Brundle: I my museli šetřit, co se dalo

Robert RoBertino Pavelka, 14. června 2015, 13:10 Google+

Expilot F1 Martin Brundle, který během své třináctileté kariéry působil v týmech Tyrrell, Zakspeed, Williams, Brabham, Ligier, Benetton, Jordan a McLaren, vyjádřil svůj názor na některé nářky pilotů, co všechno je omezuje v závodění. Je určitě zajímavé si přečíst, jak tuto problematiku vidí účastník 158 Grand Prix a muž, kterého čas od času vidíme v roli komentátora na stupních vítězů.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 14.06. 19:32) Napište svůj názor
Martin Brundle závodil v F1 třináct sezón

Martin Brundle závodil v F1 třináct sezón | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Brundle se zařadil mezi ty, kteří mimo jiné reagovali na týmovou komunikaci některých pilotů v posledním závodě, zejména Rosberga a příkazy pro Alonsa ohledně šetření materiálu. „V době, kdy jsem jezdil, jsme museli také být ohleduplní k brzdám, pneumatikám a hospodařit s palivem, a myslím, že mnohem více než to dělají piloti dnes. Ale navíc jsme ještě dávali pozor na spojku, převodovku, zavěšení...“ vybavuje si Brit období, ve kterém byl aktivním pilotem. Jeho kariéra je ohraničena roky 1984 - 1996. 

img-responsive

Epizodní start ve Williamsu, kdy Martin nahradil nemocného Nigela Mansella (Belgie 1988) | foto: Williams F1 Team

„Minimální, pokud vůbec nějaká, byla telemetrie. Na pitwall nechodily žádné zprávy, vzadu v boxech nebylo obří výpočetní centrum. Soustředili jsme se na jízdu a doufali, že to dopadne co nejlépe. I to byl důvod, proč až do nového milénia nebyla spolehlivost zrovna nejlepší," vzpomíná Martin. 

Po kanadské Grand Prix se dokonce objevily názory, že piloti byli málo agresivní, protože očekávali „žluté fáze“ nebo že se dostane na safety car, čímž by opětovně získali šanci zařadit se do boje o lepší příčky. „Diváci u televize si stěžují, že závod nemá patřičný náboj, vytrácí se bojovnost, místo toho je éter prošpikován spoustou zpráv, které jen rozmělňují podívanou," pokračuje Brundle.

 „Fanoušci žádají poprávu víc napětí, ostatně konkurence jiných forem zábavy v televizi a na internetu stále roste. Tam nastaly opravdu zásadní změny, a ty by měly přijít i v F1. Potíž je v tom, že mechanismy v tomto prostředí jsou příliš složité a týmy si budou tvrdě chránit dosažené výhody či náskok. Muselo by asi přijít zemětřesení, případně se naplnit hrozby Red Bullu, nebo nastat krach některého týmu. Snad by to lidmi, jejichž ruce skutečně ovládají F1, konečně pohnulo,“ uzavírá Brundle.

Vytisknout

Diskuze: Brundle: I my museli šetřit, co se dalo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 14.06.2015 19:32 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

46. Grand Prix Kanady

Paddock Line: Hamiltonova odplata

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud