O příliš vysokých nákladech v F1 se diskutuje poměrně často. Horner proto nyní přichází se svým návrhem: "Pokud byste chtěli být skutečně extrémní a kontroverzní, zbavte se aerodynamických tunelů."
"Jde o drahou věc k provozování a krmení komponenty a součástmi. Vraťte se zpět k inženýrské vynalézavosti. Dejte všem stejný mikročip pro CFD cluster, a pak to nechte na výkonu mozků v protikladu k výkonu počítačů nebo aerodynamických tunelů," vysvětluje šéf Red Bullu pro Autosport.
"Proč nebýt radikální? Proč nepřimět všechny k tomu, aby používali stejné procesy? Pokud bych byl Berniem [Ecclestonem] nebo Jeanem [Todtem], pak by šlo o směr, na který bych se podíval," doporučuje Horner vedení Formule 1.
Red Bull přitom patří mezi týmy, které mají vlastní aerodynamický tunel a jsou v oblasti aerodynamiky na špici. Přesto je připraven obětovat své zařízení ve prospěch Formule 1: "Nebylo by to pro nás pohodlné, pokud bychom ale skutečně věřili, že jde o správnou věc, pak bychom jej obchodně pronajali pro jiné využití."
"Šlo by o byznys, jak ukázal Sauber - podporují svou F1 stáj tím, že svůj aerodynamický tunel zpřístupňují třetím stranám. Vždy se najdou způsoby. Frank [Williams] má dva aerodynamické tunely, jeho tým přitom využívá pouze jeden," pokračuje Horner.
Provozování aerodynamických tunelů a testování v nich je velmi drahé,
Christian Horner je pro jejich zákaz (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Podle něj by takové omezení bylo efektivnější než snahy o kontrolování nákladů a rozpočtové stropy, protože bohatší týmy by si vždy našly své cesty, jak peníze navíc utratit: "Nemůžete diktovat, kolik má mít tým peněz a za co si zvolí, že je utratí."
"Prostřednictvím pravidel ale můžete dosáhnout klesající návratnosti. Takže ano - můžete mít krásný motorhome a hezkou boxovou zídku, továrnu a zbytek věcí - a platit svým pilotům celé jmění. Ale pokud pravidla budou taková, pak tím výhodu nezískáte," dodává šéf Red Bullu.