Renault se sice v Kanadě moc nepředvedl, protože dva body Daniila Kvjata nelze pro tak zkušeného dodavatele motorů považovat za dobrý výsledek, i tak ale francouzský výrobce motorů z Kanady odjíždí spokojený. Když pomineme nutnou výměnu motoru na voze Maxe Verstappena, tak se u agregátů Renault na náročné trati nevyskytly žádné problémy. Všechny čtyři monoposty poháněné francouzskými motory spatřily cíl, ačkoliv jen v hloubi pole.
"Dokonce i s narůstajícími požadavky jsme se všemi čtyřmi auty zažili bezproblémový víkend," říká Remi Taffin, ředitel operací Renaultu, a pokračuje o novém motoru, který musel být zabudován do auta Verstappena "ze strategických důvodů": "Motor měl všechna nedávno představená vylepšení týkající se spolehlivosti. Jednotka se chovala dle očekávání a potvrdila, že korelace mezi tratí a testovací stolicí teď sedí."
V Severní Americe nikdo z Toro Rosso na body nedosáhl, z Red Bullu jen Kvjat (foto: Pirelli)
Jestli by u Renaultu opravdu našli řešení problémů se spolehlivostí, tak by mohli svoje síly začít směřovat spíše k výkonnosti, ve které také za soupeři z Itálie a Německa zaostávají. "Potřetí za sebou jsme nemuseli řešit žádné problémy se spolehlivostí," pokračuje Cyril Abiteboul, obchodní ředitel. "Teď se můžeme věnovat výkonnosti a spolupracovat s týmy, abychom měli nejlepší šasi i motor."
Francouz pokračuje: "Ale jak jsme řekli již dříve, my myslíme dlouhodoběji." U Renaultu se tedy jednotlivými horšími výsledky, jakým byl ten v Kanadě, nenechají ovlivnit. "Výsledky samozřejmě nejsou ničím, o čem by člověk musel psát." Po náročné Kanadě na lidi z Renaultu čeká rovněž náročné Rakousko. Uvidíme tedy, jak se s pro mnohé z nás nejbližší Velkou Cenou (do Budapešti to mám například já osobně o 2 minuty a 27 km dále) Francouzi poperou.