Do odpolední částí, v které se hrozba deště zvýšila na 30 %, vyjel jako první Ericsson s Vettelem v zádech. Sebastian si dopoledne moc neužil - ve čtvrtém kole zaznamenal problém s převodovkou, kterou mechanici ale nakonec měnit nemuseli. Alonso již měl na svém voze všechna vylepšení včetně krátkého nosu, který McLaren v prvním tréninku schovával.
Piloti se brzy vrhli na měřená kola, špičku ovládl Hamilton (1:11,155) před Räikkönenem (1:11,259), Verstappenem (1:11,835) a Vettelem (1:11,935 min).
o zahřátí pneumatik se Kimi (1:10,298) dostal do čela, před svého týmového kolegu se dostal i Rosberg (1:10,368). Hamilton si ale vedení vzít nechal jen na chvíli, po 15 min byl zase první (1:10,137). Rádiem dostal zprávu, že se hrozba deště rozplývá.
Nový krátký nos McLaren, se kterým bude v Rakousku závodit pouze Alonso (foto: Honda Racing F1)
Alonso předvádí rychlé kolo a postupuje na 10. pozici, na lídra ztrácí 1,4 sekundy. Sainz dvakrát po sobě vyjíždí mimo v první zatáčce a láteří: "Nevím, co se to stalo v první zatáčce č. 1, ale jakmile jsem se dotkl brzd, zablokoval jsem kolo. Pneumatiky jsou fakt divné." Jeho týmový kolega Verstappen hlásí bolesti hlavy.
Po půlhodině se podařilo zajet nejrychlejší kolo Räikkönenovi - 1:09,860 min. To už měl nazuté super-měkké pneumatiky, stejně jako většina ostatních pilotů. Druhé kolo měl rozjeto ještě lépe, v poslední zatáčce se však dostal mimo trať. Hamilton se na měkčích pneumatikách kvůli chybám nezlepšil, Rosbergovi se ale Fina překonat podařilo - 1:09,611 min.
Helmut Marko dnes potvrdil možnost odběru motorů od Ferrari, přestože ji včera majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz popřel: "Je to pro nás možnost, Ferrari nám nabídlo motory pro Red Bull." Mateschitz hovořil o příštím roce, kdy jsou smluvně vázáni s Renaultem, v sezóně 2017 by ale na pohonné jednotky z Maranella klidně přejít mohli.
V polovině tréninku posílá do čela své Ferrari Vettel, jenž na super-měkkých pneumatikách o 11 tisícin pokořuje Rosberga - 1:09,600 min. Na rovince je druhý nejrychlejší 322 km/h, Nicovi komisaři naměřili 323,6 km/h.
Přední křídlo Ferrari Kimiho Räikkönen a opotřebovaná super-měkká pneumatika (foto: Formula1.com)
Sainz vylétává do štěrku až téměř ke zdi, má ale štěstí, že je lemována úzkým pruhem asfaltu. Na tom se pneumatiky chytli a on mohl své Toro Rosso zatočit a vrátit se na dráhu. Hülkenberg mezitím žádá inženýra o to, zda by si mohl na chvíli odskočit na WC. Všichni kromě McLarenů si již vyzkoušeli super-měkké pneumatiky.
V poslední půlhodince začali piloti zkoušet delší jízdy v rámci přípravy na nedělní velkou cenu. Massa s vyvážením svého Williamsu není vůbec spokojený a vrací se do boxů. Räikkönen zahajuje dlouhý stint na měkkých pneumatikách, Hamilton na super-měkkých. Jeho časy jsou o 3,5 sekundy pomalejší. Jeho týmový kolega zkouší výdrž měkkých pneumatik.
Alonsa čeká v neděli za nasazení tří pátých dílů pohonné jednotky pokles o 20 míst a tedy i penalizace v samotném závodě. Eric Boullier navíc prozrazuje, že další taktické penalizace čekají zřejmě i Buttona. Chtějí se vyhnout trestům v domácím Silverstone a v Budapešti, kde se nedá předjíždět.
Na Buttonově vozech Honda ale řešila problémy se svíčkami a ve druhé polovině se neobjevil ani Alonso. Zřejmě se obávali, že by se závada mohla projevit i na monopostu Španěla.
Vettelovi se po hodině vracejí problémy s převodovkou, tým mu přikazuje, aby zpomalil. Na otázku, zda s tím může něco udělat, mu inženýr odpovídá: "Negativní. Jen zpomal."
Počty kol ujetých ve 2. tréninku (vlevo) a za pátek celkem
Grosjeanovu Lotusu se z brzdových kanálků valil černý dým, proto se vrátil do garáže, Maldonado se projel štěrkovou zónou. Ricciardo si stěžoval na drolení pneumatik, které "kleslo na dost bídnou úroveň, na které se, zdá se, drží."
Ferrari v závěru jezdilo velmi rychle, Räikkönenovo tempo bylo na úrovni druhého Rosberga. "Šetření paliva je perfektní," chválil Kimiho inženýr. Scuderia se sice soustředila na kvalifikační rychlost, zdá se však, že by nás tento víkend mohla čekat těsná bitva, pokud Mercedes neměl v nádrži podstatně více paliva.
Maximální rychlosti (v km/h): 1. Rosberg - 323,6; 2. Vettel - 322,0; 3. Nasr - 321,9; 4. Ericsson - 321,2; 5. Hülkenberg - 321,0; 6. Räikkönen - 321,0; 7. Grosjean - 320,1; 8. Hamilton - 319,9; 9. Pérez - 319,2; 10. Ricciardo - 319,2.
Přehled nejrychlejších sektorů
Přehled všech kol: PDF.
Výsledky:
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:09,600 |
2. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:09,611 / +0,011 |
3. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:09,860 / +0,260 |
4. | 13 | Pastor MALDONADO | ven | Lotus F1 Team | 1:09,914 / +0,314 |
5. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:10,137 / +0,537 |
6. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:10,160 / +0,560 |
7. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | 1:10,267 / +0,667 |
8. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Scuderia Toro Rosso | 1:10,356 / +0,756 |
9. | 12 | Felipe NASR | bra | Sauber F1 Team | 1:10,495 / +0,895 |
10. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:10,585 / +0,985 |
11. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | 1:10,631 / +1,031 |
12. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Infiniti Red Bull Racing | 1:10,686 / +1,086 |
13. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:10,744 / +1,144 |
14. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams Martini Racing | 1:10,746 / +1,146 |
15. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:11,011 / +1,411 |
16. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren - Honda | 1:11,517 / +1,917 |
17. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Infiniti Red Bull Racing | 1:11,676 / +2,076 |
18. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren - Honda | 1:11,919 / +2,319 |
19. | 28 | Will STEVENS | gbr | Manor Marussia F1 Team | 1:12,522 / +2,922 |
20. | 98 | Roberto MERHI | esp | Manor Marussia F1 Team | 1:13,094 / +3,494 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ