Změny schválila na svém zasedání Strategická skupina F1 na začátku července (více jsme psali zde) a v platnost vstoupí od Velké ceny Belgie. Piloti je již usilovně cvičí na simulátorech a poslední možnost si je vyzkoušet v reálných podmínkách dostanou příští týden na Hungaroringu.
Podařilo se nám získat originální znění technické směrnice, kterou zaslal Charlie Whiting týmům (viz níže). Všechny detaily na veřejnost ještě neprosákly, ale jeden z inženýrů Mercedesu vysvětluje, jak poslední úpravy promítnou v praxi: "To, co přichází, je série nařízení, která se týkají toho, jak moc můžeme pilotům pomáhat. V minulosti jsme až doposud jezdcům pomáhali, jak jsme jen mohli."
"Starty jsou pořád manuální: pilot ovládá spojku a plyn, nic takového, jako jsme mívali v dobách automatického startu (tzv. launch control) - dokázali jsme jim ale pomáhat. Mohli jsme ji poskytovat rady, které se týkaly teploty pneumatik, managementu spojky a přesného nastavení spojky tak, aby měli při rozjezdu přesně to správné množství krouticího momentu," popisuje zástupce Mercedesu.
"Pravidla nyní uzavírají možnost takové pomoci, takže to bude více na pilotech. Budou tedy na startu závodu, budou mít dvě či tři sekundy při zhasínání světel, a pak už to bude záležet hodně na nich," pokračuje.
Co tedy můžeme očekávat, až zhasnou světla? "Myslím, že budeme svědky větší rozmanitosti. Fyzicky se spojka nemění, piloti ji budou ovládat stále stejně jako dříve. Rozdíl nastane v tom, že bude mnohem více záležet na citu jezdce, protože před tím jsme jim dávali mnoho rad, jak přesně a co nastavit. Výsledkem bude, že to někteří pilot zvládnou dobře a odlepí se hezky a čistě, jiní přehřejí spojku nebo jim příliš proklouzne."