Alonso o Malajsii: Měli jsme ohromnou smůlu, mohli jsme bojovat o vítězství

Petr Hlawiczka, 28. března 2013, 06:20 Google+

Ferrari má podle Fernanda Alonsa dobrou rychlost a věří, že nebýt obrovské smůly v úvodu Velké ceny Malajsie, mohli bojovat s Red Bully o vítězství.

Počet komentářů:  23 komentářů (Poslední 29.03. 16:32) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

"Myslím, že jsme měli dobré auto a že jsme nebyli příliš daleko od rychlosti Red Bullu, obzvlášť v závodě. V Malajsii neprožívali nejjednodušší víkend. V Austrálii byli velmi silní, první a druzí ve všech trénincích, první a druzí v kvalifikaci - byli velmi dobří a rychlí. Také Lotus byl v Austrálii velmi konzistentní, to víme," řekl Alonso.

"Ale v Malajsii nebyl nikdo obzvlášť rychlý. Myslím, že jsme skutečně mohli bojovat o vítězství s Red Bully, proč ne? Ale z televize to samozřejmě jde těžko poznat," pokračuje Alonso, který po chybném rozhodnutí zůstat na dráze s poškozeným křídlem skončil mimo trať už na začátku druhého kola.

Ferrari podle něj musí zrychlit v kvalifikaci za sucha: "Víme, že nám nějaká výkonnost u vozu chybí. Q2 má větší vypovídací hodnotu, protože v Q3 pršelo - a v Q3 v Austrálii jsme jezdili na suchých pneumatikách po mokré dráze, takže jsme zatím neviděli normální Q3. Poslední referencí tedy byla Q2 v Malajsii - a v ní nám scházelo šest desetin na Rosberga.

Určitě nám tedy trochu rychlosti schází. V Číně a v Bahrajnu se tento odstup budeme snažit stáhnout. Máme teď tři týdny na práci v továrně a přípravu nějakých dílů. Budou na tom pracovat všichni, ale snad se nám podaří učinit větší pokrok než ostatním," doufá Španěl.

alonso
Ferrari má podle Fernanda Alonsa v závodech dobrou rychlost, v Malajsii mohli bojovat o vítězství
(foto: Scuderia Ferrari)

Poté se vrací ke svému incidentu po startu v Sepangu: "Dotkli jsme se předním křídlem Sebastiana. Byl to velmi, velmi drobný dotek, ale stačil na velké poškození předního křídla. Ten incident, to byla podle mě ohromná smůla. Pak jsme spolu v prvním kole neustále hovořili rádiem.

Auto se chovalo v prvních dvou sektorech víceméně OK a z televize tým viděl poškození předního křídla. Věděli jsme však, že ve třetím či ve čtvrtém kole budeme přezouvat na suché pneumatiky, pokud bychom se tedy dostali do toho kola, pak bychom ušetřili 20 nebo 30 sekund v závodě.

Takže jsme si v tu chvíli řekli, že možná vypadá OK: nebudete mít takovou výkonnost předního křídla, jakou byste očekávali, ale v dalším kole uvidíme, jak se tento problém vyvine, a možná učiníme rozhodnutí.

Žel na zadní rovince křídlo upadlo a začali jsme pozorovat jiskření od podlahy a větší poškození - v tu chvíli jsme byli pět sekund od nájezdu do boxů a nezvládli jsme to. Pak na další rovince křídlo upadlo a dostalo se pod vůz, nedalo se s ním zatočit. Takže se pokazilo hodně věcí. Rozhodnutí mohou být dobrá či špatná, s odstupem se velmi snadno říká, co bylo nejlepší."

alonso - moped
Žel závod pro něj po "ohromné smůle" skončil již ve druhém kole
(foto: Pirelli)

"Myslím si ale, že šlo o velmi nešťastnou kombinaci událostí. V Austrálii došlo v Q1 k tolika haváriím, lidé vyjížděli mimo při nájezdu na rošt zde a nic se nestalo. My jsme se dotkli v rychlosti 10 km/hod a neměli jsme ani to štěstí, že by se křídlo utrhlo - zůstalo uchyceno napůl, kvůli čemuž jsme havarovali po prvním kole. Tohle je fakt. Může to být špatné či dobré rozhodnutí, to se vždy ukáže až později, určitě tam ale byl faktor smůly.

Když se na ten incident podívám nyní, byla to určitě špatné rozhodnutí. V danou chvíli ale bylo riskantní, mohlo však jít o správnou věc. Kdo ví? Pokud by nedošlo k té nešťastné kombinaci a my bychom zastavili ve třetím kole, vyměnili pneumatiky a nos a vyhráli bychom závod, pak bychom byli hrdinové," dodává Alonso.

Vytisknout

Diskuze: Alonso o Malajsii: Měli jsme ohromnou smůlu, mohli jsme bojovat o vítězství

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 29.03.2013 16:32 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 23 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes F1 W04

Lauda zpochybňuje pokyny Brawna, Wolff se ho zastává: "Mohlo to skončit slzami"

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud