Tým Williams prohlásil, že vůbec nechápe, jak FIA dospěla k uvedeným hodnotám Massovy pravé zadní pneumatiky. Podle jejich vlastního měření bylo všechno v povolených mezích. Výkonný šéf Williamsu Rob Smedley uvedl, že komisař FIA infračerveným měřičem zjistil hodnotu 137°C, zatímco týmové zařízení ukazovalo 107°C.
"Máme dva nezávislé senzory, první z nich je PT1000 umístěný uvnitř ohřívací dečky pneumatiky a hlásí nám údaje o teplotě na jejím povrchu, abychom věděli, že je v souladu s předpisy. Poslední údaj, který jsme měli k dispozici před odjezdem na startovní rošt, byl 104°C. Další nezávislý údaj máme přímo z dat vozu. Ty nám ukazují, že pravá zadní pneumatika Massova vozu měla 107°C," vysvětluje Smedley s tím, že se jeho tým hodlá proti rozhodnutí FIA odvolat.
"Oba výsledky naznačují, že jsme postupovali v souladu s předpisy. Obě zařízení prošla nezávislou korelací - tedy jak čidlo v dečce, tak vozový teplotní senzor, kontrolu provedla přímo firma Pirelli poté, co se odehrál poprask kolem pneumatik Mercedesu v Itálii. Kromě toho jsme si pořídili stejný měřicí přístroj, jaký využívá FIA, a děláme s ním namátkové kontroly po celou dobu závodního víkendu, aby bylo vyloučeno jakékoli pochybení," pokračuje Smedley.
"Budeme požadovat, aby bylo přesvě vysvětleno, jak FIA k udané teplotě došla, protože používáme tři nezávislá kontrolní zařízení a žádné z nich neukázalo hodnotu, jakou naměřila přímo na roštu FIA. Když jsem se zeptal, jak je možné, že FIA zjistila tak vysokou teplotu (když naše údaje byly v pořádku), dostalo se mi jen odpovědi »Nemáme ponětí«. Prakticky nám nic nevysvětlili. Jenom sdělili, že jde o oficiální měření FIA, které je zásadní. Naše tři údaje nemají takový význam. Proto se chceme odvolat," hodlá Smedley s týmem prokázat svou nevinu.
Smedley ještě vysvětlil, že v pneumatice nedošlo k nárůstu tlaku, což by se při teplotě o 27°C nad normál muselo stát. "Pokud by byla skutečně o takovou hodnotu teplejší, tlak by vzrostl až o 2,4-3 psi. Ale inženýr na roštu upouštěl zcela normálně. V případě tak vysoké hodnoty by to byla daleko výraznější regulace. Šlo by o abnormální množství tlaku," dodává Smedley.