Podle něj měl být včera na trať povolán zpomalovací vůz ihned po Sutilově havárii: "Pravidla ohledně safety caru se musí změnit. Když jsem závodil já - i potom, jsem vždy říkal, že safety car by měl vyjet vždy, když dojde k nehodě."
"Úsudky by neměl být ponechán prostor. Pokud někdo musí vyrazit, aby vyzvedl auto uvíznuté na dráze, pak je to jednoduché. Nehoda - safety car, a je to. Mělo to tak být celá léta. Amerika to tak má celé věky," pokračuje Villeneuve.
Podle něj se mýlí kritikové, kteří říkají, že závody jsou přerušovány kvůli nepodstatným incidentům příliš často. Riziko kolize se stojícím vozem je podle Kanaďana příliš vysoké na to, aby se dalo pokrýt žlutými vlajkami.
"Problém nyní je to, že kdykoliv FIA vyšle safety car na dráhu, tak si média a fanoušci stěžují a říkají, že zničila závod. Ať teď znovu přemýšlejí. Jde o situaci, kdy můžete pouze ztratit. ano, někdy to trochu závod zpomalí, aspoň se ale vyhnete takovým případům, jako dnes. A vyhnete se možnosti lidské chyby."
Safety car by měl podle Jacquese Villeneuva vyjet vždy (foto: Daimler AG)
"Kdykoliv jsem závodil a měl nehodu, vždy jsem měl strach, že do mě narazí další auto. Žluté vlajky jsem opravdu neměl nikdy rád. Zpomalíte - ale o kolik? A navíc můžete dostat defekt nebo vám může selhat zavěšení.
Jsem v úžasu z toho, že so to ještě nikdy dříve nestalo. Myslím, že jsme jen doposud měli štěstí. Docela často dostávají lidé smyk po smyku jiných aut, a pak je míjení jen o centimetry," cituje Villeneuva Autosport.