Dvoutýdenní posun z 3. dubna na 20. března nejenže logicky znamená dřívější testování, ale také kratší čas na přípravu vozů, čehož se nebojí jen americká stáj. Připouští to i Paddy Lowe (Mercedes), který alespoň vidí pozitivum v tom, že se přesouváním závodů zachovala dlouhá letní přestávka, u níž se uvažovalo o zkrácení na 3 týdny.
Značně nespokojený je i Haas F1 Team, pro nějž přesun testů na poslední únorový víkend znamená potíže. "Všechno bylo připraveno tak, že začneme testovat 1. března," uvedl pro Auto Motor und Sport šéf týmu Günther Schmidt. "Teď musíme nějak vyšetřit čas a přepracovat veškeré výrobní plány."
Výhrady k novému kalendáři mají i někteří organizátoři, noviny Straits Times ve svém zamyšlení tlumočí názory organizátorů singapurské Grand Prix. Ti nejsou vůbec nadšeni tím, že se závod v Malajsii objevuje termínově v jejich blízkosti, protože tím přijdou o "regionální výhodu". "Už jsme kontaktovali Formula One Management (FOM) s prohlášením, že také rozhodně nejsme spokojeni s kumulací závodů z jedné oblasti do rozmezí tří týdnů." Otázkou pochopitelně zůstává, zda jim to bude něco platné, protože v nabitém kalendáři Grand Prix se bude těžko s termíny nějak pohybovat.