DISKUZE K ČLÁNKU Red Bull přichází s revolučním návrhem: Zbavme se aerodynamických tunelů

Šéf Red Bullu Christian Horner přišel s nápadem na to, jak ve Formuli 1 ušetřit peníze - zakázat využívání aerodynamických tunelů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Red Bull přichází s revolučním návrhem: Zbavme se aerodynamických tunelů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 11.03.2015 18:34 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000190 (Hlasovalo 11 lidí) 11.03.2015 15:16
Věř tomu, že rb má tunel mimochodem píše se to… »
» Pepan (Hlasovalo 11 lidí) 11.03.2015 18:34
Zakázalo se testování, zakáží se aerodynamické… »
» uzivatel000190 (Hlasovalo 8 lidí) 11.03.2015 14:50
Souhlas Tohle má logiku a asi by to hodně… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Zakázalo se testování, zakáží se aerodynamické tunely, které jsou náhradou testování, Je to zajímavý vývoj královny motorsportu.

    + 11 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • ...

    178.23.219.XXX
    úspory Nejlepší je investovat šílený peníze za aerotunel a pak ho nepoužívat... 20

    + 8 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ono sa mi zdá,... ...že Christián mal teplotu a podľa rečí blúznil, alebo tomu absolutne nerozumie. To čo navrhuje by bol chaos a nie riešenie, lebo CDF metódu nie je ako overiť, len v tunely, aby sa dali urobiť korelácie a hodnoty metódy konvergovali hodnotám nameraným na znemšených modeloch 2:3 a navrhovali sa prvky balíku pre ten ktorý závod tak, ako si to vyžaduje postupnosť tejto práce od návrhu metódou CDF, výroby modelu v mierke 2:3, overenie v tuneli, až po výrobu skutočných dielov, ktoré odpovedajú požiadavkám tej ktorej trate, ktoré sa nielen overia v tréningoch, ale aj nastavia a urobia sa korelácie, aby skutočným komponentom odpovedali tie s tunela v mierke 2.3, lebo testov je málo. 11 Ak sa to takto zaviedlo, a zrušili sa testy, ktoré ostali len predsezónne, sezónne a koncoročné v objeme ako je to zakotvené v predpisoch, tak to inak ani nejde, lebo by to bola hovadina a to čo navrhol Christián, je totálna hlúposť. Oni ak majú hodiny vo svojom tunely navyše, môžu ich komerčne ponúkať iným tímom a na tom zarábať. 01 Nik predsa nepovedal, že každý tím musí mať svoj tunel a menšie tímy, ako napr. Manor, bude využivať aerotunel McLarenu, iné využívajú svoj ako napr. Ferrari a niektoré tiež aerotunele Toyoty. Je to na každom , aby sa v rámci stanoveného rozpočtu zmestil do balíku, ktorého strop určí FIA, ale nie tak triviálne ako to navrhol Christián. Aj práca v tuneli musí byť produktívna, preto musí byť vysoko organizovaná a kreatívna tak, aby za čo najkradšiu dobu dobre otestovali to, čo potrebujú. Ak sa tam budú flákať a zabíjať čas, tak prešustrujú aj gate. A to je podstatná myšlienka každej činnosti v F1, že treba si všetko najprv pekne naplánovať a potom systematicky pracovať a nie tliachať nezmysly, Christián. 02 Ja nie som vedúci tímu, ale podobnú hlúposť by som v živote nevyslovil.

    + 10 / − 16

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    Souhlas Naprostý souhlas. K čemu je výhoda tunelu dobrá když jí používá i soupeř ? A ještě více na tom vydělají malé týmy, které nemají na drahé tunely a tím ztráceli na konkurence-schopnosti
    Za mě 01 01 01

    + 7 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      176.74.128.XXX
      Ako zarobili malé týmy na zákaze testovania?

      + 4 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • mi88ki

        mi88ki

        165.72.200.XXX
        To je sand jasné.
        Když si mohou dovolit drahé tunely jen bohaté týmy, zatímco ty malé mají jen omezené možnosti resp. rozpočty, tak nebudou tolik ztrácet díky vývoji bohatých týmu prostřednictvím aero tunelů. Např. tým HRT snad nepoužíval tunely vůbec a jak dopadnul ?

        Osobně bych byl pro, aby se prvního pátečního tréninku mohli účastnit jen nezávodní jezdci a mohli být používany nástroje povolené během testů, což by snad nahradilo testování v tunelech a zároveň by to umožnilo nováčkův ošahat si formule a být tak připraveni pro případné závodění v budoucnu. Náklady by se takto nějak zásadně nezvedly a prostor pro vývoj a testování by tu byl. A výměna závodní sedečky snad není neřešitelný důvod.

        + 5 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • cheytac

          cheytac

          85.119.90.XXX
          "A výměna závodní sedačky snad není neřešitelný důvod." - právníci Sauberu by nesouhlasili18

          + 5 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • anonym

          176.74.128.XXX
          To sa argumentovalo i vtedy. I malé týmy dnes areotunel používajú, po jeho zákaze budú musieť investovať do CFD simulácii,lebo to bude jediný spôsob vývoja,budú musieť zhánať inžinierov,ktorý nepôjdu len tak do niakeho týmu, budú musieť budovať simulátory. Ferrari investovalo cez 100 miliónov dolárov do simulátoru a to nieje konečná čiastka,lebo program sa neustále vyvíja, teraz prepracovávajú simulátor na ten čo sa v ňom dá presne simulovať i motor za reálnej prevádzky,podla infa to bude stáť ďalších 100 miliónov euro.

          + 1 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • 1001

    212.96.161.XXX
    No nevim, skrtnout jen tak deseti a sta milionove investice je opravdu setrni. Me to prijde jako plytvani.

    "Nebylo by to pro nás pohodlné, pokud bychom ale skutečně věřili, že jde o správnou věc, pak bychom jej obchodně pronajali pro jiné využití."
    Rekl nekdo Hornerovy, ze ten tunel muze pronajimat uz ted?

    Takove ferrari a rekl bych i mclaren, sve tunely vyuzivaji i pri vyvoji komercnich vozu a ne jen pro F1.

    Co formule potrebuje, jsou stabilni pravidla na nekolik let.

    + 9 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • pidro

    88.100.206.XXX
    Šel bych ještě dále.Nařídit aby jediným povoleným tvarem vozu byl pravidelný kvádr,bez křídel a spoilerů.07

    + 10 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000190

      uzivatel000190

      109.81.210.XXX
      No asi jsi to nepochopil - tunel nemá vliv na složitost, naopak by se pravidla mohla klidně více uvolnit.

      + 6 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • pidro

        88.100.206.XXX
        Když něco nemusím vyvíjet,tak ušetřím.To zkus pochopit ty.

        + 4 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          194.228.208.XXX
          Právě že praxe ukazuje něco jiného... Jasně tvůj příklad s kvádrem je úsměvný... Ale v praxi již zakázali spoustu věcí a k šetření to nevedlo... Naopak se utrácelo ještě víc ve snaze, najít něco tam, kde třeba ani moc prostoru není...

          + 6 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Mr.B

    188.92.14.XXX
    Velké týmy ty peníze stejně utratí někde jinde. Velké týmy ty peníze stejně utratí někde jinde, ať to stojí, co to stojí.

    + 8 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000190

      uzivatel000190

      109.81.210.XXX
      Čtete ten článek vůbec? Ano můžou utrácet dál za ptákoviny, ale to jim nepřinese takovou výhodu jako super moderní a drahej tunel, takže to dává dost dobrou šanci i menším týmům s nima soupeřit.

      + 7 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • JOCHEN RINDT

        JOCHEN RINDT

        88.102.230.XXX
        Super,jestli se dožiju tak za pár let tady budo závodit opět žebřiňáky.

        + 2 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Mr.B

        90.176.164.XXX
        Článek čtu velmi pozorně. Jenom se šéfem RBR nesouhlasím, protože historie ukázala něco jiného. Když bylo omezeno testování na trati, týmy se přesunuly do areotunelů, když byla omezena práce v aerotunelech, týmy se zaměřily na CFD, když zakážou aerotunely úplně a omezí CFD, týmy si najdou zase něco jiného.

        + 8 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    109.81.210.XXX
    Souhlas Tohle má logiku a asi by to hodně ušetřilo.

    + 8 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonymouse

      82.119.113.XXX
      Čo by to ušetrilo? Náhradné aerodynamické testy niekde na okruhu? Keď to RB nemá (alebo s tým nevie pracovať), neznamená to, že by sa to malo zakázať ...

      + 3 / − 15

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mitsubiš

        109.81.245.XXX
        Ušetřilo by to peníze. Čteš tam někde, že by to Horner chtěl nahradit testy na okruhu? Nebo si myslíš, že na to RB nemá nebo s aerodynamikou neumí pracovat? Anonymové jsou vážně idioti.

        + 12 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama