V návaznosti na setkání Strategické skupiny minulý týden v Biggin Hillu oznámila FIA své plány na omezení množství pomoci, kterou dostává pilot před startem závodu. Realizaci plánuje na Velkou cenu Belgie příští měsíc.
Hamilton, který minulý měsíc zpochybnil potřebu snižovat rádiovou komunikaci ve věcech, jako je správa pneumatik a benzínu, nyní uvítal myšlenku, že při startu bude vše v rukou pilotů.
"Myslím, že záleží na tom, jak na to jdou. Jsem rád - čím více svobody dostaneme, tím lépe. V současné době uvolníme spojku, ale výkon je řízen z boxové uličky. Řeknou vám, jestli zvýšit nebo snížit režim točivého momentu nebo všechny tyhle věci. Někdy to spočítají dobře, ale někdy zase ne," řekl Hamilton pro autosport.com.
Hamilton vyzdvihl jednoduchost startovacích mechanismů, když jezdil Formuli 3 v roce 2004 a 2005.
"Starty ve Formuli 3 byly nejlepší, neboť jsem měl normální spojku. Byla to větší zábava, protože jsem měl kontrolu, takže kdyby to v F1 dělali správně, mohlo by to být dobré," dodal současný mistr světa F1.
Závodní ředitel McLarenu, Eric Boullier, si myslí, že omezení na startu budou zahrnovat množství informací, které týmy smí dát pilotům.
"Zase se bude prosazovat článek 20.1 ze sportovních předpisů, což znamená buď žádné pokyny, nebo omezení pokynů, které pomáhají jezdci řídit auto. Bude se to zaměřovat především na všechny pokyny dané inženýry během zaváděcího kola a řazení se na startovní rošt. Na ty, které mají pomoci připravit auto na start," řekl Boullier.