Němec vinil změnu nastavení z toho, že nedokázal včera vybojovat první místo. Ta přišla v reakci na první výjezd na sadě pneumatik, kterou jeho týmový kolega Hamilton označil za horší ze dvou dostupných. "Trošku mi chyběla přilnavost na zádi auta na té sadě v prvním výjezdu v Q3," vysvětloval Nico Rosberg.
"Nemohl jsem jen prostě říct OK, ta přilnavost se vrátí zpět s další sadou - to by bylo pouhé hádání. Musel jsem tomu uzpůsobit auto a říct si, že tak to prostě teď aktuálně je. Proto jsem trošku ubral na předním křídle. Jenže s druhou sadou byla stará přilnavost zpět. Jenomže protože jsem upravil nastavení podle první sady, ztratil jsem. Tak to je, jinak to bylo dobré kolo. Ale pomalé."
Alokace pneumatik
Toto použití 'špatných pneumatiky' několik lidí udivilo, protože jezdci dostávají na víkend šest sad pneumatik option (v tomto případě super měkké). Šéf výkonnosti u Williamsu, Rob Smedley, připustil, že byl zmatený z toho, že Rosberg vyjel na této sadě během Q3 a nezbavil se jí dříve během víkendu.
"Máme spoustu detailních procesů, které nás mají přivést až k nejlepší možné sadě pro Q3. Sledujeme všechny možné parametry - jako například, jakou váhu musíme ke každé sadě přidat nebo další skoro až věděcké aspekty. Trošku mě to zmátlo, samozřejmě nevím, jaký je jejich proces."
Přišel Rosberg v Kanadě o pole position (nebo o šanci o něj bojovat) vinou špatné sady gum? Vše tomu nasvědčuje (foto: Daimler AG)
Podle zpráv serveru 'motorsport.com' byla tato 'špatná sada' tou extra sadou, kterou jezdci přiděluje FIA a ne tou, kterou vybírá tým. Pokud by měla být tato sada, kterou každý jezdec od FIA dostává pro Q3, ne tak dobrou jako ostatní - jako se to stalo Rosbergovi v Kanadě, tak je to jen pouhá smůla a tým s tím nemůže nic udělat.
Špatná sada vs dobrá sada
Fakt, že Mercedes o situaci Rosberga věděl dopředu, zaujal i jezdce, který se poté přes rádio dotazoval: "Jak víte, která sada je dobrá a která špatná?" Poté dodal, že si o tom promluví později. Následně se jej na to novináři zeptali, jeho odpověď byla: "Nechci zacházet do těchto detailů. Prostě to byla špatná sada a tak to je..."
Závěr z týmové konverzace přes rádio je takový, že stáj provádí detailní analýzu každé sady pneumatik, aby zjistila i ty nejmenší rozdíly mezi nimi - a proto ví, která je nejlepší. Šef Mercedesu, Toto Wolff, sice nechtěl moc prozrazovat, ale přiznal, že se tým snaží zajistit nejlepší dostupné pneumatiky.
"Je to jedna z věcí, které děláme. Snažíme se rozpoznat rozdíly mezi várkami a vnímat rozdíly mezi pneumatikami. Způsob, jakým to děláme, je docela sofistikovaný."