Rozsah vylepšení, které Ferrari v Barceloně představilo (až 80 % nových aerodynamických povrchů), vzbudil podezření, zda některé díly netestují prostřednictvím stáje Haas, která pro vývoj svého příštího vozu používá aerodynamický tunel Scuderie. Frustrovaní soupeři si u FIA stěžovali, ta se proto rozhodla pro kontrolu.
Technický a sportovní koordinátor FIA, Marcin Budkowski, jenž kdysi pracoval jako hlavní aerodynamik u McLarenu i u Ferrari, byl vyslán do Maranella, aby prozkoumal jejich využívání aerodynamického tunelu.
Po detailní prohlídce prohlásil, že je spokojený s tím, jak Ferrari funguje a že v souladu s pravidly je i jejich technické partnerství s Haasem: "Mezi týmy Ferrari a Haas došlo k jedinečné dohodě, a my jsme cítili, že je nezbytné zkontrolovat to, zda věci fungují tak, jak se dohodly. To jsme provedli v týdnu po Velké ceně Španělska do velkých detailů a vše bylo v pořádku."
Haas chce využít co nejvíce dílů od Ferrari, nezbytné věci určené pravidly si ale navrhuje sám. Mluvčí Ferrari potvrzuje, že s americkým týmem sdílejí svůj aerodynamický tunel, podle něj však nedochází k žádné výměně poznatků, dílů či personálu.
Model vozu F2012 v aerodynamickém tunelu Ferrari (foto: Scuderia Ferrari)
"Ferrari má s Haasem dohodu, že mu poskytne pohonnou jednotku. Máme také technické partnerství. To je za současných pravidel možné. Dovolili jsme jim využívat aerodynamický tunel v Maranellu, ale aerodynamický program s nimi nesdílíme.
Z pohledu aerodynamiky jsme dvě oddělené jednotky. Využíváme aerodynamický tunel odděleně, mám své modely a součásti. A personál je také zcela odlišný. Nesdílíme mezi sebou lidi. Za FIA nás navštívil pan Budkowski. Potvrdili, že je vše v pořádku a my se držíme pravidel," dodává Ferrari pro Motorsport.