Daniel Ricciardo v úvodním závodě sezóny v Austrálii dojel na šestém místě, vítězným Hamiltonem byl předjet o kolo a ztrácel podle svých slov 2-2,5s na kolo. Jeho týmový kolega, Daniil Kvjat, kvůli problému s převodovkou vůbec neodstartoval. Oba piloti si během víkendu na chování vozu stěžovali. U čtyrnásobných mistrů světa mají jasno - problémem je především motor Renault.
Když měl šéf týmu, Christian Horner, ještě před závodem okomentovat jejich současnou situaci, jen rezignovaně odvětil "Musíme to probírat?" Dnes označil motor Renault za neovladatelný. Podle něj Ferrari přes zimu udělalo velký pokrok, Renault však nikoliv a mají ztrátu 100 "koní".
Okomentoval také náskok Mercedesu. "Když jsme vyhrávali my, nebyl rozdíl tak obrovský. Byly zakázány dvojté difuzory a pohyblivé části vozu, výfuky byly přesunuty, mapování motorů bylo změněno... A nebylo to jen výhodou Red Bullu. Je tato dnešní situace dobrá? Možná by se na to měli ve FIA zaměřit. Mercedes odvedl úžasnou práci, mají fantastické auto, motor a skvělé piloty. Problémem je, že rozdíl je tak velký," uvedl.
Kritickými slovy na adresu francouzské značky nešetřil ani odborný poradce týmu, Helmut Marco. A není sám.
Designér Red Bullu, Adrian Newey, uvedl, že je přístupem jejich dodavatele pohonných jednotek zklamán. "Je to velmi frustrující. Jsme v pozici, kdy máme motor, který hodně ztrácí a neexistuje světlo na konci tunelu, protože se pořád objevují problémy. Snažíme se nabídnout pomoc, abychom se zapojili, ale vypadá to na neochotu spolupracovat," prozradil v rozhovoru pro Daily Telegraph.
"Jedna věc je být v pozici, kdy nejste konkurenceschopní, ale vidíte cestu ven. Jiné to je, když nejste konkurenceschopní a váš partner nevypadá, že se hodlá angažovat. Opravdu netuším důvod, proč tomu tak je."
Faktem je, že ze čtyř vozů dva s motory Renault odstoupili hned na startu a to pro Renault není nejlepší vizitkou.