Prohlášení po kvalifikaci v Monaku: Mohl jsem skončit před Vettelem, říká Ricciardo

F1NEWS.CZ, 23. května 2015, 15:02 Google+

Kvalifikaci se zataženým nebem, ale bez deště vyhrál Lewis Hamilton. Největším problémem pro piloty byly nízké teploty a žluté vlajky, co je trápilo dále?

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 25.05. 09:37) Napište svůj názor
Pirelli

Pirelli | foto: Pirelli

Sdílejte článek

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
První vítězství v kvalifikaci v Monaku, těžko vyjádřit, jakou mám radost. Spousta věcí vás může vyvést z rytmu, a v posledních dvou kolech jsem byl rozhozený. S posledním kolem jsem byl opravdu hodně spokojený. Na této trati to je tak těžké, těžko se to vyjadřuje.

Je opravdu důležité se dostat do rytmu a neustále se zlepšovat. Když o něco spadnete, pak je těžké se dostat nahoru. Hráli jsme si s křídlem, pak jsme byli v provozu, o to je to zvláštnější. Měli jsme špatná kola a pak i velmi dobrá.

Ještě jsme neodvedli ani půlku práce, těžko říct, jak to zítra půjde. Přemýšlím o předchozích letech, co by se vše mohlo stát. Naposledy jsem stál na pole position v roce 2006 v GP2. Děkuji týmu, odvedl dobrou práci.

Nico Rosberg, 2. místo
Já jsem oproti Lewisovi začal v dobrém rytmu, a pak jsem se trochu ke konci ztrácel. Musel jsem jít do toho naplno, protože Lewis byl velmi rychlý. Bylo to velmi těsné a já jsem věřil, že se zlepším. Zlepšil jsem vyvážení, v prvních kolech jsem měl trochu nedotáčivé auto, takže jsme zvýšili přední klapku. Ale nakonec to nevyšlo.

Toto Wolff, sportovní ředitel
Nico asi brzdil příliš pozdě, ale pod autem se objevily jiskry, takže se na to musíme podívat. Lewis zajel perfektní kolo. Máme skvělou pozici pro start do závodu. P1 a P2 je dobré, protože zabíráme první pozice, můžeme kontrolovat závod. Časy jsou letos neuvěřitelně rychlé.

Niki Lauda, nevýkonný ředitel
Měl jsem obavy, Nico zajel dobrý čas a Lewis nebyl spokojený s autem, špatně se mu ovládalo. Pak zajel absolutně perfektní kolo, což byla senzace. Tohle je zkrátka Lewis.
Ve Španělsko jsme udělali chybu s nastavením spojky. Normální je, že bychom měli odstartovat Lewis – Nico, a pak Vettel, měli bychom kontrolovat závod. Motor tady moc neznamená, proto jsou ostatní tak blízko. Teploty nám pomáhají, byly to 2 °C v náš prospěch, protože Ferrari déle zahřívá pneumatiky.

 

FERRARI

Sebastian Vettel, 3. místo
Celkově jsem s výsledkem spokojen, ale asi jsme z auta nedostali maximum. Je škoda, že se sluníčko schovávalo za mraky, trápili jsme se (skoro všichni) s teplotou pneumatik, což je překvapivé, protože to byla superměkká směs. Zítra je další den. Ale Mercedes byl prostě příliš rychlý. I tak si myslím, že třetí místo je dobré a snad se nám podaří rozdělit je. Potřebujeme k tomu dobrý start.

Kimi Raikkonen, 6. místo
Nemyslím si, že by dopolední incident ovlivnil mou kvalifikaci. Moje auto celou dobu fungovalo dobře, když nezapočítám, že bylo těžké dostat pneumatiky do provozní teploty. Dnes jsme měli rychlost, ale ne možnost mít čisté kolo. Zítra uvidíme, co se dá dělat, pokusíme se o dobrý start, ale z 6. pozice to nebude jednoduché. V závodě bude snadné se zaseknout za pomalejším autem, proto je dnešní výsledek neuspokojivý.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Sebastian odvedl dobrou práci. Kimi se dostal do provozu během svého rychlého kola, ale mohl toho dokázat o dost víc... 


Nejlepší trojice z dnešní kvalifikace (foto: Daimler AG)

RED BULL

Daniel Ricciardo, 4. místo
Měl jsem být třetí. Špatně jsme komunikovali na začátku kola a nezačali jsme s plným výkonem, mohlo to být o desetinu dvě rychlejší. Jsem celkem zklamaný. Čtvrté není špatné, mohli jsme být lepší.

Nejvíce jsme se trápili s pneumatikami, nemohli jsme je zahřát, vyvážení auta ale bylo dobré. V měřeném kole jste stále cítili, že gumy nejsou připravené. Auto se ale chovalo dobře. S motorem se nedělo před Monakem nic zvláštního. Vedli jsme si ale jinak celkem dobře, jen jsem trochu zklamaný. Naše závodní rychlost by měla být dobrá. Snad dobře odstartujeme, pak musíme být chytří.

Daniil Kvjat, 5. místo
Je to pozitivní výsledek pro tým. Sice nejsme tam, kde chceme být, ale zlepšujeme se a směřujeme správným směrem; jsme v dobré pozici pro zítřejší závod. Déšť kvalifikaci neovlivnil, ale musíme si ještě počkat, jestli nepřijde zítra.

Christian Horner, šéf týmu
Oba kluci odvedli skvělou práci. Ricciardo mohl být o dvě desetiny rychlejší, vytlačil by Vettela. 5. a 6. místo je ale skvělé. Jde o naši nejlepší šanci v sezóně zatím. Piloti si věří, to je to, co v Monaku potřebujete. Pódium by byl výsledek jako ze snu. Startujeme z dobrého místa, jestli se nám podaří dobře odstartovat, pak to bude fajn.

 

FORCE INDIA

Sergio Pérez, 7. místo
Jsem šťastný ze sedmého místa na startu. Vždy říkám, že kvalifikace dělá v Monaku 90 % výsledku. Abyste zde byli rychlí, potřebujete mít dostatek sebevědomí v auto a v sebe, já měl dneska obojí. Už jen dostat se do Q3 byl úspěch, ale 7. místo znamená, že jsme si ušetřili nějakou práci v závodě. V Q3 jsme vyjeli dříve, protože jsme si mysleli, že přijde déšť.
Zítra máme možnost získat dobré body. Víme, že se zítra může stát všechno, já se budu soustředit na čistý start a dobré první kolo.

Nico Hülkenberg, 12. místo
Mé poslední kolo bylo dobré a věřil jsem, že projdu do top 10, ale bohužel jsem udělal malou chybku v poslední zatáčce, což mě stálo Q3. Je to zklamání obzvláště v Monaku. Na startu budu pravděpodobně 11., takže musíme zvolit dobrou strategii, můžeme totiž získat hodně bodů. V Q1 jsem obrousil svodidla, sice jsem si nic nepoškodil, ale narušilo mi to tempo. Z auta mám mnohem lepší pocit než v Barceloně. Nicméně očekávám těžký závod s důležitým managmentem pneumatik.

Vijay Mallya, šéf týmu
Dnešní dobrý výkon je důležitý pro celý tým. Sergio byl velmi konkurenceschopný a měl sebevědomí, aby z auta dostal vše. Nico taky mířil na nejlepší desítku, ale bohužel se to tak tak nepovedlo - to je důkaz, jak je to ve středu pole namačkané, malá chybka stojí hodně pozic. Ale oba jezdci vypadali spokojení s autem, s agresivní strategií budeme schopni dostat obě auta na body.


Force India doufá v body (foto: Sahara Force India)

TORO ROSSO

Carlos Sainz Jr, 8. místo (po penalizace startuje z boxů)
Když se podívám, kde jsme byli v trénincíh, 8. místo mohlo být zklamáním, nicméně si musíme pamatovat, že naším cílem bylo top 10, abychom mohli bojovat o body. Takže jsem byl spokojen, ale rozhodnutí komisařů, že budu muset startovat z boxů, protože jsem nezastavil na převážení, je opravdu zklamáním. 78 kol zítřejšího závodu bude opravdu těžkých. Ale budu se snažit udělat co nejlepší výsledek.

Max Verstappen, 10. místo
Abych pravdu řekl, Q1 byla dobrá, ale stěžoval jsem si týmu, že musíme lépe zahřát pneumatiky. Q2 byla horší, i když jsem zvládl zajet dobré kolo, ale v Q3 pneumatiky nefungovaly a když se to stane, co naděláte? I 1:16,5 mohlo být dobré kolo, cítil jsem, že jezdím pořád stejně, ale pneumatiky nefungovaly a nemohl jsem nic dělat. Doufám, že během závodu nebude pršet, snad zvládnu čisté první kolo a vlastně i celý závod. Jsem zklamný, takže teď chci jen jet dál.

Ben Waterhouse, zástupce technikého ředitele
Doufali jsme, že dostaneme obě auta do Q3, což se povedlo. Bohužel Carlos bude muset startovat z pit lane kvůli nešťastnému incidentu s převažováním, z čehož jsme nešťastní. Když vezmeme v potaz, že to je poprvé, co oba naši piloti závodí v Monaku ve voze F1, odvádějí skvělou práci, těším se na zítřek. Max může získat hodně bodů, Carlos se bude snažit probojovat do nejlepší desítky.

 

LOTUS

Pastor Maldonado, 9. místo
Nebylo to tak špatné. Ve vozu jsem se cítil lépe než ráno, provedli jsme pár povedených úprav. Myslím si, že jsme mohli dopadnout ještě lépe, kdybych  před posledním kolem trochu zvolnil a měl volnější trať, ale hrozilo, že pneumatiky ztratí teplotu. Deváté místo je s ohledem na zítřek výborné, myslím, že nás čeká dobrý závod.

Romain Grosjean, 16. místo
Udělal jsem chybu v kole, které mělo být v Q2 mým nejrychlejším. Mířil jsem za mnohem lepším časem, který by mě dostal mezi nejlepších deset. V podstatě jsem zablokoval kolo, když jsem najížděl do zatáčky č. 15 a jel rovně, což měl stálo 4 desetiny. Auto před závodem vypadá dobře, i když se musím vyrovnat se svou penalizací, kvůli které startuji z 15. místa na roštu.

Alan Permane, ředitel traťových činností
Jsme celkem spokojeni, ačkoliv vždy chceme o něco více a bylo by to příjemné stát před oběma vozy Toro Rosso a Force India před zítřejším závodem. Pastor odvedl skvělou práci, když postoupil mezi nejlepších deset, zatímco Romaina čeká náročný závod. Kvalifikoval se sice na 11. pozici, ale pak dostal penalizaci za výměnu převodovky, což jej odsune o pět míst.

Zítra se budeme snažit jezdit čistá kola, vyhýbat se kontaktu s bariérami a s ostatními vozy, což je zde obzvlášť důležité. U Pastora to bude o získání pozic na podobně rychlá auta, kdekoliv to bude možné. Romain se na druhé straně na startu bude pohybovat kolem mnohem pomalejších vozů, takže se podíváme na to, jak bychom mu strategií mohl pomoci posunout se co nejvíce dopředu.

 

MCLAREN

Jenson Button, 11. místo
Netvrdím, že bychom postoupili do Q3, ale auto se chovalo velmi dobře a rychlost jsme také měli. Při brzdění jsem si věřil. Mám radost, že auto i tým dělá pokroky. Startuji z 11. pozice po Grosjeanově penalizaci. Stát se může všechno. Bylo by to příjemné, kdybychom získali body.

Fernando Alonso, 14. místo
Všechno zčernalo a nemohl jsem pokračovat. Je to škoda, protože víme, jak je tu kvalifikace důležitá. Startujeme patnáctí a během závodu je to v podstatě kolona vozů, které následujete. Musíme se zlepšit pro další závod. Myslím, že ráno mé jediné kolo bez provozu stačilo na třetí místo, což nebyl realistický výsledek, ale páté či šesté místo bylo možné.

Musíme se zlepšit v každé oblasti, také zlepšit spolehlivost. Jsme zatím dost křehcí. Jak jsem už řekl ve čtvrtek, závod je v sobotu, v neděli je to jen procesí aut. Logicky to bude nudné. Nemůžeme moc očekávat, je to Monako. Pokud odstartujete šestnáctí a vše je normální, dojedete šestnáctí.

Eric Boullier, závodní ředitel
Kvalifikace nebyla zklamáním, spíše jsme měli smůlu. Fernando byl po celý víkend rychlý, ale bohužel ho zastavila zatím nespecifikovaná porucha v Sainte Devote. Momentálně ještě vyšetřujeme, co se stalo.

Jenson byl dneska také rychlý, rozhodně se mohl dostat do Q3, ale když byl ve svém nejrychlejším kole v Q2, Nico Rosberg nezvládl první zatáčku a vyjel do únikové zóny, což vyústilo v žluté vlajky a Jenson musel zpomalit. Kdyby projel Sainte Devote normální rychlostí, byl by v Q3. I přestože je předjíždění zde extrémně těžké, kluci na to budou tlačit, abychom získali první body.

Yasuhisa Araj, šéf Hondy
S výsledkem kvalifikace jsme nespokojení, měli jsme ze všeho dobrý pocit během třetího tréninku. Jensonovo kolo bylo ovlivněno žlutými vlajkami. Zatím vyšetřujeme Fernandův problém, máme ale podezření, že mohlo jít o problém s elektronikou. Na zítřek přizpůsobíme nastavení pohonné jednotky a budeme doufat v zisk pozicí v závodě.

 

WILLIAMS

Felipe Massa, 13. místo
Neměl jsem žádný velký problém během kvalifikace, který by zapříčinil, že jsme hodně ztratili. Monako zkrátka není trať, která by sedla charakteristice našeho auta. Trápili jsme se celý den s najitím dobrého tempa. Zítřek nebude jednoduchý, ale v Monaku je vše možné. Sice bych byl raději v kvalifikaci výše, ale jsem sebevědomý, že v závodě získáme nějaké body.

Valtteri Bottas, 17. místo
Měl jsem provoz v prvním kole, takže jsem nedostal pneumatiky do dobré teploty a v měřeném kole jsem neměl po celé kolo dostatečnou přilnavost. Věděli jsme, že nám trať nebude sedět a s pneumatikami jsme se taky trápili během celého víkendu. Zítra doufám v body, stát se může vše.

Pat Symonds, technický ředitel
Problém byl hlavně v teplotě. Valtteri Bottas měl jednoduše smůlu i na pneumatiky, i na provoz. U měkčích pneumatik to není otázka desítek stupňů Celsia, několik stupňů Celsia navíc by mu jistě pomohlo. Nedostat se mezi nejlepší desítku je špatný výsledek, trápili jsme se s oběma piloty. Je nezvyklé, že kvůli pneumatikám musíme dělat dvě rychlá kola, jedno pomalejší a druhé rychlejší, ale zde to je nutnost.

Rob Smedley, ředitel traťových operací
Byla to jistě obtížná kvalifikace, a proto jsme mimo naše obvyklé pozice. Celý víkend jsme si procházeli data, abychom zjistili, jak zlepšit výkonnost našich pneumatik. 14. a 17. místo na startu není v Monaku nikdy dobrá výchozí pozice, protože je zde těžké předjíždět. Ale uvidíme, co se dá zítra dělat, snad získáme nějaké body.


Massa nemůže být po kvalifikace spokojený (foto: Williams F1 Team)

SAUBER

Felipe Nasr, 15. místo
Samozřejmě jsme zklamáni, že jsme obsadili pozice v zadní části startovního roštu. Už po trénincích jsme ale věděli, že to pro nás bude těžké. Musíme se snažit o to, abychom z našeho aktuálního balíku vytěžili maximum. Zítra budeme potřebovat trochu štěstí, ale jsme v Monte Carlu a z předchozích závodů víme, že se zde může stát cokoliv. 

Marcus Ericsson, 18. místo
Byla to pro nás těžká kvalifikace. Od prvního tréninku jsme vzhledem k chladnější teplotě trati měli problém se zahřátím pneumatik na správnou teplotu. V posledním sektoru jsem také ztratil trochu času kvůli tomu, že jsem se dostal do hustějšího provozu. To je ale něco, co se v Monaku stává často. V zítřejším závodu odvedeme maximum. 

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Výsledek kvalifikace je pro nás zklamáním. Po trénincích ale bylo jasné, že to tu budeme mít těžké. Nicméně, doufali jsme v lepší výsledek. Na městském okruhu v Monaku se ale může stát cokoliv. Důležité bude, abychom měli bezproblémový závod. 

 

MANOR

Will Stevens, 19. místo
Jsem rád, že jsme zase o něco blíže autům před námi. Mohl jsem z auta dostat ještě více, ale můj první pokus byl zkrácen kvůli problému. Celkově to byla povedená kvalifikace, mám takový zvláštní pocit, protože se můžu účastnit kvalifikace zde, v Monaku. Těším se na zítřejší závod a doufám v nějaký progres.

Roberto Merhi, 20. místo
Nebyla to pro mě špatná kvalifikace. Přiblížil jsem se svému týmovému kolegovi a odjel jsem slušná kola, takže si myslím, že nás zítra čeká dobrý závod. Měli bychom být schopni držet krok s vozy před námi, získali jsme více informací o této trati, myslím si, že máme dobrou pozici proto, abychom dokázali využít šanci, pokud nám zítřejší závod nějakou nabídne. 

John Booth, šéf týmu
Byla to slušná kvalifikace, i přestože se jednalo o debut pro oba naše piloty. Roberto měl zatím lepší kvalifikace než závody, zase odvedl dobrou práci. Celý víkend bylo naše závodní tempo slibné. Doufám, že to zítra potvrdíme a že do cíle dorazíme s oběma vozy. Každopádně se jedná o emotivní návrat do ulic Monte Carla.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení po kvalifikaci v Monaku: Mohl jsem skončit před Vettelem, říká Ricciardo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 25.05.2015 09:37 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hamilton, Lewis

Kvalifikace: Hamilton opět kraluje, Rosberg chyboval dvakrát na stejném místě

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

  6. Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud