Prohlášení týmů po kvalifikaci v Austrálii: McLaren nic jiného nečekal

F1NEWS.CZ, 14. března 2015, 08:13 Google+

Mercedes s velkým náskokem opanoval první řadu, za nimi jsou souboje těsnější. Jak hodnotí první kvalifikaci roku 2015 jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  14 komentářů (Poslední 14.03. 20:01) Napište svůj názor
Hamilton, Lewis

Hamilton, Lewis | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Byl to skvělý start víkendu. Nevypadá to, jako by uběhlo tolik času od posledního závodu. Našli jsme dnes dobré vyvážení a mohl jsem na to tlačit. Je to mnohem větší zábava, když na to můžete v každém kole šlápnout. Loni jsme zde měli náročný začátek sezóny a doufám, že to letos bude lepší a že s oběma vozy uspějeme. Stále máme na čem pracovat a doufám, že to bude zítra bude dobrý souboj s Nicem. Loni jsem říkal, že tohle je nejlepší auto, které jsem kdy řídil. A už nyní si říkám to stejné o tom letošním.

Nico Rosberg, 2. místo
Lewis měl působivou formu. Zvládl to skvěle, takže dobrá práce. Pro mě to nebyl skvělý den, ale jsem vděčný týmu za auto, které mi dali. Je radost je řídit. Musím přežít svůj výkon a druhé místo, ale zítra je dlouhý den. Velký vliv měl silný vítr a museli jsme se tomu přizpůsobit, ale bylo to náročné. Ale vyvážení bylo dobré a vůz také.

Toto Wolff, sportovní ředitel
Momentálně máme opravdu solidní náskok. Jestli je to sekunda nebo osm desetin, to nevím. Ale ten rozdíl tu je a s tím můžeme být spokojeni. Williams je rychlý na rovinkách, Ferrari nebylo moc rychlé při dlouhých výjezdech, ale možná se dočkáme nějakého překvapení.

Niki Lauda, nevýkonný předseda správní rady
Lépe to tým zvládnout nemohl. Časový odstup je neuvěřitelný, tým odvedl neuvěřitelnou práci. Mohu za to jen děkovat. Zároveň ale říkám: Musíme zůstat při zemi a vytvářet tlak. Lewis je Lewis. Svůj výkon dobře načasoval a to perfektním stylem. Nico byl druhý, lepší to být nemohlo. Když jsem ho v pátek viděl tak silného, tak jsem si říkal, že to bude opravdu těsné.

Nakonec to bylo obráceně. Důležité bude dojet závod do cíle. První závod je pro každé auto velkýou zátěží. Hrozba nějakého defektu je hodně velká. Musíme to mít na paměti a závod jednoduše dojet do cíle. Lewisovi se jednoduše podařilo dát vše dohromady. Pokud bude v neděli podobně dobře naladěn, bude těžké jej porazit. 

 

WILLIAMS

Felipe Massa, 3. místo
Byla to náročná kvalifikace, zvlášť, když čtyři auta jezdili velmi podobné časy. Rozdíly mezi mnou, Sebastianem, Kimim a Valtterim byly malé. Jsem spokojen, že jsem zajel dobré kolo, nejlepší dnes. Nebylo to lehké, vítr se měnil. Na poslední pokus jsem všechno připravil a fungovalo to. Zítra to bude těsný souboj, ale doufám, že odvedeme dobrou práci. Oni (otáčí se s úsměvem na piloty Mercedesu) jsou jiná liga.

Valtteri Bottas, 6. místo
Je skvělé, že sezóna opět začíná a že jsme měli v kvalifikaci tak těsný souboj. Auto bylo dobré a celou dobu jsme bojovali s Ferrari. Bohužel na konci Q2 jsem začal cítit bolest zad. Za těch podmínek jsem rád, že mám šesté místo, ale jak ukázal Felipe, není to odraz naší skutečné rychlosti. Kvůli problému se zády jsme se s týmem shodli, že raději navštívíme nemocnici a očekáváme výsledky.

Rob Smedley, šéfinženýr
Jsme zde proto, abychom vyhrávali. Ale abych byl realistický: Ztráta na Mercedes je vcelku velká. To je to, na co se dívám, ne na to, co se děje za námi. To, že je za námi Ferrari, není už tak zajímavé. Valtteri si od půlky druhé části kvalifikace stěžoval, že má bolesti zad.

Podívali jsme se tedy za jeho sedadlo, ale tam nebylo nic špatně. Nevím, co se stalo, jestli si záda někde narazil nebo něco podobného. Jsme rádi, že jsme zvládli první překážku. Jsme v dobré výchozí pozici. (pozn.red.: Williams posléze potvrdil, že Bottas vyhledal lékaře FIA kvůli bolesti zad a další informace poskytnou, jakmile to bude možné.)

podium
Nejrychlejší trojice australské kvalifikace (foto: Daimler AG)

FERRARI

Sebastian Vettel, 4. místo
Poslední pokus [v Q2] se nepovedl. Letmé kolo jsem ukončil, protože jsem neměl šanci vylepšit svůj čas. S prvním pokusem v Q3 jsem byl opravdu spokojený. Ale sem tam jsem občas někde čas nechal. Proto jsem z toho nezískal všechno. Je to trošku trpké, protože třetí místo bylo možné. První nebo druhé místo není aktuálně realistické. 

Celý víkend až doposud probíhal dobře. Škoda, že to nevyšlo s tím třetím místem, abychom byli prvním týmem za Mercedesem. Zítra nás čeká dlouhý závod a může se toho hodně stát. Celkově můžeme být spokojeni, i když odstup na auta před námi je velký. Každý tým má svoji vlastní filozofii, základ auta je pro první závody opravdu dobrý. 

Melbourne je ale specifická trať. Momentálně můžeme být spokojeni, ve srovnání s loňskem to vypadá na dobrý pokrok. První dojmy po zimních testech byly dobré. A teď se potvrdily. S Williamsem je to hodně těžké, snad zítra budeme mít navrch. Pokud bude možné dojet na podium, pak ho musíme získat.

Kimi Räikkönen, 5. místo
Udělal jsem docela velkou chybu v zatáčce číslo 3, která mě stála zhruba tři desetiny sekundy. Zbytek kola byl docela dobrý, snažil jsem se to dohnat. Mohl jsem být třetí, ale tak to je. V závodní rychlosti jsme se hodně zlepšili. Proto jsem zklamaný, že jsem udělal tak velkou chybu a budu muset startovat až z 5. místa.

I tak ale můžeme vyjet dobrý výsledek a máme dobrou šanci. Pořád jsme ale za Mercedesem. Ale v porovnání s loňským rokem odvedl tým během zimy nejlepší práci ze všech. Hodně zapracoval na motoru, ale výrazně lepší je i šasi. Lidé dobře spolupracují a jsou šťastnější než vloni.

Zlepšili jsme se ve všech oblastech a víme, co musíme udělat, abychom dále stoupali. Máme tedy jasný obrázek o tom, co dělat. To, co jsme ale v té krátké době od konce loňského roku zvládli, je docela dobré. Když získáme výsledky, lidi [v továrně] to podpoří. Red Bull se během testů nejevil moc dobře, ale v minulých letech jsme viděli, že jsou vždy silní. 


RED BULL

Daniel Ricciardo, 7. místo
Během kvalifikace jsme udělali pokrok, což je slibné. Bylo dobré vidět, že se auto chová dobře a mohl jsem na to zatlačit. Myslím, že sedmé místo odpovídá tomu, kde jsme. Jsem rád, že jsme tohoto výsledku dosáhli, protože víkend nešel moc dobře a vůbec poprvé použil měkkou sadu pneumatik. Ovladatelnost byla náročná, trápili jsme se tím i loni, ale letos se k tomu přidalo dál dalších problémů. Ale je to prostě tak a musíme se pokusit to vyřešit. Jsem se sedmým místem spokojen a realisticky je to to nejlepší, čeho jsme mohli dosáhnout. Pokrok během kvalifikace je fakt a snad se to podaří přenést do závodu.

Daniil Kvjat, 13. místo
Bylo to těžké, zajel jsem jen pár kol a snažil se získat rychlost. Neměl jsem dost důvěry v auto, abych zajel dobré kolo. Nebylo to lehké, protože řešíme příliš mnoho problémů, ale děláme pokroky.

Christian Horner, šéf týmu
Po náročném ránu odvedl Daniel skvělou práci a dostal se do první desítky a dojel sedmý. Bohužel Daniilova kvalifikace byla ovlivněna problémem s převodovkou, což limitovalo najeté kilometry, ale zvládl to, přestože ztratil dvě desetiny v zatáčce 15, jinak se mohl dostat do Q3. Snad se zítra posuneme dopředu.

 

TORO ROSSO

Carlos Sainz, 8. místo
Jsem šťastný, je skvělé, že do mého prvního závodu odstartuji z osmého místa. Byla to dobrá kvalifikace kromě Q1, kde jsem udělal malou chybu, ale velký vliv to na mě nemělo. Zůstal jsem být soustředěný a vyladil vůz dle mých představ, abych z něj dostal vše. Cítím se pohodlně (ve voze) a užívám si to. Je těžké odhadovat, co od zítřka očekávat, protože to je můj první závod, ale těším se. Bude to určitě dobrodružství, ale celou zimu jsem se připravoval a jsem připraven.

Max Verstappen, 12. místo
Trénink byl dobrý, zkusili jsme jiné nastavení, takže to před kvalifikací bylo užitečné. Ve voze se cítím dobře a v Q1 to bylo dobré. První jízda v Q2 byla slušná, i když mě trošku bolelo rameno. Bohužel jsem nezajel dobré kolo, protože pneumatiky nebyly připraveny. Během druhého kola jsem ve čtvrté zatáčce udělal chybu, vyjel zeširoka a ztratil čas. Je to škoda, ale už to nezměním. Těším se na zítřek, na můj první závod v F1. Auto funguje dobře a snad získáme body, protože máme dobrou závodní rychlost.

James Key, technický ředitel
Dnes je důležité podtrhnout, že to byla první kvalifikace Maxe a Carlose v F1. Byla to pro ně nová zkušenost a výzva. Zvládli to ale dobře na každé sadě pneumatik a přizpůsobili se programu. Většina práce se soutředila na simulaci závodu, pneumatiky a výkon v závodě, takže výsledek kvalifikace je úžasný. Škoda, že se Max nedostal do Q3, nebýt malé chyby v Q2, která ho stála pár desetin, zvládl by to. Zítra to však bude lepší. Carlos odvedl výjimečnou práci, že se dostal do první desítky. Osmé místo je dobrý start.

 

LOTUS

Romain Grosjean, 9. místo
Jsem velmi šťastný, že jsem se dostal do třetí části kvalifikace, a to zejména kvůli naším lidem, kteří posledních dvanáct měsíců tvrdě pracovali. Věděli jsme, že jsme během zimního testování měli dobrý vůz a dnes jsme více-méně tam, kde jsme si mysleli, že budeme. Bylo to těsné a kdybych byl ubral další dvě desetiny, byl bych na startovním roštu sedmý. Myslím si, že můžeme být velmi spokojení s tím, co jsme udělali. Naše závodní rychlost vypadala dobře, uvidíme, co budeme moci udělat během zítřejšího závodu. 

Pastor Maldonado, 10. místo
To, že jsme se dostali to TOP10, je pro nás docela dobrý výsledek, a pozitivní je, že si myslíme, že to mohlo být lepší, protože jsme v poslední části kvalifikace trochu ztratili rychlost. S ohledem na závod je docela povzbuzující, že novou sezónu začínáme na lepší pozice, než jsme měli loni, takže to vypadá celkem slibně. Držte palce, doufáme, že zítra budeme mít dobrý závod. 

Alan Permane, ředitel traťových činností
Našim plánem bylo dostat obě auta do poslední části kvalifikace a toho jsme dosáhli, ačkoliv naše očekávání ležela trochu výše. V žádném případě ale nejsme s naším výsledkem nespokojeni. 

Během kvalifikace došlo k poměrně výraznému kolísání teploty a zdá se, že jsme na ochlazení trati a vzduchu trochu citlivější než naše konkurence. Vzhledem k našim simulacím závodu se zdá, že bychom zítra mohli bojovat s vozy týmů Toro Rosso a Red Bull. Mohl by to být zajímavý závod. 

 

SAUBER

Felipe Nasr, 11. místo
Jako tým můžeme být spokojeni s tím, že jsme se skoro dostali do poslední části kvalifikace. Skutečnost, že nám chyběl páteční první trénik, měla do určité míry vliv na výkonnost vozu a také jsem měl méně času na seznámení s novou tratí v Melbourne. Celkem vzato jsem spokojen s výsledkem a těším se na závod. Zítra je významný den, protože to bude můj první závod formule 1, budeme usilovat o body. 

Marcus Ericsson, 16. místo
Z 16. místa v kvalifikaci jsem zklamaný a s tímto výsledkem nemůžeme být spokojení. Včera jsem měl v autě dobrý pocit, ale dnes mi scházela jistota, a to zejména v brzdných zónách. Dnes večer musíme zanalyzovat data, abychom zjistili, co se od včerejška změnilo. Pak se z toho budeme moci poučit a během závodu bojovat. Zítra je nový den. 

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Pro tým to byla dobrá první kvalifikace. Jsme rádi, že jsme si potvrdili pozitivní dojmy ze zimních testů. Rovněž je hezké vidět auto v přední části startovního roštu, to dává týmu další motivaci. Do závodu jdeme s dobrými vyhlídkami na pozitivní výsledek.

 

FORCE INDIA

Nico Hülkenberg, 14. místo
Dal jsem do toho vše, ale bohůžel jsem v posledních dvou zatáčkách trošku ztratil, protože jsem chtěl ještě víc. Sergio je těžký protivník a letos to bude opět hodně těsné. 2,3s ztráty na čelo je ale realita. V Q1 jsme ukázali vše. Věděli jsme, že nejsme tak rychlí, a proto jsme do toho dali vše už tam. Když pak v Q2 ostatní ještě trošku zrychlili, tak jsme už neměli kde brát.

Je to takové, jaké jsme čekali. V autě jsem se ale cítil opravdu dobře. Bohužel ve srovnání s konkurencí jsou časy na kolo pomalé. Na jedno kolo jsme pomalí, v závodním režimu zřejmě také. Máme tedy před sebou výzvu. V závodu doufám, že to pro nás bude lepší. Takový trend byl i vloni.

Sergio Pérez, 15. místo
Byla to těžká kvalifikace a vítr měl velký vliv na náš vůz co se výkonnosti týče. Myslím, že jsme takový výsledek očekávali, věděli jsme, že Q2 je realistikcé a zvládli jsme dostat z vozu maximum. Zítra se může stát cokoliv, občas musíte být trpěliví. Uvidíme, jaké bude počasí, protože vítr a teploty budou hrát velkou roli. Cílem jsou však body ať už se bude dít cokoliv, budu dál tvrdě pracovat.

Vijay Mallya, šéf týmu
Oba vozy v Q2 je povzbudivé znamení po náročných testech a je to odměna pro všechny v továrně. Oba piloty dělí jen tisíciny sekundy a to ukazuje, že z auta dostali maximum. Týmy středu pole jsou si velmi blízko a mezi šesti nebo sedmi auty jsou jen minimální rozdíly, takže zítra to bude asi zajímavé. Závodní rychlost tradičně bývá naší silnou stránkou, takže snad budeme moci stíhat vozy před námi.

 

McLAREN

Jenson Button, 17. místo
Myslím, že pozitivní něco bylo. Během testů jsme měli problémy, zkracovali jsme jízdy. Je to trochu těžké. Vyjeli jsme a věděli, že nebudeme konkurenceschopní. Auto se ale chová dobře, teď na něm můžeme stavět. Honda může sbírat zkušenosti a zlepšovat se.

Závod pro nás bude těžký, ještě jsme vzdálenost závodu letos neabsolvovali. Hodně se stále učíme. Bude důležité šetření paliva a dostat z balíku co nejvíce. Tento výsledek pro nás nebyl překvapením. A zaujalo mě, že jsme zvládli celý víkend společně a zvládli si poradit se všemi problémy, které nás potkaly. Toto je důležité auto pro budoucnost a jen musíme zapracovat na výkonu a přítlaku.

Kevin Magnussen, 18. místo
Nic jiného jsme ani nečekali. Je to složité. Jde o učební proces, proto musíme být trpěliví. Našim hlavním cílem pro zítřek je dokončit závod. Jen tak získáme co nejvíc informací, které nám pomohou učit se. V první části kvalifikace to šlo dobře, potom jsem měl měnší probém s motorem, ale nezáleželo na tom, protože bych potřeboval štěstí dostat se do Q2. Není to výsledek, který bychom chtěli, ale nejsme zatím připraveni vyhrávat závody. Budeme se dál učit a získat další zkušenosti a to už zítra.

Eric Boullier, závodní ředitel
Musím zdůraznit, že všichni v týmu jsou dnes nespokojeni. Máme před sebou horu, na kterou musíme vyšplhat, ale mohu říci, že to zvládneme. Jsme zde abychom vyhrávali. Ta ambice pálí stále stejně. Také historie Hondy na čtyřech či dvou kolech ukazuje, že vyhrávali na nejvyšších úrovních. A jejich nová továrna je umělecké dílo. Udělají vše, aby vyhrávali a stejně tak mi. A rozhodně to zvládneme.

 

MARUSSIA / MANOR

Will Stevans, nevyjel
Jsme zklamaní, že nám došel čas a nemohli jsme nastoupit do kvalifikace. Pokrok, který jsme za poslední týden udělali byl obrovský. Ale záleží na tom, že jsme tu a že se musíme soustředit na budoucnost. Věděli jsme, že to bude náročné a že to bude výzva a to se stalo. 

Roberto Merhi, nevyjel
Těžký start do sezóny, ale spolupracujeme na odstranění problémů a cítím se být součástí týmu. Je dobré vidět tento rodinný duch, i když jsem pro tento víkend doufal ve víc. Rozhodně jsme přijeli závodit, takže to, že jsme nemohli vyjet ve mě zanechává pocit, že musím pracovat ještě víc.

John Booth, šéf týmu
Za krátkou dobu jsme ušli obrovský kus cesty, takže zmeškat kvalifikaci je samozřejmě velkým zklamáním. Identifikovali jsme, zpracovali a vyžehlili řadu problémů a posouváme se kupředu. Museli jsme se potýkat s mnoha potížemi během posledních měsíců stejně jako v naší historii. Soustředíme se na budoucnost. Nyní děkuji všem v týmu, odvedli kus práce a můžeme být v podstatě pyšní na to, co jsme zatím zvládli.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po kvalifikaci v Austrálii: McLaren nic jiného nečekal

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 14.03.2015 20:01 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 14 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pirelli

GRAFIKA: Startovní rošt v Melbourne - bez Manoru, McLaren z poslední řady

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud