V letošním ročníku jsou pouze dva piloti, kteří nedokázali projet cílem na bodovaném místě. Nyní už se tato nelichotivá statistika týká pouze Logana Sargeanta. Po několika varovných signálech nakonec došlo k předpokládanému: Holanďan Nyck de Vries se nejspíš po nějakou dobu nestane možným nástupcem Maxe Verstappena.
Šampion F2 (2019) a mistr Formule E (2020/2021) Hendrik Johannes Nicasius de Vries nedokázal navázat na svůj velmi úspěšný debut, kdy v loňské Grand Prix Itálie po osmém místě na startu dojel na deváté pozici. Vzápětí po úspěšném debutu v F1 proběhly rozhovory mezi ním a dr. Markem ve Štýrském Hradci a poté měl osmadvacetiletý rodák z Uitwellingerga na stole smlouvu v týmu AlphaTauri. V dosavadních deseti závodech prozatím nejlepším výsledkem byla dvanáctá příčka v Monacu. Nad jeho hlavou se vznášel už několik týdnů Damoklův meč a nyní dr. Helmutu Markovi došla trpělivost.
Holandský deník de Telegraaf a další média zveřejnily spekulace, že de Vries bude pro maďarský závod nahrazen. Chvilková spekulace ještě krátce zvažovala možnost obsazení uvolněné sedačky dalším nadějným mladíkem Liamem Lawsonem, majícího za sebou velmi úspěšné působení v sérii Super Formula. Ovšem bylo téměř jisté, že po neúspěšném angažmá de Vriese tým nebude chtít pokoušet osud dalším experimentem.
Franz Tost také dal jasně najevo už v Rakousku, kdo je jeho favoritem po případné změně: "Samozřejmě je týmovou strategií připravovat mladé naděje, ale pokud v současnosti ještě nejsou dostatečně připravení, mohl by Ricciardo být pro tým jednou z možností. Dobře se zatím ukazují Ayumi Iwasa, stejně tak Isack Hadjar, ale pro ně by byl přechod do F1 příliš brzký. V našem týmu by mohli dostat příležitost později. Momentálně ještě jejich čas nenastal, proto bude třeba najít jiné řešení." Po Silverstone oficiálně potvrdil a zdůvodnil Australanovo angažmá: "O Danielových jezdeckých schopnostech nelze pochybovat, s mnohými z nás se ještě zná, takže začlenění bylo velmi snadné, také budeme těžit z jeho zkušeností."
Veškeré pochybnosti byly dnes odpoledne vyřešeny, Ricciardo opět usedne do vozu, v němž jel poprvé 18. března 2012 na domácí trati v Melbourne a vyjel si dva mistrovské body - první ve své kariéře. Předtím absolvoval 11 závodů v kokpitu tragického vozu HRT, s nímž byl nejlépe osmnáctý. "Rád bych poděkoval Nyckovi za jeho cenný přínos a do budoucna mu přeji vše nejlepší," dodal ještě k odchodu Nycka šéf týmu Tost, což je poměrně obvyklá a omletá fráze po jakémkoli vyhazovu. K tomu dodejme, že kruh kolem de Vriese celou situaci zatím nekomentuje.
🗣️ Franz Tost: I’m very pleased to welcome Daniel back into the team..." Read more 👇
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) July 12, 2023