Švýcar naposledy v F1 závodil v roce 2011 v juniorském týmu Red Bullu - v Toro Rosso, pro které tehdy získal 15 mistrovských bodů a v šampionátu obsadil 15. příčku. Pak se vedení rozhodlo vyměnit oba piloty - kromě něj i týmového kolegu i Jaimeho Alguersuariho, po nich dostali šanci Daniel Ricciardo a Jean-Eric Vergne.
Podle odborného poradce Helmuta Marka nedosahovali Alguersuari ani Buemi kalibru vítězných jezdců, druhého jmenovaného si ale nechali "pro případ, že by se něco stalo. Má zkušenosti a může odvést dobrou práci na simulátoru. Třetí pilot není žádný titul. Je součástí rodiny Red Bullu, všechny zná a my známe jej. Kolem zas tolik takových pilotů není."
Ve prospěch Buemiho tehdy svědčilo také větší množství zkušeností se simulátorem. 26letý pilot letos společně s týmovým kolegou Anthonym Davidsonem a Toyotou ovládli vytrvalostní sérii FIA WEC, kromě toho si také zazávodil nové elektrické Formuli E.
Příští rok u Red Bullu zůstane v kontaktu s F1 a v případě, že by se Kvjatovi, jenž u týmu nahrazuje Sebastiana Vettela odcházejícího k Ferrari, či Ricciardovi něco stalo, pak by mohl nastoupit i do velké ceny.
Sébastien Buemi s vozem Toro Rosso STR6 v Suzuce (foto: Scuderia Toro Rosso)
"Nikdy svému týmovému kolegovi nepřejete nic špatného. Pravdou je, že si práci na simulátoru užívám. Proto jsem znovu podepsal na další dva roky," prozrazuje pro Blick Švýcar, který se kromě plnění povinností hlavního testovacího jezdce Red Bullu bude moci i nadále účastnit závodění v jiných sériích motorsportu mimo F1.