Räikkonen: F1 je každý rok hloupější, ale...

Robert RoBertino Pavelka, 10. června 2016, 10:45 Google+

Ferrari nevyhrálo zatím žádný závod a namísto útoku na Mercedes se musí bránit Red Bullu. Kimi Räikkönen je však přesto přesvědčen, že se Ferrari značně zlepšilo. V rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1 se vyjadřuje nejen k otázce vítězství a očekávání, ale také zabrousil na stále živé téma jeho budoucnosti v F1.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 10.06. 21:25) Napište svůj názor
Kimi: Nemám pocit, že bych byl pro Ferrari jen "doplňkem"

Kimi: Nemám pocit, že bych byl pro Ferrari jen "doplňkem" | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Kimi, není to tak trochu ironie, že po šesti závodech coby "doplňek" jste lepší než hlavní hvězda týmu? Jak na to pohlížíte?
Kimi Räikkönen:
Ha ha, rozhodně se necítím jako "doplněk". Jsme tým a snažíme se o co nejlepší práci. Přechodné období. Ano, právě teď ho prožíváme, ale pořád můžeme ještě mluvit o začátku sezóny a rozhodně doufáme, že jako tým budeme rozhodně výš...

Ale nemáte pocit, že jste právě teď miláčkem Ferrari?
KR:
Ne! (směje se)

Sebastian Vettel nedávno řekl, že pokud by si mohl vybrat jen jednoho kolegu, byl byste to vy. Ale i on se řadí mezi piloty, kteří nechtějí být druzí. Jak se s tím právě teď vyrovnává?
KR:
Nic se nezměnilo. Oba pracujeme pro tým a odvádíme své maximum - a to je výhodou pro nás oba - především pro něj. Hlavním úkolem pro nás oba je dostat Ferrari tam, kam patří. Ano, sezóna pro nás oba nebyla tak docela ideální, ale doufáme, že v budoucnu můžeme být na špici s oběma vozy, počkejme si a uvidíme, jak dopadneme.

img-responsive

Vettel si Kimiho jako parťáka nemůže vynachválit | foto: Scuderia Ferrari

Ferrari začal tuto sezónu s cílem získat titul. Ale v posledních závodech se vždy něco přihodí, co tuto misi naruší. Jaký je hlavní důvod z pohledu Kimi Räikkönena?
KR:
To zní, jako bychom vůbec nebojovali. Ale znovu opakuji, pereme se a budeme se do posledního okamžiku snažit šampionát vyhrát. Zatím jsme neměli ideální začátek roku - oba jsme odpadli a takové okolnosti průběžnému pořadí neprospívají - ale ujišťujeme, že se nevzdáváme. Pracujeme ze všech sil - a výsledky se dostaví.

Jakou roli hrají problémy se spolehlivostí? Nový motor Ferrari rozhodně nepůsobí "zabijáckým" dojmem...
KR:
Drobné problémy tu byly, stály nás docela dost bodů - ale nebyly to žádné zásadní problémy. Tým se s nimi velice rychle vyrovnal, takže po této stránce jsme v pohodě.

Ferrari chtělo v tomto roce zacelit mezeru za Mercedesem, ale v současné době se zdá, že je samo ohroženo nástupem Red Bullu. Jak se bude Ferrari bránit?
KR:
Jak jsem právě řekl - neměli jsme nejlepší začátek roku, ale jsem si jist, že disponujeme dostatečnou rychlostí a vím, že jsme schopni bojovat o vítězství. A závody chceme vyhrávat! Až tak nás nezajímá, s kým o vítězství bojujeme. V ideálním případě musí Ferrari skončit na prvním a druhém místě. 

Když tak usilovně hovoříte o vítězství, tak musí být pro vás i Ferrari docela zklamáním, že v letošní sezóně jste ještě ani jednou nevyhráli...
KR:
Závody samozřejmě vyhrávat chceme, i když lidé říkají, že jsme v současné době horší než loni. Na to odpovídám: to je nesmysl! Balíček změn je dobrý, týmová spolupráce se zlepšila a oproti loňskému roku jsme udělali velký pokrok. Co asi leckomu nedochází, že se závody promíchaly a ty, ve kterých jsme byli obvykle silní, se posunuly do závěru sezóny a tam, kde jsme měli obtíže, se jelo na začátku. Takže proto to možná vypadá, že jsme nyní horší než v uplynulém ročníku, ale to není celkový obraz.

Pochopitelně pro ty, kteří neznají všechny okolnosti a jdou jenom po číslech výsledků by se mohlo zdát, že jsme se zhoršili. Ale to na nás nemá vůbec žádný vliv. Je to v podstatě nesmysl, jenom hra v médiích. Zlepšili jsme se, ale pravděpodobně ne na takovou úroveň, kterou jsme předpokládali. Ale pracujeme na tom!

img-responsive

Marchionne nebo kdokoli jiný - my o tlaku vyvíjeném na Ferrari a nás víme moc dobře... | foto: Scuderia Ferrari

Jaká je tedy ona skutečná úroveň, o níž usilujete?
KR:
 Chceme být tam, kde by Ferrari mělo být: první a druhé! Být týmem, který každého soupeře porazí.

Prezident Ferrari Sergio Marchionne vyvíjí na tým velký tlak. Je to prospěšné?
KR:
Tým jako Ferrari musí obvykle čelit většímu tlaku než kterýkoli jiný tým, to se nikdy nezmění. Všichni od nás očekávají to nejlepší, to už je obsaženo v našem jméně. A my sami na sebe vyvíjíme tlak, protože nikdo v týmu není rád, když nevyhráváme. Takže v konečném důsledku nezáleží na tom, zda na nás vyvíjí tlak Marchionne nebo někdo jiný. Víme, co chceme dělat a čeho chceme dosáhnout.

Finové jako vy a Valtteri Bottas jsou závislí na principu Sisu (určitý druh stoického rozhodování) - v poslední době se vyjádřil také Nico Rosberg, že princip Sisu provází jeho kariéru...
KR:
Moment! Já ne! Nikdy jsem neřekl, že mám co do činění se Sisu. Pro mě je jenom finské cukroví - a cokoli lidé v mentální oblasti spojují se Sisu, nemám s tím nic společného!

img-responsive

Odejde? Neodejde? Kimi podobné spekulací odmítá komentovat, ať v roce 2015 nebo letos | foto: Scuderia Ferrari

Jen málokterý pilot kolem sebe víří tolik dohadů ohledne své budoucnosti jako vy - teď stejně jako po celá léta předtím. Neunavuje už vás to trochu?
KR:
Už ne, protože už to trvá od druhé sezóny mého působení v F1. Jsou to jen spekulace, které se mě nesmí dotýkat. Já se o ně prostě nestarám, není to moje věc. Nechci komentovat fámy.

Ale určitě jste byl překvapen, že se náhle začalo mluvit o Rosbergovi, že by mohl vyměnit stříbrný Mercedes za rudý Ferrari.
KR:
Jak jsem řekl, nemám potřebu vyjadřovat své stanovisko k nějakým dohadům. Vím, co se děje - a to mi stačí. Vím, že se takové zvěsti budou šířit, ale také vím, že budoucnost ukáže, jak se mnozí lidé mýlili. Já budu mlčet jako hrob! (směje se)

Je F1 pořád tím, co chcete dělat?
KR:
Jinak bych tu nebyl. Pokud nemáte z něčeho radost, je přirozené, že toho necháte, nebo ne?

img-responsive

Räikkönen přivezl v roce 2007 Ferrari zatím poslední titul | foto: Scuderia Ferrari

Máte pocit nevyřízených účtů v F1? Jste zatím poslední mistr světa na Ferrari, takže tu pořád je určitá nedokončená práce...
KR:
Ha ha, pořád tu ještě mám co udělat. Jak jsem právě řekl: Nebyl bych tu, kdybych nechtěl. Kdyby mě nebavilo závodění nebo být součástí Ferrari, odešel bych. Naším cílem je vrátit Ferrari tam, kam patří - to není nevyřízená záležitost, to je mise. Závodění je pořád mou vášní, přestože se F1 od doby, kdy jsem v ní začal, hodně změnila. Každý rok se mi zdá, že je víc a víc hloupá, ale pořád se od ní neumím odtrhnout.

Pojďme tedy zjistit, co se musí stát, aby Kimi Räikkönen mohl nazvat ročník 2016 dobrou sezónou.
KR:
Pokud vyhrajeme, budeme rádi. Pokud ne, tak naše práce pořád nebyla dostatečně dobrá. Chceme vyhrát šampionát, ne pouze jednotlivé závody - to je důvod, proč jsme tady. A to je vše, co chceme.

Kdybyste si mohl vybrat jeden závod ze všech, na kterém byste mohl vyhrát, jaký byste zvolil?
KR:
To je jedno! Nejlepší by bylo vyhrát jich tolik, kolik zvládneme. Nakonec vítězství na jakékoli trati vám vždy přinese stejný počet bodů, takže jsem vůči okruhům řekněme chladný. Ale nejlepší by bylo, kdybychom s výhrami začali už tuto neděli. 

Vytisknout

Diskuze: Räikkonen: F1 je každý rok hloupější, ale...

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 10.06.2016 21:25 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Není vyloučeno, že Buttona vidíme v letošní sezóně F1 naposled

Button ohledně své budoucnosti zatím mlčí. Jak to je s jeho setrváním v F1?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

  6. SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud