Renault kvůli problému s ojnicemi nemohl využívat svůj motor na plný výkon, Abiteboul prozrazuje čísla

Petr Hlawiczka, 24. května 2019, 06:30 Google+

Šéf Renaultu Cyril Abiteboul prozradil, že jejich motory nemohly být v úvodu sezóny 2019 kvůli problému s ojnicemi využívány na plný výkon.

Počet komentářů:  77 komentářů (Poslední 25.05. 13:10) Napište svůj názor
V6 spalovací motor Renaultu

V6 spalovací motor Renaultu | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Letos sice vyšlo najevo, že má potíže s motorgenerátorem pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K), prvotní příčina však zůstávala ukryta. Až tento víkend v Monaku bude moci výkon zvednout, v úzkých ulicích pobřežního státu to však moc velký vliv na výsledné časy mít nebude - více se to pozná až v další velké ceně v Kanadě.

"Tuto zimu jsme měli možnost se znovu pořádně zaměřit na výkon a konkurenceschopnost. Vědomě jsme se proto rozhodli, že se budeme soustředit na výkonnost na úkor spolehlivosti," připouští šéf Renaultu, který je v šampionátu konstruktérů po úvodních 5 závodech až na osmém místě.

"Znamená to, že počet motorů, které jsme měli využít na dynamometru pro zajištění spolehlivosti, byl využit pro vývoj výkonnosti. Vedlo to k velmi dobrému počátku z pohledu výkonu motoru, ale spolehlivost byla pod úrovni standardu," uvědomuje si Abiteboul.

img-responsive

Renault se s pohonnou jednotkou dostává zpět na vysokou úroveň výkony, který měl na počátku sezóny | foto: Craig Scarborough

"Ze dvou důvodů, z nichž jeden znáte - to bylo MGU-K, a z druhého, který neznáte. Za Nicovou poruchou v Bahrajnu stálo selhání ojnice, tedy části, u které si typicky nepřejete, aby se selhala, protože jde o součástku ve spodní části motoru, a zároveň o fundamentální součástku," popisuje Francouz.

V Šanghaji a v Baku proto Renault nemohl využívat plný výkon: "Šlo o problém, na který jsme v zimě nepřišli. Opravdu jsme neměli žádný záložní plán, ale zároveň mohu říci, že šlo pro organizaci o ránu. Po závodě jsme museli přijmout kontrolní opatření, jež značně snížila výkon poskytovaný v následujících závodech."

"Mohu také říci, že všichni zainteresovaní zareagovali úžasně. Do pěti týdnů se nám problém podařilo identifikovat, pochopit a přijít s novým řešením, zajistit nové díly, otestovat je, odsouhlasit ke kompletnímu cyklu a postavit nové motory v dostatečném množství pro nás a pro McLaren ve Španělsku. Proto jsme tam nasazovali nové motory," odhaluje Abiteboul.

Stav využitých součástí pohonných jednotek po trénincích v Monaku

Stav využitých součástí pohonných jednotek po trénincích v Monaku | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

50kW cíl, od Monaka s plným výkonem
Ani tam je ale ještě neprovozovali na plný výkon: "V Barceloně jsme udělali jeden krok s výkonem, ne plný, protože jsme chtěli z ní získat zpětnou vazbu, provést určitou kontrolu a zajistit, že všechno je OK. Od tohoto víkendu ale dojde k dalšímu kroku, takže se v podstatě dostáváme zpět na úroveň výkonnosti motoru z počátku sezóny, kdy byl velmi silný."

Poté nárůst konkretizuje: "Abych dal pro představu nějaká čísla, za 12 měsíců jsme u motoru chtěli získat 50 kW. Získali jsme jich 40 a za cíl máme během sezóny dalších 10 v tom nejlepším módu. Z naší analýzy jsme nyní v závodě na stejné úrovni jako Ferrari a Mercedes a v kvalifikaci jsme za Ferrari. Od tohoto víkendu budeme zpět na té úrovni."

Pro GP Francie pak Renault připravuje také velké zlepšení šasi, na domácí půdě se bude chtít vytáhnout. Výsledkově se mu zatím moc nedaří, méně nasbíralo jen Toro Rosso a Williams, který ještě neskóroval.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Renault kvůli problému s ojnicemi nemohl využívat svůj motor na plný výkon, Abiteboul prozrazuje čísla

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 77, poslední 25.05.2019 13:10 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 77 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pierre Gasly se svou trofejí za druhé místo v závodě v Brazílii

"Gasly zvládl návrat do Toro Rosso mnohem lépe než než Kvjat, nese část viny," hodnotí Marko

Lewis Hamilton má našlápnuto k překonání rekordů legendárního Michaela Schumachera

"Dostal jsem se na jinou úroveň, budu jezdit jako stroj!" varuje své soupeře Hamilton

Charles Leclerc v tréninku v Soči

"Kdyby to nevyšlo, tak umřu!" Leclerc svou adrenalinovou zábavou naštval Ferrari

Williams se chce zlepšit a konečně se odrazit ze dna

Williams na rozdíl od loňska zvládl nárazové testy napoprvé. Proč si vybral Nissanyho?

Lando Norris s McLarenem MCL34 během tréninku v Brazílii

McLaren letos tak velký pokrok jako loni neudělá, uvědomuje si Brown. Vůz pro rok 2021 už má v tunelu

Robert Kubica v Japonsku

Vážné zranění? Kubica si nemyslí, že mělo na jeho formu vliv

Max Verstappen s Red Bullem RB15 během tréninku v Maďarsku

Honda musí odstranit kolísání své formy v závislosti na okruzích

Charles Leclerc (vlevo) se Sebastianem Vettelem

"Od Vettela mám stále hodně co se učit," uznává Leclerc. Jaké ambice má letos Ferrari?

Pneumatiky Pirelli v rámci sezónních testů v Barceloně

Co čeká Pirelli od nové sezony?

Mattia Binotto v kvalifikaci v Monaku

Binotto hodnotí svou první sezonu v roli šéfa Ferrari. Co ho překvapilo?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Charles Leclerc během sezónních testů v Barceloně

Ferrari po analýze zůstává u svého současného konceptu, zvažuje návrat Resty…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Binotto hodnotí svou první sezonu v roli šéfa Ferrari. Co ho překvapilo?

  2. "Od Vettela mám stále hodně co se učit," uznává Leclerc. Jaké ambice má letos Ferrari?

  3. McLaren letos tak velký pokrok jako loni neudělá, uvědomuje si Brown. Vůz pro rok 2021 už má v tunelu

  4. "Dostal jsem se na jinou úroveň, budu jezdit jako stroj!" varuje své soupeře Hamilton

  5. Honda musí odstranit kolísání své formy v závislosti na okruzích

  6. Williams na rozdíl od loňska zvládl nárazové testy napoprvé. Proč si vybral Nissanyho?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud