"Sledovanost F1 v TV prudce klesá, zatímco show je na dráze výjimečná, stále je ale co zlepšovat. Sport se musí dostat k mladším fanouškům nejen prostřednictvím televize, ale hlavně prostřednictvím Internetu a sociálních médií," tvrdí Lopez.
Ecclestone přitom v závěru loňského roku řekl, že F1 nepotřebuje sociální sítě ani mladé fanoušky, kteří nemají na to, aby si kupovali hodinky značky Rolex či ukládali peníze v bance UBS - což jsou významní sponzoři F1
"F1 navíc nemá žádné skutečné marketingové oddělení, takže se nevyužívá významný potenciál existujících obchodních příležitostí," pokračuje Lopez, který také vlastní investiční společnost Genii Capital. F1 přitom považuje za jedinou "aktivitu nabízející globální platformu, která může přilákat světové společnosti. Přesto v ní existuje určitý druh překážek."
Gerard Lopez lituje promarněných obchodních příležitostí Formule 1
v důsledku zastaralého vedení (foto: circuitoftheamericas.com)
Proto se majitel Lotusu táže: "Proč tito potenciální sponzoři po tom nikdy neskočí, když se nebojí částek, které jsou v F1 požadovány? Co je drží zpět? Je to kvůli archaickému managementu a organizaci?
Zatímco se týmům každý rok přerozdělí kolem 900 milionů dolarů, systém dále dává příliš mnoho těm bohatým a příliš málo těm, kteří toho moc nemají. Rozdíl se neustále zvětšuje, což zároveň poskvrňuje celkový image F1.
Potenciální sponzoři jsou proto raději ostražití, pokud jde o investice do sportu. To vše by mohlo být docela snadno vyřešeno, ale nikdo z ostatních týmů žel nesdílí stejnou vizi či program," dodává Lopez pro Auto Hebdo.