Vettel v Austinu nasadí nový motor a vynechá kvalifikaci: "Pravidla jsou naprosto stupidní"

Petr Hlawiczka, 13. října 2014, 06:50 Google+

Sebastian Vettel po horší výkonnosti Red Bullu získal v Soči pouze 4 body. A protože v příštím závodě v Austinu hodlá nasadit novou pohonnou jednotku, nebude to zřejmě o moc lepší - dokonce se kvůli tomu nehodlá ani zúčastnit kvalifikace. V rozhovoru pro Auto Motor und Sport pro pravidla týkající se pohonných jednotek označuje za "naprosto stupidní."

Počet komentářů:  43 komentářů (Poslední 16.10. 13:52) Napište svůj názor
Vettel, Sebastian

Vettel, Sebastian | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Proč byla Velká cena Ruska tak nudná?
Sebastian Vettel: Pneumatiky byly trvanlivé, proto nedošlo k vytvoření normálního chaosu. Všichni museli také šetřit palivem - někteří více, někteří méně. Rozvržení okruh i přes dvě DRS zóny předjíždění neusnadňuje. Poslední zatáčka na cílové rovince je sice dost pomalá, ale ta za ní je docela rychlá. Proto je těžké se udržet za pilotem před vámi.

Druhá DRS zóna by byla o něco lepší, ale těsně před brzdným bodem se nachází levotočivá zatáčka. Pilot vpředu tam svou stopu proto snadno ubrání. Pokud nejste před ním na vnitřní straně ještě před brzdným bodem, pak nepředjedete. Na rovinkách také nebyly velké rozdíly. Vozy tam byly víceméně stejně rychlé.

V prvních kolech to šlo.
SV: Start byl super. V první zatáčce se pár kolegů rozhodlo jet rovně, já jsem si ale pomyslel, že bude lepší, když zůstanu na dráze. To taky fungovalo. Pak jsem v zatáčce č. 3 bojoval s Danielem [Ricciardem], a protože se zkoušel bránit, oba jsme ztratili. Přišli jsme o dvě pozice ve prospěch Magnussena a Kvjata.

Proto jsem musel v prvních kolech udělat alespoň něco jinak, jinak by to byla opravdu nuda. Poté jsme jezdili tak trochu v zemi nikoho. Naše strategie setrvat na dráze déle nefungovala. Měli jsme stavět dříve.

vettel - ricciardo
Sebastian Vettel během Velké ceny Ruska probržďuje před svým
týmovým kolegou Danielem Ricciardem (foto: Red Bull Racing)

Ricciardo raději zastavil dříve kvůli puchýři na pneumatice. Měl jsi v závodě opět smůlu?
SV: Ve skutečnosti to někdy není tak špatné, jak to vypadá z výsledků. Letos jsme ale moc štěstí neměli. Některé věci se při ohlédnutí se zpět venku těžko vysvětlují. Musíte se na ně blíže podívat, abyste pochopili pozadí.

Ricciardo v jednu chvíli do rádia řekl, že by mohl jezdit rychleji než ty. Dostala se ta zpráva i k tobě?
SV: Ano. Jednou jsem byl mimo trať, brzy jsem se ale znovu chytil a pak jsem mu ujel.

Ztráta se po zastávce v boxech a přechodu na tvrdší pneumatiky už nedala dohnat?
SV: Musel jsem stáhnout ztrátu ze 7,5 na 4 sekundy. Získával jsem tu desetinu, tam tři desetiny, ale mezitím jsem ale opět nějakou desetinu ztratil. Abych se dotáhl na Daniela, musel bych jezdit o půl sekundy na kolo rychleji. To tentokrát nešlo.

Red Bull se v posledních dvou závodech pral s nastavením. Co se děje?
SV: Víme, že na rovinkách nepatříme mezi hvězdy. Ale v Suzuce a tady jsme se trápili i v zatáčkách. Proto jsme neměli žádnou šanci dohnat to, co ztrácíme na rovinkách. I samotné williamsy, které mají méně přítlaku, projížděly zatáčkami rychleji.

redbull
Red Bull bývá slabší na rovinkách, v Suzuce i v Soči byl ale
pomalejší i v zatáčkách (foto: Red Bull Racing)

Poradce týmu Marko si stěžoval, že technici u simulátoru jsou zamilovaní a někdy doma nechávají díly, které můžete potřebovat na místě.
SV: Chápu, jak to Helmut myslí, a jeho výroky možná také nejsou překroucené. Ale v Soči by nám křídlo s nižším přítlakem vůbec nic nepřineslo. Šlo o úrovně z Monzy. To bychom taky vypadali celkem hloupě.

V Austinu budeš kvalifikaci jen přihlížet, protože nasadíš šestý motor a budeš startovat z boxů. Jak moc je to frustrující?
SV: Předpokladem je, že tam k tomu budeme mít potřebné díly. Austin by měl být ještě daleko. Pravidla jsou přirozeně naprosto stupidní. Lidé si zapnout televizi a uvidí jednoho jezdce, jak jen tak postává kolem a nemá co dělat.

K čemu to je? Na druhou stranu to v kvalifikaci nemá smysl jezdit, když do závodu musíte stejně startovat z boxové uličky. Máte nějaké tipy na to, jak bych mohl strávit sobotní odpoledne v Austinu?

Vytisknout

Diskuze: Vettel v Austinu nasadí nový motor a vynechá kvalifikaci: "Pravidla jsou naprosto stupidní"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 43, poslední 16.10.2014 13:52 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 43 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

Lance Stroll se svou nehodou postaral o napjatou situaci před GP Brazílie

Alibismus FIA nebo snaha něco zakrýt? Vysvětlení podivného jednání kolem kvalifikační nehody Strolla

Piastrimu se příliš nedařilo, Alonso svůj vůz uvedl do stavu nepojízdného (ilustrační foto)

„Červená“ kvalifikace pohromou pro Hamiltona a Red Bull, za Norrisem se prosadili méně obvyklí piloti

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Williams

Massu rozčílila volba tvrdých pneumatik pro Brazílii: "Zcela nepřijatelné,…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

  2. "Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud