Proč týmy loni zamítly myšlenku uzavřených kokpitů v F1?

Petr Hlawiczka, 8. října 2014, 06:20 Google+

Po několika nehodách se loni hovořilo o zvýšení bezpečnosti prostřednictvím zavedení uzavřených kokpitů ve Formuli 1. Proč tento krok špičkové stáje zamítly?

Počet komentářů:  21 komentářů (Poslední 08.10. 18:26) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Podle šéfa výkonnosti Williamsu Roba Smedleyho by s jejich zavedením během krátkého časového období z technického hlediska nebyl problém. Týmům se tento nápad ale nezamlouval kvůli tomu, že by podle nich vozy šokovaly otřesným vzhledem.

Po Bianchiho nehodě minulou neděli v Suzuce se o uzavřených kokpitech znovu začalo hovořit. FIA loni přemýšlela také o zavedení ochranného oblouku před pilotem. Kvůli nákladné práci na vývoj uzavřených kokpitů však požadovala podporu týmů.

Schůzky se tehdy účastnili vůdčí osobnosti F1 - Bernie Ecclestone, šéf Red Bullu Christian Horner, šéf McLarenu Martin Whitmarsh a šéf Mercedesu Ross Brawn však byli proti. Uznávali sice bezpečnostní přínosy dodatečného ochranného oblouku kolem jezdce, esteticky však podle nich do F1 nezapadal.

Horner podle Autosportu prohlásil, že by vozy "šokovaly" špatným vzhledem, podle Whitmarshe by "šokovaly svou ohyzdností." Požadovaly zachování F1 jako závodní kategorie s otevřenými kokpity a ochranné oblouky podle nich zkrátka nebyly cestou, kterou by se měly vydat. V zápisu ze schůzky stojí: "Shodli jsme se na tom, že v projektu nebudeme pokračovat."

havarie
Uzavřené kokpity či další ochranné oblouky v přední straně kokpitu by zvýšily bezpečnost, podle týmů se však do F1 nehodí (foto: Scuderia Ferrari)

Vzhledem k Bianchiho nehodě ale není jisté, nakolik by mu takové ochranný oblouk pomohl. Jeho formule vlítla pod záď traktoru, který odklízel Sauber Adriana Sutila, jenž ve stejném místě havaroval o kolo dříve. Horní část Julesovy Marussie zůstala zcela zdemolována.

Mladý Francouz, kterého mělo v hledáčku Ferrari, zůstává v nemocnici. Podle poslední zprávy utrpěl difuzní axonální poranění mozku (tj. poranění a přerušení axonů v bílé hmotě hemisfér a mozkového kmene) - více zde.

Vytisknout

Diskuze: Proč týmy loni zamítly myšlenku uzavřených kokpitů v F1?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 08.10.2014 18:26 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 21 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pirelli

Paddock Line: Znepokojivé otazníky

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud