Během sezóny se spekulovalo o tom, že by Volkswagen mohl vstoupit do F1 jako dodavatel motorů Red Bullu. Po vypuknutí emisního skandálu však německá automobilka musela zažít řešit úplně jiné problémy a její management tento nápad smetl ze stolu. Do té doby to ale dle Christiana Hornera vypadalo nadějně.
O soupeře navíc s v F1 přálo také Ferrari. "Přes problémy, které Volkswagen má, jsem v minulosti vždy generálního ředitele Volkswagenu povzbuzoval k tomu, aby vstoupili do F1. To, že v ní tak velká automobilka není, pro mě bylo vždycky velmi divné," uvádí prezident italského týmu, Sergio Marchionne.
A zájem měl také o další automobilky: "Také jsem povzbuzoval General Motors, vždy jsem se je všechny snažil povzbudit k tomu, aby se přidali. To by bylo pro sport dobré - pro ně i pro nás," pokračuje šéf Ferrari, bez nějž si mnozí fanoušci už Formuli 1 ani nedokážou představit.
Volkswagen si i přes zvýšené náklady kvůli emisnímu skandálu zachoval své současné programy v motorsportu včetně svých tří vozů v mistrovství světa v rallye. Naproti tomu Audi a Porsche omezilo počet svých týmů v Le Mans ze tří na dva.
Podle některých může ostatní automobilky odrazovat také trápení Hondy v F1, které spojila své síly s McLarenem. Podle Marchionne by tomu ale tak být nemělo: "Honda může dosáhnout skvělých věcí a může se vrátit k vítězstvím. Ve Formuli 1 potřebujeme více automobilek."