Proč týmy loni zamítly myšlenku uzavřených kokpitů v F1?

Petr Hlawiczka, 8. října 2014, 06:20 Google+

Po několika nehodách se loni hovořilo o zvýšení bezpečnosti prostřednictvím zavedení uzavřených kokpitů ve Formuli 1. Proč tento krok špičkové stáje zamítly?

Počet komentářů:  21 komentářů (Poslední 08.10. 18:26) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Podle šéfa výkonnosti Williamsu Roba Smedleyho by s jejich zavedením během krátkého časového období z technického hlediska nebyl problém. Týmům se tento nápad ale nezamlouval kvůli tomu, že by podle nich vozy šokovaly otřesným vzhledem.

Po Bianchiho nehodě minulou neděli v Suzuce se o uzavřených kokpitech znovu začalo hovořit. FIA loni přemýšlela také o zavedení ochranného oblouku před pilotem. Kvůli nákladné práci na vývoj uzavřených kokpitů však požadovala podporu týmů.

Schůzky se tehdy účastnili vůdčí osobnosti F1 - Bernie Ecclestone, šéf Red Bullu Christian Horner, šéf McLarenu Martin Whitmarsh a šéf Mercedesu Ross Brawn však byli proti. Uznávali sice bezpečnostní přínosy dodatečného ochranného oblouku kolem jezdce, esteticky však podle nich do F1 nezapadal.

Horner podle Autosportu prohlásil, že by vozy "šokovaly" špatným vzhledem, podle Whitmarshe by "šokovaly svou ohyzdností." Požadovaly zachování F1 jako závodní kategorie s otevřenými kokpity a ochranné oblouky podle nich zkrátka nebyly cestou, kterou by se měly vydat. V zápisu ze schůzky stojí: "Shodli jsme se na tom, že v projektu nebudeme pokračovat."

havarie
Uzavřené kokpity či další ochranné oblouky v přední straně kokpitu by zvýšily bezpečnost, podle týmů se však do F1 nehodí (foto: Scuderia Ferrari)

Vzhledem k Bianchiho nehodě ale není jisté, nakolik by mu takové ochranný oblouk pomohl. Jeho formule vlítla pod záď traktoru, který odklízel Sauber Adriana Sutila, jenž ve stejném místě havaroval o kolo dříve. Horní část Julesovy Marussie zůstala zcela zdemolována.

Mladý Francouz, kterého mělo v hledáčku Ferrari, zůstává v nemocnici. Podle poslední zprávy utrpěl difuzní axonální poranění mozku (tj. poranění a přerušení axonů v bílé hmotě hemisfér a mozkového kmene) - více zde.

Vytisknout

Diskuze: Proč týmy loni zamítly myšlenku uzavřených kokpitů v F1?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 08.10.2014 18:26 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 21 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pirelli

Paddock Line: Znepokojivé otazníky

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud