"Abych byl upřímný, tak si nejsem jistý," odpovídá Horner na otázku, proč spojení s Renaultem po zúžení dodávek motorů pouze na Red Bull a Toro Rosso nefungovalo. "Vždy tam byl určitý odpor k plnému přijetí Red Bullu jako technického partnera a rozdíly a rozdílné byly i technické názory na to, v čem spočívají slabiny motoru."
"Nemohli jsme ovlivnit technický směr vývoje. Mario [Illien] vyvinul koncept pro Renault, který paralelně pracoval na svém vlastním projektu, jehož výsledkem byla D-specifikace," vrací se šéf Red Bullu k nasazení nového motoru v závěru sezóny. Ke kýženému zvýšení výkonnosti ale nedošlo.
"Nikdy jsem necítil, že by Renault zcela přijal technické a simulační schopnosti, které jsme se snažili nabídnout. Brzy bylo velmi jasné, že Renault není spokojený s tím, že je pouze dodavatelem. Od konce minulého roku vyhlíželi po možnosti opětovné účasti," tvrdí Horner.
Red Bull podle něj vyhradil své vlastní zdroje na to, aby Renault rychle pomohl ke zlepšení, jeho úsilí v konečném výsledku ale nepomohlo: "Docela dost jsme investovali do vytvoření skupiny, zaměstnali jsme specialisty, uvolnili kapacitu - proto je frustrující, že to nepřineslo žádné ovoce."
Připustil, žena Renault hodně tlačili, pokud jde o vnitřní uspořádání motoru pod kapotou, což mohlo přispět k frustracím z výkonu: "Samozřejmě, že jsme na to tlačili. Ale to udělá každý soutěživý tým. Pokud na limity netlačíte na každé technické a provozní schůzce, pak v tomto oboru nebudete rychlí. Takový přístup jsme volili vždy v každé oblasti."
Zabránil podle něj pokroku konzervativní přístup Renaultu? "Myslím, že v některých ohledech možná ano. Je tedy příjemné slyšet, že se trochu snaží o restrukturalizaci," dodává pro Motorsport.com Horner, jenž s Red Bullem zažil ve Formuli 1 nejhorší sezónu za posledních 7 let.