Již dříve jsme Vás informovali, že týmy jednaly o změně pravidel týkajících se zmrazení motoru a většina hlasovala pro tuto změnu. Proti se postavil Mercedes, respektive jeho šéf Toto Wolff, kterému se zveřejnění informací z jednání příliš nelíbilo. Nicméně bez souhlasu Mercedesu a jejich dodavatelských týmů by daná změna nemohla být odsouhlasena.
Christian Horner nyní prozradil, že u Stříbrných šípů změnili názor. "V Singapuru jsme neanonymně hlasovali a souhlasili a myslím, že najednou Mercedes změnil názor," reaguje Horner na slova šéfa Mercedesu.
S tím však Wolff nesouhlasí. Své stanovisko prý sdělili už během jednání Strategické skupiny a dodal, že názor nezmění. "Není to kvůli naší dominanci, ale kvůli tomu, že F1 potřebuje stabilitu. Bylo by lehké vše blokovat z naší pozice síly, ale máme jiný přístup. Existují pravidla a nemůžeme dělat unáhlená rozhodnutí, které by vedly k destabilizaci. Jsem přesvědčen, že nemůžete změnit v říjnu pravidla jen kvůli tomu, že vám nevyhovují," uvedl.
Argumentuje především tím, že by vývoj motoru během sezóny zvýšil finanční náklady a pustil se do Marca Mattiacciho, šéfa Ferrari, který se nechal slyšet, že by tato změna nestála týmy o moc víc, než utrácejí nyní.
"Pokud uděláte novou verzi motoru na konci června či začátkem července, celý proces vývoje motoru je za ten rok dvojnásobný. Nevím, jak dělá Ferrari své kalkulace, ale možná bychom jim měli dát kalkulačku. Není možné, aby to nestálo více," oponuje Wolff.
U Mercedesu podle Hornera otočili, nyní jsou proti rozmrazení vývoje motorů v F1
(foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Dodáváme motory třem týmům plus našemu vlastnímu a musíme jim poskytnout stejnou pohonnou jednotku. Jiné je to pro Hondu, která má jeden tým a Ferrari, které má dva. I když ještě není jasné, co se příští rok stane. Jsme také v jiné situaci než je Renault. Celá věc půjde před komisi a myslím, že je pochopitelné, že se tři měsíce před začátkem nové sezóny nemůžeme shodnout," trvá na svém Wolff.
Podle něj už nyní může každý změnit polovinu věcí na svém motoru a jejich výhodou navíc není pouze pohonná jednotka, ale také dobré šasi. "Najednou jsme ti špatní, protože se chceme držet pravidel, ale to je cena, kterou musíme zaplatit za náš úspěch," komentuje situaci Rakušan.