Renault kvůli problému s ojnicemi nemohl využívat svůj motor na plný výkon, Abiteboul prozrazuje čísla

Petr Hlawiczka, 24. května 2019, 06:30 Google+

Šéf Renaultu Cyril Abiteboul prozradil, že jejich motory nemohly být v úvodu sezóny 2019 kvůli problému s ojnicemi využívány na plný výkon.

Počet komentářů:  77 komentářů (Poslední 25.05. 13:10) Napište svůj názor
V6 spalovací motor Renaultu

V6 spalovací motor Renaultu | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Letos sice vyšlo najevo, že má potíže s motorgenerátorem pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K), prvotní příčina však zůstávala ukryta. Až tento víkend v Monaku bude moci výkon zvednout, v úzkých ulicích pobřežního státu to však moc velký vliv na výsledné časy mít nebude - více se to pozná až v další velké ceně v Kanadě.

"Tuto zimu jsme měli možnost se znovu pořádně zaměřit na výkon a konkurenceschopnost. Vědomě jsme se proto rozhodli, že se budeme soustředit na výkonnost na úkor spolehlivosti," připouští šéf Renaultu, který je v šampionátu konstruktérů po úvodních 5 závodech až na osmém místě.

"Znamená to, že počet motorů, které jsme měli využít na dynamometru pro zajištění spolehlivosti, byl využit pro vývoj výkonnosti. Vedlo to k velmi dobrému počátku z pohledu výkonu motoru, ale spolehlivost byla pod úrovni standardu," uvědomuje si Abiteboul.

img-responsive

Renault se s pohonnou jednotkou dostává zpět na vysokou úroveň výkony, který měl na počátku sezóny | foto: Craig Scarborough

"Ze dvou důvodů, z nichž jeden znáte - to bylo MGU-K, a z druhého, který neznáte. Za Nicovou poruchou v Bahrajnu stálo selhání ojnice, tedy části, u které si typicky nepřejete, aby se selhala, protože jde o součástku ve spodní části motoru, a zároveň o fundamentální součástku," popisuje Francouz.

V Šanghaji a v Baku proto Renault nemohl využívat plný výkon: "Šlo o problém, na který jsme v zimě nepřišli. Opravdu jsme neměli žádný záložní plán, ale zároveň mohu říci, že šlo pro organizaci o ránu. Po závodě jsme museli přijmout kontrolní opatření, jež značně snížila výkon poskytovaný v následujících závodech."

"Mohu také říci, že všichni zainteresovaní zareagovali úžasně. Do pěti týdnů se nám problém podařilo identifikovat, pochopit a přijít s novým řešením, zajistit nové díly, otestovat je, odsouhlasit ke kompletnímu cyklu a postavit nové motory v dostatečném množství pro nás a pro McLaren ve Španělsku. Proto jsme tam nasazovali nové motory," odhaluje Abiteboul.

Stav využitých součástí pohonných jednotek po trénincích v Monaku

Stav využitých součástí pohonných jednotek po trénincích v Monaku | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

50kW cíl, od Monaka s plným výkonem
Ani tam je ale ještě neprovozovali na plný výkon: "V Barceloně jsme udělali jeden krok s výkonem, ne plný, protože jsme chtěli z ní získat zpětnou vazbu, provést určitou kontrolu a zajistit, že všechno je OK. Od tohoto víkendu ale dojde k dalšímu kroku, takže se v podstatě dostáváme zpět na úroveň výkonnosti motoru z počátku sezóny, kdy byl velmi silný."

Poté nárůst konkretizuje: "Abych dal pro představu nějaká čísla, za 12 měsíců jsme u motoru chtěli získat 50 kW. Získali jsme jich 40 a za cíl máme během sezóny dalších 10 v tom nejlepším módu. Z naší analýzy jsme nyní v závodě na stejné úrovni jako Ferrari a Mercedes a v kvalifikaci jsme za Ferrari. Od tohoto víkendu budeme zpět na té úrovni."

Pro GP Francie pak Renault připravuje také velké zlepšení šasi, na domácí půdě se bude chtít vytáhnout. Výsledkově se mu zatím moc nedaří, méně nasbíralo jen Toro Rosso a Williams, který ještě neskóroval.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Renault kvůli problému s ojnicemi nemohl využívat svůj motor na plný výkon, Abiteboul prozrazuje čísla

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 77, poslední 25.05.2019 13:10 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 77 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sebastian Vettel v Kanadě

Komisaři o Vettelově penalizaci v Kanadě - fanouška Ferrari Pirra mrzí obzvlášť jedna věc

V kuloárech se formuje budoucnost královny motorsportu

Představení nových pravidel pro rok 2021 odloženo, naplňují se obavy menších týmů?

Mechanici Mercedesu stihli těsně před startem dát vůz Lewise Hamiltona dohromady

Mercedes o dramatické opravě Hamiltonova vozu před startem. Co stálo za zrychlením Lewise v GP Kanady?

Robert Kubica v kvalifikaci na Velkou cenu Kanady 2019

"Kubica je jasně pomalejší než Russell, Williams je mrtvý," hodnotí Villeneuve

Přilba Sebastiana Vettela před závodem v Monaku

Vettel: "F1 už není sport, do kterého jsem se zamiloval"

Lando Norris s porouchaným McLarenem ve Velké ceně Kanady

"Zdi jsem se nedotkl." McLaren stále vyšetřuje záhadnou poruchu Norrise + VIDEO

Nico Hülkenberg s Renaultem RS19 na okruhu Gillese Villeneuva

Renault sáhl po týmové režii, Hülkenberga tím naštval

Lewis Hamilton po vítězství v Kanadě

"Udělal bych totéž, co Vettel. Taky bych ho zmáčkl," říká Hamilton po shlédnutí opakovaného záznamu

Lewis Hamilton slaví po závodě v Kanadě

FOTO: Dramatická Velká cena Kanady, o jejímž vítězi se ještě bude diskutovat

O Kanadě se bude mluvit hodně dlouho

Erupce vášní aneb půjdete po červené, stříbrné nebo středem?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VET... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Charles Leclerc během sezónních testů v Barceloně

Ferrari po analýze zůstává u svého současného konceptu, zvažuje návrat Resty…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě v Kanadě: "Lidé by na Lewise neměli bučet," říká rozzlobený Vettel

  2. Komisaři vysvětlují, proč potrestali Vettela

  3. Komisaři o Vettelově penalizaci v Kanadě - fanouška Ferrari Pirra mrzí obzvlášť jedna věc

  4. "Udělal bych totéž, co Vettel. Taky bych ho zmáčkl," říká Hamilton po shlédnutí opakovaného záznamu

  5. Mercedes o dramatické opravě Hamiltonova vozu před startem. Co stálo za zrychlením Lewise v GP Kanady?

  6. GP Kanady: Hamilton vítězí všude, i u zeleného stolu + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud