Pravidla pro aerodynamiku na rok 2017 odsouhlasena, předjíždění neusnadní

Petr Hlawiczka, 27. listopadu 2015, 06:20 Google+

Pravidla pro aerodynamiku připravovaná na rok 2017 byla podle technického ředitele plně definována a odsouhlasena. Nyní zbývá jen jejich formální posvěcení Světovou radou motorsportu. Předjíždění ve Formuli 1 ale neusnadní, spíše naopak.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 27.11. 15:22) Napište svůj názor
Nová aerodynamická pravidla schválena

Nová aerodynamická pravidla schválena | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Týmy spolupracovaly s FIA na vytvoření aerodynamických balíků, s nimiž by dosahovaly mnohem rychlejších časů a díky kterým by monoposty byly pro piloty mnohem náročnější na ovládání.

Schválení již získal klíčový článek 3 technických pravidel, který definuje karosérii a rozměry. Změna aerodynamiky půjde ruku v ruce s širšími pneumatikami, které připravuje Pirelli.

Pravidla schválena, Williams formuluje znění
"Existuje sada pravidel, koncept článku 3. Z velké části je na Williamsu, aby zformuloval text, byť diskuse byly velmi široké. Návrh bude do týdne odeslán týmům, obsahuje v podstatě ale vše, co bylo odsouhlaseno, jen je to dáno do jednoho dokumentu," prozrazuje Symonds.

img-responsive

Aerodynamický tunel Williamsu | foto: Williams F1 Team

"Plně definuje aerodynamická pravidla. Sám o sobě neurčuje velikost pneumatik, ale na ní jsme se už dohodli a pravidla jsou kolem těchto velikostí postavena. I když se článek 3 neodkazuje na velikost pneumatik, jsou s ní samozřejmě různé šířky křídel a karosérie spojeny.

Věřím, že nyní máme plně definovanou sadu pravidel, která se týká celé karosérie. Věřím, že máme s Pirelli dohodou, pokud jde o velikost pneumatik. Jsou tam určité odlišné možnosti, pokud jde o to, jaká bude výkonnost balíku, jestli bude skutečně odpovídat roku 2008.

Jsme ale v pozici, abychom zašli dále. Pokud vím, ve Strategické skupině jsou všichni spokojeni, a věřím, že jsou spokojeni i v Komisi F1. Pravidla musí být ratifikována do března, na to zbývá ještě nějaký čas. V tomto ohledu jsme na tom dost dobře - udělali jsme to, o co jsme byli požádáni," pokračuje technický ředitel Williamsu.

Vzhled vozu dle chystaných pravidel pro rok 2017 vychází z návrhů Red Bullu

Vzhled vozu dle chystaných pravidel pro rok 2017 vychází z návrhů Red Bullu | zdroj: Marco van Overbeeke

Větší difuzor i velké přední křídlo na návrh Red Bullu
Pravidla vycházejí z návrhu Red Bullu, ale předjíždění kvůli větším křídlům a vlivu aerodynamiky neusnadní: "Většina nápadů byla vzata z návrhu Red Bullu. Skončila u většího difuzoru, velkého předního křídla a určitého, podle mě celkem atraktivního, návrhu tvaru karoserie.

Jsou trochu retro, ale pokyn ze Strategické skupiny zněl vozy zrychlit a zajistit, aby lépe vypadaly. Myslím, že jsme tyto dva body splnili. Není na mě určit, zda jsme udělali správnou věc či nikoliv, ale členové schůzek týkajících se technických pravidel učinili to, o co byli požádáni," vysvětluje Symonds.

Nový balík podle něj bude flexibilní, aby se dal přizpůsobit případným dalším požadavkům na zvyšování rychlostí: "Abych byl upřímný, tak máme celkem široce otevřenou aerodynamickou platformu, nebude to velký problém navyšovat její výkonnost.

Ve skutečnosti se domnívám, že přidáváme o něco více, než bylo požadováno, ale momentálně jsou odhady Pirelli týkající se nárůstu přilnavosti pneumatik docela nízké, proto musíme přitlačit na straně aerodynamiky," popisuje Symonds.

img-responsive

Předjíždění kvůli vyššímu přítlaku podle Symondse snadnější nebude - spíše naopak | foto: Daimler AG

Flexibilní, ale horší pro předjíždění
Na závěr na příkladu Hamiltona neúspěšně stíhajícího Rosberga v Brazílii vysvětluje, proč bude předjíždění zřejmě náročnější: "Jsem přesvědčený o tom, že když máte na voze více přítlaku, pak se hůře následuje auto před vámi. A toto auto má více přítlaku."

"Proto bez ohledu na delikátnosti, s nimiž mohla přijít Pracovní skupina pro předjíždění, a bez ohledu na to, jestli tomu někdo věří či nikoliv, jako člen té skupiny vím, jaké zkratky jsme podstoupili proti skutečně vědeckému proces. Faktem je, že když máte více přítlaku, pak se hůře jezdí za druhým autem. Myslím, že to je zjednodušený, nicméně celkem pravdivý pohled," dodává Symonds.

Vytisknout

Diskuze: Pravidla pro aerodynamiku na rok 2017 odsouhlasena, předjíždění neusnadní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 27.11.2015 15:22 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Massa je přesvědčen, že Williams v Brazílii měl pneumatiky v pořádku

Williams neudělal v Brazílii nic špatného, Massa je o tom přesvědčen

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud