Podle pilota Ferrari to sice nebylo tak nápadné, jako v Číně, kde na to Lewis Hamilton před svou druhou zastávkou najednou šlápl, přesto podle něj Mercedes uprostřed závodu nevyužíval svůj potenciál plně.
"Myslím, že měli v závodě velmi dobrou rychlost, zřejmě vyšší, než předvedli v prostředním stintu. Proto si myslím, že jsme byli uměle o něco blíže," hodnotí Vettel průběh závodu v Sákhíru, kde vyhrál Hamilton před jeho týmovým kolegou Räikkönenem.
"Zároveň to ale pro nás jako pro tým fungovalo perfektně, protože se ve srovnání s Kimim zpomalili a on je dokázal ke konci dostihnout," pokračuje Němec, který v Bahrajnu neměl svůj den a po sérii chyb projel cílem až jako pátý.
Myslí si, že Mercedesy letos jezdí záměrně pomaleji, aby zvolnili tlak na omezení jejich dominance a zatraktivnili sport? "Nemyslím si, že by se pokoušeli udělat něco hloupého. Jsem si jistý tím, že Lewis a Nico na to tlačí tak tvrdě, jak jen můžou. Při první zastávce to bylo velmi těsné, když jsme všichni vyjeli z boxů - i mezi Nicem a Lewisem."
"Nemyslím si tedy, že by v tuto chvíli skrývali svou rychlost. Jen podle mě ve druhém stintu trochu více pečovali o pneumatiky, protože když jste ve vedení a máte čistý vzduch, tak to můžete dělat. Můžete si dělat, co chcete, protože víte, že po mnoho kol nebudete podseknuti, jelikož by to nemělo smysl. Ale to je normální."
Sebastian Vettel je v šampionát třetí, o 28 bodů za Lewisem Hamiltonem
(foto: Scuderia Ferrari)
"Minulý rok také neskrývali svou rychlost, ale měli k tomu mnohem méně důvodů než letos," dodává Vettel, jehož Ferrari ztrácí v šampionátu konstruktérů na Mercedes po 4 závodech 52 bodů. Pro Barcelonu chystá vylepšení aerodynamiky a v Kanadě nasadí novou verzi pohonné jednotky, na jejíž vývoj vyčerpali pět z 10 zbylých žetonů. Její výkon by měl být až o 20 - 30 koní vyšší (více jsme psali minulý týden zde).