Proč Williams Pata Symondse v zimě vytočil?

iM2, 22. dubna 2015, 21:23 Google+

Technický ředitel Williamsu, Pat Symonds, připouští, že v F1 nestačí mít jenom dobré lidi. U těchto lidí je třeba, aby měli také hlad po vítězství!

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 23.04. 09:33) Napište svůj názor
Bottas, Valtteri

Bottas, Valtteri | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Williams chtěl před sezonou být opět druhým nejlepším týmem a občas pozlobit i tovární tým Mercedesu. Jenže v prvních závodech to tak nevypadalo. Williams hadicapovaly především pneumatiky. I tak je ale odstup na Mercedes, dokonce i Ferrari, více než zřejmý. Naštěstí se situace nevrátila zpět do krizových let 2011, 2012 a 2013 a Williams je třetím nejsilnějším týmem.

Velký podíl na vzestupu tradiční stáje z Grove se připisuje Patu Symondsovi, který psychicky tým postavil zpět na nohy. Pat do týmu přišel poté, co mu v roce 2013 vypršel zákaz práce v F1. Po návratu začal jako technický konzultant Marussie, poté přešel k Williamsu. Jeho hlavním úkolem bylo dostat tým opět na vítěznou vlnu.

"Zapomněli, jak se vyhrává. I loni nějakou dobu trvalo, než si to uvědomili," přiznává Pat pro 'The Guardian'. Během zimy se ale ukázalo, že jde stále o poměrně malý tým: "Dojel jsem [na trať] a uviděl jsem, že jsou naše náklaďáky zaparkovány až vzadu. To mě vytočilo! Ukazuje to chybějící vůli po vítězství."


Pat je hrdý na 3. místo z roku 2014 a chce to ukázat, to samé čeká od týmu
(foto: Williams F1 Team)

Tým na to okamžitě zareagoval a náklaďáky přeparkoval. Symonds je hrdý na třetí místo mezi konstruktéry v roce 2014 a také to chce ukázat. To samé očekává od týmu. Dle něj je třeba na vítězné mentalitě potřeba neustále pracovat. "Může to znít triviálně, ale je to všechno součást přístupu, který je k vítězství potřeba."

Symonds však nezpochybňuje talent lidí z továrny, místní inženýry pokládá za "velmi talentované lidi." V týmu mu chyběla jenom vůle po vítězství a také pořádná organizační struktura. V době svého příchodu tým údajně vypadal tak, jak jej znal z 90. let.

Vytisknout

Diskuze: Proč Williams Pata Symondse v zimě vytočil?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 23.04.2015 09:33 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris ve Velké ceně Kanady

Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pirelli

Nominace pneumatik pro první evropské závody a Kanadu: třikrát super-měkká

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

  2. Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

  3. Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud