DISKUZE K ČLÁNKU Proč týmy loni zamítly myšlenku uzavřených kokpitů v F1?

Po několika nehodách se loni hovořilo o zvýšení bezpečnosti prostřednictvím zavedení uzavřených kokpitů ve Formuli 1. Proč tento krok špičkové stáje zamítly?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč týmy loni zamítly myšlenku uzavřených kokpitů v F1?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 08.10.2014 18:26 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Hr3bec (Hlasovalo 21 lidí) 08.10.2014 08:24
Hlavně podle všeho zůstala přilba v pořádku a… »
» Pepan (Hlasovalo 12 lidí) 08.10.2014 08:56
Napadlo mě, že pokud by ta formule byla uzavřená,… »
» odin (Hlasovalo 11 lidí) 08.10.2014 18:26
Uzavřené kokpity Každý, kdo jen na chvíli… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • odin

    odin

    77.240.96.XXX
    Uzavřené kokpity Každý, kdo jen na chvíli přemýšlí o uzavřeném kokpitu, jako řešení bezpečnosti po nedělní nehodě, ať hned zapomene. Uzavřený kokpit by v případě nehody Julese nijak nepomohl. Možná by ještě uškodil. Sklo, nebo polykarbonát, či cokoliv jiného z čeho by byl zhotoven průzor, klidně mohl Bianchiho podříznout.
    Nevymýšlejme nesmysly. motosport bude vždy nebezpečný a fakt, že dlouho nikdo z pilotů nezemřel, ještě neznamená, že se to nemůže shodou nejbizarnějších okolností, stát. On totiž jakýkoliv takzvaný bezpečnostní prvek, může v jisté situaci působit, jako prvek rizikový.
    Držím palce, ať se Jules uzdraví.21

    + 11 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • ppp

    217.170.97.XXX
    bezpečí Je pravda že u některých nehod by to mohlo pomoct třeba Ayrton Senna 1994. Ale u té Bianchio nehody by byl k ničemu. S uzavřeným kokpitem by to nebyla formule. Jezdci moc dobře vjedí jaké nebezpečí podstupují. Když mají takové nápady tak se nedivým že ztrácí sledovanost. Taky bych dal erbegy a a kameru aby vyděli za sebe tempomat automatickou převodovku a ještě bych dal kdo dál dojede na 1l benzínu.18 18 18

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Rostislav M.

    Rostislav M.

    109.107.201.XXX
    uzavřený kokpit Věřím, že technicky by to šlo vyřešit, ale byl by to přínos bezpečnostní? Jak by pilot po nehodě vystupoval? Měl by katapult jak ve stíhačce? Chápejte...náraz do bariéry, sekne se otvírání, zkrat v elekrtronice a co pak?
    Ano, jeden by napsal, že píšu scénáře "co kdyby" ale co jiného byla Bianchiho nehoda? Byla to jedna z těch nešťastných náhod kdy prostě vyletěl v zatáčce kdy zrovna bylo uklízeno jiné auto a tak škaredě vletěl pod traktor. Ovšem....žluté vlajky byly? Byly...tedy měl jet opatrně a dle možností auta. Chybu ale udělá každý...
    Osobně si myslím, že každý pilot Formule 1 musí být i dnes, při dnešní bezpečnosti, že v každém závodě může být velmi ošklivě zraněn či i zemřít.

    + 5 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    80.87.214.XXX
    Sú to somariny o tom vôbec rozmýšľať,.. ...lebo v Singapúre by v uzavretom kokpite piloti neprežili aj pri bežnej klimatiyácii, ktorá by jednoducho nestíhala a ak by tam dali účinnú a drahú klimatizáciu, tak to auto nie len že bude precpaté, ale sa o to zvýšia aj náklady a monopost F1, ktorý bude drahší ako bojová stíhačka. 02

    + 7 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Prokop S.

    Prokop S.

    89.102.95.XXX
    únik z vozu zavedou uzavřené kokpity.. někdo se nestihne dostat z auta a uhoří.. pak přijde génius, který zavelí "zaveďme otevřené kokpity" a tak dokola..

    + 8 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jaypon

    146.102.128.XXX
    Některé spidery a kabriolety mají vystřelovací oblouky pro ochranu cestujících při převrácení vozu - něco podobného by se jistě dalo aplikovat na F1...

    + 0 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      82.119.113.XXX
      akože, bál by som sa priblížiť k zdemolovanému monopostu, kde by tie oblúky neboli vystrelené ...

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • mida

      88.101.0.XXX
      Oni nepotřebují ochranné oblouky při převrácení - na to jsou současné oblouky dostačující. Oni potřebují ochranu před tělesem, které proniká do prostoru hlavy jezdce.

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • rock

    37.188.130.XXX
    kokpity Z hlediska bezpečnosti i vzhledu je mi to jedno.

    Ale když vidím, jak týmy vyhazují milióny za milimetrové úpravy různých nesmyslných klapek na autech, které mají takové příšerné anachronismy a z hlediska aerodynamiky neuvěřitelné kiksy jako jsou odkrytá kola nebo otevřený kokpit, tak nevím, jestli se mám smát nebo brečet...

    + 3 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • zipp

    zipp

    81.19.3.XXX
    Ti kdo říkají, že by uzavřený kokpity vypadaly ošklivě či ohavně, viděli třeba tento koncept?

    https://lh4.googleusercontent.com/-H-fedHa_vNk/VDQfTyGrGoI/AAAAAAADnYs/iNKMUyLf12k/w972-h592-no/8.jpg

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • zipp

      zipp

      81.19.3.XXX
      https://lh5.googleusercontent.com/-1p6ju2_DjQA/VDQe_8ORSHI/AAAAAAADnX4/NjjH31GXAIE/w1080-h675-no/2.jpg

      Sice mám rád F1 takovou, jaká je, ale tohle vůbec nevypadá špatně, ba naopak velice moderně a futuristicky. Navíc i ve spojení s vícepalcovými koly, která naštěstí snad brzy budou

      + 5 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • dannak

        193.245.34.XXX
        No podle me to vypada spis jako krize identity - cumak a zadek stihle jako formule a prostredek temer jako u supersportu.
        Mj. proc by F1 mela byt otevrena, kdyz treba americke serie jsou otevrene ? A nutno rict, ze poslednich nekolik sezon vyrazne hezci auta. Chteji mit F1 spickovou, ale taky to musi hezky vypadat. Jak uz tu nekdo drive komentoval, ty falicke tvary, to je proste hnus.
        Podle me F1 muze byt bud super bezpecna, uzavrena a tim ztrati urcity punc, nebo nebezpecna a otevrena. To dramaticno a urcita rizikovost je to, co na tom lidi bavi.

        + 5 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • ala6

        176.252.24.XXX
        Ma to jeden velky problem: Koncety kreslil grafik se vsi svobodou. Realny monopost bude vypadat tak jak nadiktuje mechanika a aerodynamika kde vzhled neni podstatny.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • anonym

      82.119.113.XXX
      a čo by to pomohlo Bianchimu? možno by bol problém ho vôbec potom dostať von, a o podobných zraneniach pri tom istom náraze ani nevravím ...

      + 3 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Qay

    212.108.4.XXX
    šokovaly svou ohyzdností tak to jsem rád, že během 2 posledních sezon jezdí výkvět designu... zvlášť ty letošní pindíci jsou fakt NĚCO

    + 7 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Napadlo mě, že pokud by ta formule byla uzavřená, mohlo by se stát, že při kontaktu Julesova vozu s jeřábem by mohlo dojít k promáčknutí krytu kokpitu a těch pár centimetrů hmoty navíc by mu třeba zlomilo vaz.

    + 12 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Huhukoktejl

    193.228.234.XXX
    Hmmm Uzavřený kokpit?? ...bože... jenom to ne... motorsport je prostě nebezpečný sport (je to napsané dokonce na každé vstupence), do toho s tím prostě každý jde.. není to tak dávno, kdy při Moto GP zemřel Simmoncelli a budou snad taky na motorkách jezdit v nějakých kovových vypolstrovaných koulích??

    Jestli zavedou kryté kokpity, tak to mne fakt už dorazí... 02

    + 16 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Hr3bec

    Hr3bec

    85.135.106.XXX
    Hlavně podle všeho zůstala přilba v pořádku a žádná vnější poranění neměl. To co údajně zapříčinilo jeho stav bylo obrovské přetížení při nárazu do pevné překážky (traktoru), která neabsorbuje energii jako "měkká" svodidla nebo bariéra z pneumatik. Takže i kdyby formule byly na takové úrovni, že by byly nezničitelné, tak by dopadl bohužel nejspíš stejně...

    + 21 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • ivvo

      193.179.155.XXX
      podle toho ze nema tak poskozeny ani nos formule to vypada, ze hlavni energii narazu vubec nepobrali deformacni zony formule ale airbox, ktery ocesal. takze veskera energie byla predana velmi rychle a proto to velke pretizeni.
      kdyby trefil traktor na kolo, tak by tak spatne nedopadl, chytla by to predni deformacni zona a naraz by zpomalila. na jinych okruzich jsou take ocelova nebo betonova svodidla a zraneni nejsou tak vazna.

      + 7 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

Oscar Piastri slaví vítězství po závodě v Maďarsku

"Norris mistrem světa? Poslední věc, která by Piastriho nadchla." Brundle chválí jeho zabijácký instinkt + VIDEO

Adrian Newey už asi dumá, co mu nové angažmá přinese

Oficiální oznámení nového působiště Adriana Neweye je podle médií otázkou dní

Adrian Newey s trofejí pro vítězný tým

"Newey by nám pomohl se z toho dostat," lituje Marko. Ale už nepomůže, z auta je monstrum

Přes dobrý výsledek nejsou piloti McLarenu spokojeni

PROHLÁŠENÍ po závodě - Radost Leclerca zastínila všechny ostatní

Kevin Magnussen byl po GP Itálie potrestán vlastně dvakrát

Magnussena v Baku neuvidíme, vybodoval se. Sám tvrdí, že svůj trest nechápe

Hrdina dne - Charles Leclerc. Dokázal převézt největší soupeře

GP ITÁLIE: Monza tone v nadšení, Leclerc převezl soupeře dobrou strategií a vítězí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama