Studie společnosti Brand Finance zkoumala sílu světových značek. Ještě loni si i před neúspěchy v F1 udržela pozici nejsilnějšího hráče na světovém trhu. Letos je však překonalo Lego vyrábějící známé dětské stavebnice.
"Ferrari se od Schumacherovy éry propadalo, ale nyní to bylo markantní, protože se týmu F1 nedařilo. Také skončili s limity produkovaných cestovních automobilů a lidé už je nevnímají jako tak exkluzivní," uvedl Robert Haigh podle britského Daily Telegraph.
To vše mělo za následek že se nejsilnější světovou značkou stala dánská společnost Lego. Apple si udržel pozici nejcennější značky. "Lego byl překvapivým vítězem. Hodně k tomu přispěl úspěch filmu Lego, ale jejich silou zůstává fakt, že zajímá lidi nehledě na pohlaví či věk. Děti si s ním rádi hrají a rodičové se na ně dívají s nostalgií," komentuje úspěch Lega Haigh.
V žebříčku naopak nahoru vystoupal Red Bull. Brand Finance měřilo sílu na základě schopnosti značky ovlivnit výkonnost podniku na základě marketingových investic a přízně, kterou si značka vybudovala u zákazníků a zaměstnanců.
Rok 2014 | Rok 2015 |
Ferrari | LEGO |
PwC | PwC |
McKinsey | Red Bull |
McKinsey | |
Unilever | Unilever |