Na otázku, zda jsou u Renaultu se svou výkonností a pokrokem zklamání, pro Motorsport-Total odpovídá ředitel Cyril Abiteboul: "Ne, dosáhli jsme pokroku. V našem programu opravdu činíme pokroky. Problém je, že jsme byli v pozdní fázi zimy dotlačeni k agresivnímu vývojovému programu. V podstatě jsme překonali některé důležité kroky při vývoji pohonné jednotky a urychlili jej.
"A pak děláte některé věci na stolici, které byste měli dělat na trati, což není normální přístup. Přestavuje to dobrý učební proces pro všechny, kdo si tento přístup přáli," vysvětluje ředitel Renault.
Kdo je k takovému programu donutil? "Red Bull má velmi agresivní vývojový program. Myslím si, že chtějí, abychom převzali jejich model ze stavby šasi. Všichni vědí, že Red Bull má vždy extrémní zpoždění. Ve své továrně mají fantastické možnosti, jak zkrátit čas pro vývoj a co nejvíce jej využít."
Daniil Kvjat s Red Bullem do Velké ceny Austrálie neodstartoval kvůli poruše převodovky
(foto: Red Bull Racing)
"My můžeme odvést lepší práci na straně pohonu, ale to není věc, kterou můžete udělat během zimy," uvádí Abiteboul. Kolik času je tedy třeba na postavení vítězné pohonné jednotky? "Nejde o něco, co dokážete během zimy."