Marko: Do Barcelony budeme mít vše vyřešeno. V čem tkví problém Red Bullu?

Petr Hlawiczka, 11. dubna 2017, 15:50 Google+

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko se v rozhovoru pro AMuS vrátil k Velké ceně Číny. S čím měli problémy a v čem se lišili vychvalovaný Max Verstappen a Daniel Ricciardo? Co rakouský tým trápí a kdy bude opět konkurenceschopný?

Počet komentářů:  15 komentářů (Poslední 16.04. 13:06) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo v závodě v Číně

Daniel Ricciardo v závodě v Číně | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Dostali jste opět lekci?
Helmut Marko:
Po tréninkových cvičeních můžeme být spokojeni. Závod naštěstí začínal za mokra. Přáli jsme si, aby pršelo po celou dobu. V závodním režimu jsem totiž rychlejší. Ale stále nám chybí jedna sekunda k dobru.

Proč je Red Bull v závodě lepší?
HM:
S vyšším množstvím paliva v nádrži, a tudíž s vyšší hmotností, se pneumatiky dostávají rychleji a lépe do provozního rámce.

Co je obecně problémem?
HM:
Nemáme dostatek přítlaku. To je nyní prioritou. A samozřejmě nám také schází výkon.

Max Verstappen na dráze opět předvedl pěknou show. Co všechno ještě můžeme od toho kluka očekávat?
HM:
To je ten faktor Verstappen za mokra. Nejúžasnější je ale to, že v prvním kole nejen předjel polovinu pole, ale také že ještě počítal předjížděná auta. Bylo jich přesně devět. Max má neuvěřitelný závodní přehled. K souboji s Vettelem došlo žel s otupělými zbraněmi. Přední pneumatiky to už měly za sebou.

img-responsive

Max předjel v prvním kole 9 aut, všechna si je dokázal spočítat | foto: Red Bull Content Pool

Zadrželi jste při souboji Verstappena s Ricciardem dech?
HM:
Víme, že naši piloti jsou zodpovědní. Proto je spolu necháváme volně závodit. Ricciardo ho mohl předjet. Boxové zídky se už ptal na to, jak získat maximální výkon baterie. Verstappen měl problém, že jej Grosjean obíral o přilnavost přední nápravy. Haas byl pro nás na rovinkách zkrátka příliš rychlý.  Verstappen se na něj nedokázal pořádně dotáhnout.

Proč jste zvolili super-měkké pneumatiky místo měkkých?
HM: Měli jsme strach, že tvrdší pneumatiky za nízkých teplot nezahřejeme. Nejprve jsme doufali, že to s nimi projedeme. Jenže to nešlo. Verstappen je musel vyměnit, protože při souboji s Vettelem sjel brzdovou destičku. Zastávky ostatních nám pak automaticky nabídly prostor k zastávce. U Ricciarda jsme v průběhu neměli s pneumatikami žádný problém.

Proč?
HM:
Protože obě auta byla nastavena odlišně. Max spíše pro déšť, Daniel pro sucho. To vysvětluje dobrou výkonnost jednoho z nich na začátku a toho druhého na konci.

img-responsive

Daniel Ricciardo a Max Verstappen měli v Číně odlišné nastavené monoposty, čímž Marko vysvětluje rozdíly v jejich výkonnosti v různých fázích závodu | foto: Red Bull Content Pool

Jak si máme představit honbu za stažením náskoku v Milton Keynes?
HM:
Světla v Milton Keynes už nezhasínají. Ale potrvá to až do Barcelony, než všechno vyřešíme.

Vidíte problém v konceptu nebo jen ladíte detaily?
HM: Není to obecně v konceptu. Za mokra to funguje. Zkrátka schází spousta detailů, které nám pomohou získat všechno, co potřebujeme. Volíme příliš mnoho kompromisů.

Nevšimli jste si už v zimě, že vám něco chybí?
HM:
Neznali jsme data soupeřů. A také jsme měli určité problémy s korelací. Nechali jsme se v této oblasti ošálit určitými hodnotami.

Přineslo vám v něco vylepšení v Šanghaji?
HM:
Auto se dalo snadněji nastavit, zvětšilo se rozpětí.

Vytisknout

Diskuze: Marko: Do Barcelony budeme mít vše vyřešeno. V čem tkví problém Red Bullu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 16.04.2017 13:06 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 15 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Stoffel Vandoorne s McLarenem v Číně

McLaren je v zatáčkách rychlejší než Williams, tvrdí Vandoorne

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud