O hrozbě Red Bullu, že pokud nebude mít konkurenceschopný motor, tak formuli 1 opustí, se popsalo dost internetové plochy i papíru. Ostatně v čerstvé paměti je rozhovor s dr. Markem, který jasně tvrdí, že majitel stáje Dietrich Mateschitz nehodlá trávit další rok ve středu pole. Nakolik je jeho prohlášení vedeno snahou o neposkvrněnost PR věhlasu a marketingovou pověst nechť si fanoušci odpoví sami.
Krach jednání Red Bullu s Mercedesem prý mají na svědomí sami muži ve vedoucích funkcích automobilky: "Toto Wolff a Paddy Lowe naznačili vedení, že by nebylo dobré, aby se o jejich motoru dozvěděla konkurence," cituje časopis osobu z oblasti týmu Red Bull. Teorie se rozvíjí tím směrem, že v době jednání stuttgartské automobilky s rakouským týmem už byla deklarována (byť ne veřejně) možná spolupráce s koncernem Volkswagenem. A pokud by měl být Mercedes jen dvouletým mezičlánkem před spojením s VW, jenž by prostřednictvím Audi vstoupil v roce 2018 do F1, těžko by se před ním nějaké finesy motoru Mercedes utajily.
Dejme slovo někdejšímu pilotu F1 Marcu Surerovi, v současnosti pracujícím na postu odborníka pro německou televizi. Ten je přesvědčen, že zvěsti týkající se příchodu Audi nejsou jen holou fámou. "Vstup do F1 by dával smysl, protože po dlouhé době skončila jejich vítězná šňůra v Le Mans. Samozřejmě jde také o rozhodnutí na politické bázi, ale právě teď má asi VW zcela odlišné problémy," naráží Surer rostoucí skandál automobilky s emisemi.
Do věci se vložil i Bernie Ecclestone, jemuž jakýkoli úbytek týmu nebo týmů může zbrázdit obchodní vizáž dalšími zástupy vrásek. Jeho argumenty nakonec mohou být natolik přesvědčivé, že Ferrari danou nabídku nebude moci odmítnout a Red Bull se dočká specifikace A. Ovšem zda se podobný nátlak povede i v případě Toro Rosso, to už tak optimisticky nevypadá. Auto Motor und Sport předvídá, že Ferrari nemusí mít ani čas ani předpoklady k přípravě motorů pro stáj sídlící ve Faenze.
Na scéně se tak objevuje Honda - ačkoliv japonský dodavatel motorů tvrdil, že nehodlá své pohonné jednotky nikomu kromě smluvně zavázaného McLarenu dodávat, může přijít atak tentokrát ze strany FIA, aby Japonci změnili své stanovisko. Ostatně zdroj blízký automobilové federaci prohlásil: "Exkluzivní smlouva s McLarenem měla zvláštní statut pouze na jeden rok s cílem umožnit Hondě snadnější vstup do F1." Na věc je třeba se dívat i ekonomicky; pro Hondu by motory dodávané Toro Rosso znamenaly vítaný finanční příjem, protože díky žalostným výkonům s McLarenem v roce 2015 dojde ke značnému propadu nejen v oblasti prize money, ale i sponzorských smlouvách.
"Musíme nějak kompenzovat ztráty," komentuje situaci Eric Boullier (McLaren), "což ale automaticky neznamená, že to bude jen záležitost Hondy."