DISKUZE K ČLÁNKU Proč týmy loni zamítly myšlenku uzavřených kokpitů v F1?
Po několika nehodách se loni hovořilo o zvýšení bezpečnosti prostřednictvím zavedení uzavřených kokpitů ve Formuli 1. Proč tento krok špičkové stáje zamítly?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Proč týmy loni zamítly myšlenku uzavřených kokpitů v F1?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
odin
18:26 08.10.2014 77.240.96.XXXUzavřené kokpity Každý, kdo jen na chvíli přemýšlí o uzavřeném kokpitu, jako řešení bezpečnosti po nedělní nehodě, ať hned zapomene. Uzavřený kokpit by v případě nehody Julese nijak nepomohl. Možná by ještě uškodil. Sklo, nebo polykarbonát, či cokoliv jiného z čeho by byl zhotoven průzor, klidně mohl Bianchiho podříznout.
Nevymýšlejme nesmysly. motosport bude vždy nebezpečný a fakt, že dlouho nikdo z pilotů nezemřel, ještě neznamená, že se to nemůže shodou nejbizarnějších okolností, stát. On totiž jakýkoliv takzvaný bezpečnostní prvek, může v jisté situaci působit, jako prvek rizikový.
Držím palce, ať se Jules uzdraví. -
ppp
14:39 08.10.2014 217.170.97.XXXbezpečí Je pravda že u některých nehod by to mohlo pomoct třeba Ayrton Senna 1994. Ale u té Bianchio nehody by byl k ničemu. S uzavřeným kokpitem by to nebyla formule. Jezdci moc dobře vjedí jaké nebezpečí podstupují. Když mají takové nápady tak se nedivým že ztrácí sledovanost. Taky bych dal erbegy a a kameru aby vyděli za sebe tempomat automatickou převodovku a ještě bych dal kdo dál dojede na 1l benzínu. -
Rostislav M.
14:32 08.10.2014 109.107.201.XXXuzavřený kokpit Věřím, že technicky by to šlo vyřešit, ale byl by to přínos bezpečnostní? Jak by pilot po nehodě vystupoval? Měl by katapult jak ve stíhačce? Chápejte...náraz do bariéry, sekne se otvírání, zkrat v elekrtronice a co pak?
Ano, jeden by napsal, že píšu scénáře "co kdyby" ale co jiného byla Bianchiho nehoda? Byla to jedna z těch nešťastných náhod kdy prostě vyletěl v zatáčce kdy zrovna bylo uklízeno jiné auto a tak škaredě vletěl pod traktor. Ovšem....žluté vlajky byly? Byly...tedy měl jet opatrně a dle možností auta. Chybu ale udělá každý...
Osobně si myslím, že každý pilot Formule 1 musí být i dnes, při dnešní bezpečnosti, že v každém závodě může být velmi ošklivě zraněn či i zemřít. -
Kapor
10:13 08.10.2014 80.87.214.XXXSú to somariny o tom vôbec rozmýšľať,.. ...lebo v Singapúre by v uzavretom kokpite piloti neprežili aj pri bežnej klimatiyácii, ktorá by jednoducho nestíhala a ak by tam dali účinnú a drahú klimatizáciu, tak to auto nie len že bude precpaté, ale sa o to zvýšia aj náklady a monopost F1, ktorý bude drahší ako bojová stíhačka. -
-
-
rock
09:26 08.10.2014 37.188.130.XXXkokpity Z hlediska bezpečnosti i vzhledu je mi to jedno.
Ale když vidím, jak týmy vyhazují milióny za milimetrové úpravy různých nesmyslných klapek na autech, které mají takové příšerné anachronismy a z hlediska aerodynamiky neuvěřitelné kiksy jako jsou odkrytá kola nebo otevřený kokpit, tak nevím, jestli se mám smát nebo brečet... -
-
zipp
09:15 08.10.2014 81.19.3.XXXhttps://lh5.googleusercontent.com/-1p6ju2_DjQA/VDQe_8ORSHI/AAAAAAADnX4/NjjH31GXAIE/w1080-h675-no/2.jpg
Sice mám rád F1 takovou, jaká je, ale tohle vůbec nevypadá špatně, ba naopak velice moderně a futuristicky. Navíc i ve spojení s vícepalcovými koly, která naštěstí snad brzy budou-
dannak
12:34 08.10.2014 193.245.34.XXXNo podle me to vypada spis jako krize identity - cumak a zadek stihle jako formule a prostredek temer jako u supersportu.
Mj. proc by F1 mela byt otevrena, kdyz treba americke serie jsou otevrene ? A nutno rict, ze poslednich nekolik sezon vyrazne hezci auta. Chteji mit F1 spickovou, ale taky to musi hezky vypadat. Jak uz tu nekdo drive komentoval, ty falicke tvary, to je proste hnus.
Podle me F1 muze byt bud super bezpecna, uzavrena a tim ztrati urcity punc, nebo nebezpecna a otevrena. To dramaticno a urcita rizikovost je to, co na tom lidi bavi.
-
-
-
Huhukoktejl
08:36 08.10.2014 193.228.234.XXXHmmm Uzavřený kokpit?? ...bože... jenom to ne... motorsport je prostě nebezpečný sport (je to napsané dokonce na každé vstupence), do toho s tím prostě každý jde.. není to tak dávno, kdy při Moto GP zemřel Simmoncelli a budou snad taky na motorkách jezdit v nějakých kovových vypolstrovaných koulích??
Jestli zavedou kryté kokpity, tak to mne fakt už dorazí... -
Hr3bec
08:24 08.10.2014 85.135.106.XXXHlavně podle všeho zůstala přilba v pořádku a žádná vnější poranění neměl. To co údajně zapříčinilo jeho stav bylo obrovské přetížení při nárazu do pevné překážky (traktoru), která neabsorbuje energii jako "měkká" svodidla nebo bariéra z pneumatik. Takže i kdyby formule byly na takové úrovni, že by byly nezničitelné, tak by dopadl bohužel nejspíš stejně...-
ivvo
11:57 08.10.2014 193.179.155.XXXpodle toho ze nema tak poskozeny ani nos formule to vypada, ze hlavni energii narazu vubec nepobrali deformacni zony formule ale airbox, ktery ocesal. takze veskera energie byla predana velmi rychle a proto to velke pretizeni.
kdyby trefil traktor na kolo, tak by tak spatne nedopadl, chytla by to predni deformacni zona a naraz by zpomalila. na jinych okruzich jsou take ocelova nebo betonova svodidla a zraneni nejsou tak vazna.
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek