Bývalý šéf aerodynamiky Red Bullu a blízký spolupracovník Adriana Neweyho začal pro McLaren pracovat již v září. Tým si od jeho návratu slibuje zlepšení aerodynamické výkonnosti, ve které již pár let zaostávají.
U letošního vozu MP4-29 toho již napravit moc nestihl - stáj z Wokingu si pouze vyzkoušela novou filozofii na přepracovaném předním křídle, které ale do závodů nenasadila. Na příští monopost MP4-30, který již prošel nárazovými testy, ale bude mít mnohem větší vliv.
"Rozhodně je klíčovou posilou. Celé oddělení aerodynamiky bylo restrukturalizováno s tím, že jsem o jeho příchodu věděl. V mysli jsme Prodromoua považovali za tu třešničku na dortu. V boxové uličce má velmi slavné jméno," uvádí Boullier pro Autosport. Restrukturalizace kromě příchodu nových lidí zahrnovala také propuštění některých stálic, jako byl např. dosavadní šéf aerodynamiky Doug McKiernan.
"Přinesl spoustu čerstvého vzduchu a mimořádné vůdcovství v aerodynamických a technických odděleních. Všichni byli na svých místech, čekali jsme jen, až usedne mistr. Nyní všichni společně zapadli a my máme silnou skupinu vedenou Peterem. Je tou poslední částí skládanky," pokračuje závodní ředitel McLarenu.
Za McLaren budou příští rok závodit Alonso s Buttonem, technický tým posílí
další zkušení inženýři (foto: McLaren)
Další posily na cestě, McLaren chce být ve všem nejlepší
Tým však zcela kompletní ještě není, podle Boulliera čeká na další personální posily: "Chci dát znovu dohromady velmi silný tým, aby vše do sebe zapadalo. Pak budeme mít pro McLaren silné základy pro příštích 10 let. Proto se k tám přidají někteří další velmi zkušení lidé, ale také i mladí, kteří byli vychovávání ve stínu velkých jmen.
Příští rok to vše bude o jemném doladění a zjištění toho, abychom se drželi disciplíny nového způsobu práce. Když se podíváte na trend, tak se nyní nacházíme ve spirále na cestě vzhůru, nikoliv dolů. To, co máme, podává lepší výsledky než ostatní, proto příští rok očekávám velké zisky," poodhaluje Boullier.
"Každá společnost na světě si přivykne na určitý způsob práce, obzvlášť v závodění. Musí se neustále sami sebe ptát: 'Co máme dělat?' Někdy potřebují říct, že to, co dělají, nestačí. Největší chybou v závodění je, když si začnete věřit, že děláte to nejlepší a nehodnotíte to, co dělají ostatní. Musíme zůstat neustále ve všem na špici. Abychom totiž vyhrávali a dominovali, tak musíme být ve všem nejlepší," dodává závodní ředitel McLarenu.