Daniel Ricciardo i přes start z páté pozice těžil z podobné strategie jako Sebastian Vettel z Ferrari - zůstat na dráze co nejdéle na rychlejších ultra-měkkých pneumatikách, které by v pohodě zvládly celý závod, a přezout na super-měkké později než soupeři. Díky tomu se nedostal pouze před svého týmového kolegu Maxe Verstappena, ale i přes Valtteriho Bottase, jenž v Monaku předčil Lewise Hamiltona probíjejícího se z hloubi pole.
"Porazit jasně a férově Mercedes, mít dobrou rychlost na čistém vzduchu, to byl z pohledu týmu skvělý den. Získali jsme pódium nikoliv po odstoupeních, ale čistě na základě výkonnosti," těší Hornera, jehož Red Bull ale ztrácí v šampionátu konstruktérů na druhý Mercedes 82 bodů.
"Daniel i po obroušení svodidel při restartu po zajetí safety-caru dosáhl všechno, co bylo možné. Dostat obě auta do cíle a zaslouženě vybojovat pódium je v Monaku velmi uspokojivým výsledkem. Auta udělala další pokrok," pokračuje šéf rakouské stáje.
Proč se jim nepodařilo dostat obě auta před Mercedesy, když byli o tolik lepší? "Závodili jsme s Bottasem a naším cílem bylo jej podseknout. Viděli jsme, že auta se blíží určitému provozu, a Max se dostal do skvělé pozice. Žel jsme ztratili zhruba sekundu v boxové uličce, při zastávce, rozjezdu a zkrátka naší pozicí ve srovnání s Bottasem."
"To by jinak díky Maxově výjezdovému kolu stačilo k přeskočení Bottase. Na druhou stranu nás Bottas pokryl, protože se soustředil na Maxe. To pak otevřelo příležitost pro Daniela, jemuž se naskytl čistý vzduch. Ten ho dobře využil a přetavil to k přeskočení obou kluků a k dosažení třetího místa," vysvětluje Horner.
Red Bull měl v závodě dobrou rychlost, stále však hodně ztrácí v kvalifikaci. Jeho šéf to připisuje výkonnějším módům motorů, které mohou v Q3 Ferrari a Mercedesy krátkodobě využívat - Renault zatím takovou mapu nemá.
"Nemyslím si, že bychom se mohli zapojit do boje o pole-position - druhá řada byla optimem. Možná jsme mohli v kvalifikaci porazit Bottase, ale na pole jsme neměli. Vidíme, že tito kluci mají stále trochu dodatečného výkonu navíc. V Q1 a v Q2 vypadáme skvěle, ale v Q3 víme, že Ferrari a Mercedes toho vždy předvedou o trochu více," odpovídá Horner, podle něhož má v oblasti maximálního výkonu v Q3 navrch stále Mercedes nad Ferrari, což však na klikatém městském okruhu v Monaku nebylo tak patrné.