíme přijít s nějakou inovací, která by měla být průlomem ve srovnání s tím, co bylo předtím, což ale neznamená, že to je geniální řešení. Pravidlem by měl být vývoj, nikoli radikální změny. Je totiž velice otížné odhadnout, jaký efekt taková radikální změna přinese. Ale co se týče změn v předpisech, otevřeně říkáme ano," dodává Abiteboul.

Vytisknout

Diskuze: Renault má na pravidla ohledně motorů specifický názor

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Jaké překvapení nás v příštím roce čeká na černé frontě?

Pirelli je ohledně aerodynamického vlivu na pneumatiky zatím opatrné

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  3. KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

  4. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  5. Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

  6. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud