Prohlášení týmů po závodu ve Španělsku: McLaren už v body v Monaku nevěří

Petr Hlawiczka, 10. května 2015, 15:50 Google+

BARCELONA - PROHLÁŠENÍ TÝMŮ; Jak hodnotí piloti a hlavní zástupci týmů průběh Velké ceny Španělska, kterou ovládl Nico Rosberg s Mercedesem?

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 11.05. 08:34) Napište svůj názor
Hamilton, Lewis

Hamilton, Lewis | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

MERCEDES

Nico Rosberg, 1.
Skvělý závod. Dnes jsem dobře odstartoval a vyšlo to. Užívám si to tady. Vyhrát v Barceloně je skvělé, dnes to pořádně oslavíme. Byl to perfektní víkend a jsem šťastný. Auto bylo skvělé, tým odvedl dobrou práci. V jednu chvíli jsem si myslel, že Sebastian možná Lewise dá, což by samozřejmě pro tým nebylo dobré, ale pro mě lepší. Ale sedm bodů je lepší než nic. Všichni přijeli s novinkami a stále dominujeme, s větším náskokem než v posledním závodě.

Lewis Hamilton, 2.
Na začátku jsem protočil kola, Nico odvedl moc dobrou práci. Těším se na Monako, kde to bude těžký závod, ale já se na něj těším.

Rychlost byla dobrá, nevím, jak jsem na tom byl v porovnání s ostatními, ale cítil jsem se dobře. Zastávky v boxech nebyly moc dobré a pochopitelně špatný byl start. Pochopitelně nebylo hezké slyšet, že se mám stáhnout. Jsme tu, abychom závodili a ne dojeli druzí, přirozeně - ignoroval jsem to.

Niki Lauda, nevýkonný ředitel
Nico je zpět a mám z něj radost. Byl do další dobrý závod, náročný, ale nejdůležitější je, že byl Vettel 45 sekund za námi. Myslím na budoucnost. Byl to perfektní závod.

Toto Wolff, sportovní ředitel
Skvělé pro Nico. Je to jako dvojnásobné vítězství, když se Lewis dostal opět dopředu. Lewis musel dříve do boxů, to byla jediná šance, jak porazit Vettela. Při prvním pokusu o podseknutí se nám to nepovedlo. Díky skvělé jízdě vybojoval druhé místo. V F1 neexistuje zázračný díl, který vám zrychlí auto, je třeba se neustále věnovat vývoji, dobře pracovat s pneumatikami. Doufám, že mezi oběma budeme dále pozorovat skvělé závody.

 

FERRARI

Sebastian Vettel, 3.
Měli jsme šanci na druhé místo. Dobře jsem odstartoval, předjel jsem Lewise, při první zastávce jsem ho pokryl. Jako závodní pilot si vždy musím na něco stěžovat, obzvlášť, pokud jste Němec, ale nevím, jestli by třízástávková strategie pomohla. Prodrat se provozem je náročné.

Abych pravdu řekl, myslel jsem si, že bude náročné udržet Hamiltona za sebou. Měli jsme samozřejmě štěstí s první zastávkou, protože jsme zůstali před ním a zvládli jsme zareagovat. Oni se rozhodli potom zajet do boxů brzy a zkusit tři zastávky. My zůstali na trati, což byla nejlepší volba, ale bohužel nás 2-3 sekundy stál provoz, což bylo dost na to ztratit tu pozici.

Ale musíme být fér, oni si zasloužili to druhé místo a být před námi. Pokud se podíváte na ztrátu, zatím byla největší, takže si můžete myslet, že to není dobré, ale my věříme, že jdeme dobrým směrem. Musíme zjitit, co se stalo a důvody, proč nám buď nesedl okruh a nebo podmínky a sedlo to Mercedesu. Bude to asi jedno z toho, protože jsme se posledních závodů přibližovali.

Kimi Räikkönen, 5. místo
Byl to celkově náročný víkend, ale ne katastrofický a hodně jsme se naučili, dnes jsme pár míst získali. A kromě toho jsme schopni dojet Williams, ale bylo bohužel obtížné je předjet, jsou rychlí na rovinkách a když jste za nimi, auto se špatně ovládá.

Co se starší aerodynamické verze vozu týká - myslím, že bylo dobré porovnat obě varianty na trati a zariskovat. Možná by to s novinkami bylo lepší, ale zase už to teď víme. Příště musíme odvést lepší práci a mít méně problémový víkend. Víme, kde se musíme zlepšit.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Porovnání obou verzí jasně ukázalo, že Sebastianovo auto fungovalo lépe než Kimiho. Ale musíme se dál zlepšit. Ztráta na Mercedes tu pořád je a musíme projít data, abychom zjistili proč. Nejsme slepí k tomu, že jen v zatáčce č. 3 ztrácíme půl sekundy, musíme zjistit, zda je to naše chyba nebo je to charakteristikou okruhu.

Co se strategie týče, byla agresivní, Seb zastavoval jen dvakrát. Kdybychom jeli třízastávkovou strategii, nic by to nezměnilo a bylo by to horší. Čísla ukazují, že novinky jsou dobré, realita to, že ne dost dobré. Udělali jsme pokrok, ale měl to být skok. Nikoho konkrétního však neviním, beru to na svoji zodpovědnost. Musíme pracovat usilovněji.

podium
Nejrychlejší piloti Velké ceny Španělska 2015 (foto: Scuderia Ferrari)

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 4. místo
Trošku zopakování Bahrajnu. Snažili jsme se za sebou udržet jedno rudé auto. Auto se chovalo dobře, rychlost byla ok, nyní už se velmi těším do Monaka. Je dobré podruhé v řadě rozdělit Ferrari a tým získal solidní počet bodů. Životnost byla lepší než jsme čekali a mohli jsme tak změnit strategii na dvě zastávky, což byla správná volba, udržel jsem za sebou Räikkönena. Pozitivem je, že jsme blíž lídrům než doposud. To mi dodává důvěru, protože naše novinky fungují a přinesly zlepšení.

Felipe Massa, 6. místo
Byl to pro tým dobrý závod, získali jsme 20 bodů. Neztratili jsme moc na Ferrari a naopak získali víc než Red Bull, což je dobré pro pozici v poháru konstruktérů. V prvním kole jsem předjel pár vozů a potom bojoval s Kimim. Kvůli opotřebení pneumatik byla pro mě třízastávková strategie lepší, ale znamenalo to, že ostatní byli příliš přede mnou. S jedním vozem jsme však dojeli před Ferrari, což ukazuje, že můžeme být konkurenceschopní a těšíme se nyní do Monaka, což bude jiná písnička.

Rob Smedley, šéf inženýr
Celkově jsme s výsledkem spokojeni. Auto ukázalo dobrou rychlost během víkendu a chtěli jsme z toho vytěžit body. Hodně se mluvilo o jiných týmech a velkých novinkách, které sem přivezli. My ukázali, že naše vylepšení nás posunuly vpřed a dojeli jsme velmi blízko Ferrari. Aerodynamický tým odvedl dobrou práci stejně jako stratégové, mechanici při zastávkách v boxech a zaměstnanci v továrně i zde na trati. Musíme nadále pokračovat tímto směrem, abychom dále zmenšili ztrátu a mohli bojovat o pódiová umístění.

 

RED BULL

Daniel Ricciardo, 7. místo
Dnes jsem spokojenější, protože jsme získali maximum a na víc než sedmé místo to nebylo. Pár věcí bylo povzbudivých, ale i tak jsme pozadu víc, než bychom chtěli, ale budeme se i nadále snažit. Přijeli jsme s novinkami, ale nepřinesly nám to, v co jsme doufali, takže na tom musíme zapracovat. Stále ztrácíme na Williams, ale myslím, že v Monaku budeme mít šanci ztrátu snížit.

Daniil Kvjat, 10. místo
Neměli jsme dnes dostatečnou rychlost. První kolo bylo slabé, ztratil jsem několik pozic a to ovlivnilo můj závod. Zde se to trestá opravdu tvrdě, předjíždí se zde těžce. Ke konci jsem měl pěknou bitvu se Sainzem, a musíme počkat, co na to komisaři (pozn. red.: komisaři netrestali). V každém směru musíme náš vůz zlepšit. Pozitivní je, že jsme oba dojeli do cíle, což je dobré co se spolehlivosti týče. Pro mě to byl špatný den, takže se dívám vpřed a těším se do Monaka, kde snad budeme konkurenceschopnější.

Christian Horner, šéf týmu
Daniel zajel dnes velmi dobře, z vozu dostal maximum a patří mu sedmé místo, což odpovídá našemu výkonu. Daniilovi se nepodařilo první kolo a dostal se do provozu, výsledkem byly opotřebované pneumatiky a musel do boxů dřív. V dalších dvou stintech zajel solidně a dojel desátý.

 

LOTUS

Romain Grosjean, 8. místo
Byl to náročný závod plný akce. Jsem rád, že nikdo nebyl zraněn během mé zastávky v boxech. Zadní pneumatiky byly hodně opotřebené a nemohl jsem včas zastavit. Byl to hodně děsivý moment pro mě , ale ještě víc pro kluky mechaniky. Ověřil jsem si, že jsou všichni ok a rozhodně jim dlužím pár piv! V závodě jsem přišel o čtvrý stupeň, takže jsem si zkomplikoval situaci. Bylo to náročné, ale je dobré být opět na bodech a můžeme být na výkon pyšní.

Pastor Maldonado, nedokončil
Musíme se s tím vyrovnat. Rychlost byla překvapivě velmi dobrá. Pak došlo ke kontaktu s mým týmovým kolegou, který mi poškodil zadní křídlo a narušil závod. Rychlost určitě máme, v každém závodě ukazujeme, že máme potenciál. Stále nám zbývá několik závodů pro zotavení.

Federico Gastaldi, zástupce šéfa týmu
Oba piloti předvedli dobrý výkon, Romain dojel osmý navzdory potížím s převodovkou a Pastor jel neúnavně, dokud nebyl nucen odspoupit. Ale hrdiny dne jsou mechanici. Před naším boxech to bylo kluzké a Romain nezastavil včas, což pro tři naše mechaniky nebyla příjemná situace, ale v následující zastávce už zase byli v akci. Jak je vidět, že duch Enstone - nikdy se nevzdáváme - platí a víme, že budou v Monaku v plné síle.

 

TORO ROSSO

Carlos Sainz, 9.
Start závodu byl náročný a já jsem byl trochu zklamaný, když jsem viděl, že jsem svou pátou pozici moc dlouho neudržel. Držel jsem se ale při zemi, začal jsem brzy v závodě šetřit své pneumatiky, protože jsem věděl, že je naše auto lepší s nižším množstvím paliva, a dokázal svůj stint na tvrdších pneumatikách trochu natáhnout.

To mi umožnilo v posledních kolech jít do toho a vybojovat poslední dva body. Byl to obtížný moment: měl jsem DRS a dokázal jsem se dostat před zatáčkou č. 1 před Daniila a protnout cílovou čáru na deváté pozici. Je to dobré přidat další dva body na účet týmu v mém prvním domácím závodě.

Max Verstappen, 11.
Dneska to byl těžký závod. Byl velmi náročný pro zadní pneumatiky, navíc jsem se musel v jeho závěru vypořádávat s modrými vlajkami, což mě stavělo do obtížné pozice. Nebyl to závod, který jsem po včerejší velmi podařené kvalifikaci čekal.

Cedrik Staudohar, šéf traťové podpory Renaultu
Těší nás, že jsme tady po zklamání v Bahrajnu získali pár bodů. Ve Viry jsme vložili hodně úsilí do toho, abychom přišli s vylepšeními spolehlivosti, která se prokázala být úspěšná. Obě pohonné jednotky během víkendu fungovaly dobře a pomohly týmu najít dobré nastavení pro kvalifikaci.

Po včerejší skvělé výkonnosti jsme toho dnes očekávali trochu více. Musíme tedy pochopit, proč jsme ztratili ve srovnání s našimi přímými soupeři. Budeme na to ale v týmu v příštích závodech tlačit, abychom u vozů navýšili výkonnost.

 

SAUBER

Felipe Nasr, 12. místo
Byl to těžký závod, na středně-tvrdé sadě nám trošku chyběla rychlost oproti soupeřům. Chybí nám přítlak, což ovlivnilo závod. Dvouzastávková strategie byla dobrou volbou. Z mého úhlu pohledu jsme z auta dostali maximum, takže víc než dvanácté místo nebylo možné.

Marcus Ericsson, 14. místo
Celkově to není uspokojivé, ale myslím, že jsme z auta dostali maximum. Měl jsem relativně dobrý start, ale potom jsem se zasekl v provozu. Je to škoda, ztratili jsme čas, zvlášť během první zastávky v boxech. Musíme se ujistit, že to napravíme. Nyní se budeme snažit vůz do dalších závodů vylepšit.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Už kvůli startu z 15. a 16. místa to bylo náročné. Toto je tudíž jediné, co jsme dnes mohli získat. Naši piloti podali dobrý výkon. Nyní se musíme soustředit na další závod v Monaku, který by nám měl vyhovovat více.

 

FORCE INDIA

Sergio Pérez, 13.
Vzhledem k tomu, kde jsem se kvalifikoval, šlo zřejmě v dnešním závodě o maximum. Možná by třízastávková strategie byla o něco lepší, ale moc velký rozdíl by to nakonec neudělalo. V mém posledním stintu to bylo opravdu na hraně - téměř 30 kol jsem ujel na stejné sadě střědně-tvrdých pneumatik, ale dokázali jsme o ně dobře pečovat a já jsem byl schopný kontrolovat Ericssona, jenž na mě vytvářel tlak.

Opět jsme dnes ukázali, že našemu autu více vyhovují neděle, pokud tedy zlepšíme naši kvalifikační rychlost, pak v dalších několika závodech budeme rozhodně moci bojovat o body.

Nico Hülkenberg, 15.
Dnes bylo jasné, že získat body bude těžké, obzvlášť na dráze, kde se tak těžce předjíždí. Pořád jsem byl zaseknutý za jinými auty, a i když jsem měl lepší rychlost, ve špinavém vzduchu ztrácíte příliš mnoho výkonnosti.

Má třízastávková závodní strategie představovala agresivnější přístup, ale neměli jsme takovou pozici na trati, abychom z ní mohli vytěžit maximum. Možná by to bylo lepší, kdybych jezdil chvíli na čerstvém vzduchu, ale body dnes byly příliš daleko. Snad budeme v Monaku konkurenceschopnější v Monaku. Často jde o neobvyklý závod a my budeme mít zcela odlišné směsi pneumatik, které by nám měly více vyhovovat.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Myslím, že s dnešním závodem můžeme být spokojeni, i když jsme skončili mimo body. Naše rychlost byla přesvědčivější než v kvalifikaci, což nám umožnilo bojovat se Saubery a s McLareny, ale cokoliv navíc dnes bylo zkrátka mimo dosah.

Brzy jsme se rozhodli strategie rozdělit, abychom měli příležitost vytěžit maximum z nějakého nečekaného vývoje, ale jelikož se v závodě skoro nic nedělo, oba piloti skončili v podstatě na stejných pozicích.

Nejvíce litujeme času, který ztratil Nico za Maldonadem uprostřed závodu, což opět potvrdilo, jak je tady předjíždění těžké - i s výhodou pneumatik a DRS. Z pohledu na tabulku šampionátu vyplývá, že ztrácíme jen 8 bodů na páté místo a jsme o krok blíže k našemu velkému balíku vylepšení, což je velmi povzbuzující pro všechny v týmu.

 

MCLAREN

Jenson Button, 16.
Pátek dlouhé jízdy byly dobré. Ale dnes to bylo hrozné jezdit. Když jsem se dotkl plynu, ustřelovalo to. Byli jsme pak pomalí, hned jsme protáčeli kola, v rychlých zatáčkách to bylo děsivé. Snažíme se přijít na to, čím to bylo. Udělali jsme hodně změn, ale v závodě nefungovaly. Bylo to hodně těžké. Po dnešku vůbec nečekám v Monaku body. Víkend byl poměrně dobrý, byl jsem s autem spokojený, ale po přenastavení pro závod se to změnilo, musíme se na to podívat.

Fernando Alonso, nedokončil
Měl jsem o mechanika vpředu strach, naštěstí byl velmi rychlý. Stihl zareagovat a nemá žádné zranění. Pak mi řekli, že musíme zastavit. Pokud zlepšíme pohonnou jednotku, tak zrychlíme, ale šlo o jiný problém. Jinak jsme spokojeni.

Eric Boullier, závodní ředitel
Za celý McLaren, tým, který tuto velkou cenu vyhrál ne méně než osmkrát v historii, je nutno říci, že tento závod byl více než zklamáním. Fernando jel dobře, dokud jeho závod nebyl přerušen zatím nespecifikovaným problémem s brzdami. Důležité je, že během incidentu v boxech nebyl nikdo zraněn. 

Jenson si stěžoval na slabou trakci a ztrácel pozice, nakonec dojel šestnáctý. Do Španělska jsme přijeli s velkými ambicemi dostat oba vozy do Q2 a získat body. První se podařilo, druhé ne. Je to zklamání, ale nenecháme se odradit. Musíme se i nadále zlepšovat. Příště míříme do Monaka, kde McLaren vyhrál 15krát, ačkoliv neočekáváme vítězství číslo šestnáct, nestydím se říci, že cílem jsou body.

 

MANOR

Will Stevens, 17. místo
Je dobré s oběma vozy vidět cíl. Co se nastavení a vyvážení vozu týče to byl zřejmě náš nejlepší závod, takže je to dobrý výsledek. Neměl jsem nejlepší start a propadl se za Roberta. Po dvanácti kolech jsem jej předjel a tlačil na to jak se dalo. Těším se do Monaka, protože se domnívám, že našemu autu bude sedět ten okruh víc.

Roberto Merhi, 18. místo
Jsem rád, že jsme oba dojeli do cíle. Spolehlivost vozu je velmi dobrá, musíme jen najít výkon. Měl jsem dobrý start a dostal se před Willa, udržel jsem se tam 12 kol, ale byli jsme oba na rozdílné strategii. Jsem rád, že jsem doma viděl šachovnicovou vlajku a solidní výsledek.

John Booth, šéf týmu
Oba piloti odvedli dobrou práci a jsme spokojeni se spolehlivostí našich vozů. Stále před sebou samozřejmě máme kus práce, ale náš vývojový program se rozjíždí, takže dojezdy do cíle jsou klíčové pro získání informací. Příští závod by měl být lepší, pro nás je to samozřejmě výjimečný okruh, protože právě tam Jules před rokem získal naše první body.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po závodu ve Španělsku: McLaren už v body v Monaku nevěří

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 11.05.2015 08:34 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hamilton, Lewis

Změnilo se ve Španělsku rozložení sil na špici?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud