Autor knihy Aussie Grit v rozsáhlé zpovědi označil za jeden z velkých problémů F1 "platící jezdce" - podle jeho názoru je jich ve formuli 1 příliš mnoho a snižují její úroveň. Australan především varuje před velkými rozdíly mezi piloty na čele startovního pole a v jeho druhé polovině.
Jako jeden - mimo jiné - z typických příkladů pilota, který by v F1 neměl působit, označil Webber Venezuelana Pastora Maldonada, jemuž umetá cestičku spojení s ropnou společnosti PDVSA. "K tomuto sportu je třeba přistupovat s opravdovou chutí, maximální mírou profesionality a úmysly. Piloti tam nejsou proto, aby si říkali »O co jde. V příštím závodě to zkusím znovu«. Jsou nějaké jiné sporty, kde je takový přístup běžný? Pokud nemáš zájem závodit, kámo, sedni na kolo a zmiz odsud!"
Webber naráží na skutečnost, že někteří piloti nemají dostatek bojovnosti a tím formuli 1 poškozují, proto by se měli zamyslet nad svým působením v této kategorii. "Nekolik z nich mají podobný přístup jako Maldonado, což není správné. Měli by být hladoví po úspěchu. Lidé chtějí vidět ty nejlepší piloty, soustředěné profesionály. Nestojí o piloty jezdící na údržbu."
V historii F1 bylo známo několik pilotů, kteří dokázali bojovat vždy, i když byla jejich situace beznadějná, což byl například legendární Stirling Moss. Naproti tomu o Carlosu Reutemannovi se říkalo, že pokud nemá šanci na dobré umístění, jede jako "babka na nákup" a vůbec mu nevadilo, že skončí na posledním místě, což jeho týmový kolega Jones považoval za absolutní pohanu. Denny Hulme byl také pilotem, který bojoval jen v případě, že měl na dosah stupně vítězů, jinak se spokojil s odevzdanou jízdou.