McLaren zlepšuje vývoj: Vloni nefungovala polovina novinek, letos jen 5 - 10 procent

iM2, 29. dubna 2015, 18:28 Google+

McLaren trpí nespolehlivým motorem Honda, avšak aerodynamicky se mu letos podařilo vrátit se zpět mezi přední týmy, alespoň to tvrdí lidé z týmu.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 30.04. 15:50) Napište svůj názor
Button, Jenson

Button, Jenson | foto: McLaren

Sdílejte článek

Eric Boullier, Matt Morris a Peter Prodromou vnímají restrukturalizaci týmu, která ho měla vrátit na čelo, jako povedenou - minimálně v oblasti aerodynamiky. "Lidé uvnitř týmu se od teď cítí více zúčastněni na stavbě vozu, což dříve nebývalo. Před restrukturalizací měli někteří pocit, že nedělají to, co dělat chtějí.

Teď mají pocit, že je jim více nasloucháno a důvěřováno, což se projevuje na voze. Sice ještě nejsme tam, kde bychom chtěli být, ale všichni cítí, že se pohybujeme správným směrem," začal rozpravu nad situací v McLarenu šéf inženýrů Matt Morris, který přišel ze Sauberu v roce 2013.

"Jsem moc rád, že mohu říci, že se hodně změnila kultura a filozofie v týmu. Na každé úrovni v naší společnosti je dobré vedení. Jsme na cestě, abychom se vzchopili. Celý přístup se změnil, teď svoje nápady sdílíme.


McLarenu fungují novinky (foto: McLaren)

Tým je teď více motivovaný. Dám Vám příklad, řekl bych, že 50 % novinek, které jsme na auto nasadili vloni, nefungovalo. Letos je to jenom 5 nebo 10 %, které nefungují. Změny jsou také v továrně. Investovali jsme do nových strojů a další byly modernizovány. Zlepšili jsme proces výroby o 30 %. Díky tomu jsme urychlili vývoj a také jej zjednodušili," pokračuje Éric Boullier pro Autosport.

Vývoj aerodynamiky se vydal špatnou cestou
"V minulých sezonách se McLaren vydal aerodynamicky po špatné cestě," připouští Boullier. Poslední vítězství se datuje do roku 2012, poté stáj představila pro sezonu 2013 úplně nový vůz, který nenavazoval na vítězné auto z předešlé sezony. Sezony 2013 a 2014 byly pro stáj špatné. 

Za aerodynamickou restrukturalizací stojí Peter Prodromou, který přišel z Red Bullu. Změněn byl celý koncept. Po jeho zásahu je vůz lépe ovladatelný. "V posledních několika sezonách se tým v aerodynamice trošku ztratil.


Posledním vítězným vozem McLarenu je MP4-27, pak se tým vydal jiným aerodynamickým směrem (foto: McLaren)

Bylo zřejmé, že když budeme pokračovat v nastoleném konceptu, tak bychom toho nebyli schopni moc dokázat. Takže jsme začali s novým aerodynamickým projektem, s jiným způsobem práce. Tento nový koncept má zásadní vliv na to, kam stáj v budoucnu směřuje."

Pokrok McLarenu od Austrálie po Bahrajn udělal dojem také na Marca Géneho, který jezdí ve WEC s Nissanem: "Je pravdou, že to trvá trošku déle, než všichni čekali. Ale zlepšení jsou enormní. Evoluce od Austrálie po Bahrajn byla neobyčejná, i když měl Button problémy. Mají hodně zdrojů," popsal pro 'motorsport-magazin.com'. 

Vytisknout

Diskuze: McLaren zlepšuje vývoj: Vloni nefungovala polovina novinek, letos jen 5 - 10 procent

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 30.04.2015 15:50 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Sezóna má v roce 2016 začít až v dubnu, kalendář bude hustější

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud